To všetko nahráva väčším kolesám. Argumenty za 26" by boli: som ťažký (nie si ťažký), potrebujem max. tuhosť a reakcie celku spolu s vysokým zdvihom (očividne nie), jediné na čom mi záleží je hmotnosť bicykla (očividne nie), mám limit okolo 1000€ a chcem určite full (očividne nie), chcem mať extra obratnosť - nejaký 71 stupňový uhol hlavovky a extra krátku zadnú stavbu (očividne nie), chcem tam mať
komponent xxxx a ten sa robí len v 26" verzii (očividne nie).
27.5" je malá zmena oproti 26", ale predsa je to krok k lepšiemu z pohľadu niekoho vysokého kto nemá vyššie uvedené požiadavky a tvrdohlavo ich nechce aj napriek tomu že niektoré sú nezmyselné (tú hmotnosť ako nejakú vlastnosť ovplyvňujúcu výber nemusíme brať veľmi do úvahy pri 27.5" kolesách, ten rozdiel v tuhosti pri rovnakých komponentoch je o dosť menší ako v prípade porovnania 26" a 29").
29" je už poriadna zmena a je jasné že keď naň prvý krát sadneš tak to môže byť divný pocit, ale spýtaj sa niekoho vysokého kto má dlhšiu dobu 29"
bicykel ktorý mu sadol určením/geometriou/funkčnosťou/výbavou čo si myslí o jazdení na 26" bicykli ktorý prakticky poskytne to isté (keď opäť sadnú tie veci) po nejakej testovačke.
Hai má inak trochu kratšiu geo, ani Merida na tom nie je nejako extra, to by mohla byť ďalšia výhoda pri väčšom rozmere kolies - väčšina výrobcov tam prihodí aj dlhšiu geo a počíta sa s kratším predstavcom.