sedlovka FSA SL-K 31.6mm po prekonávaní koreňa vyvaleného stromu

Prílohy:

FSA_SLK_1.jpg
FSA_SLK_1.jpg 584.1 KiB thumb_up0thumb_down

FSA_SLK_2.jpg
FSA_SLK_2.jpg 840.47 KiB thumb_up0thumb_down

FSA_SLK_3.jpg
FSA_SLK_3.jpg 698.26 KiB thumb_up0thumb_down

FSA_SLK_4.jpg
FSA_SLK_4.jpg 718.45 KiB thumb_up0thumb_down

FSA_SLK_5.jpg
FSA_SLK_5.jpg 775.81 KiB thumb_up0thumb_down

26.05.2014 - 09:37:09
02
Takúto mám aj ja ale ešte som s ňou našťastie "neprekonával korene stromu" už má za sebou cca 15 000km na MTBiku (klop-klop) ;)
Myslíš, že smerový (ukladaný karbón) by zniesol viac?
Jediné čo mi vadí na tomto nesmerovom karbóne je, že vyzerá jak chaotický grc hlavne na slnku - absorbčné vlastnosti sú oproti alu sedlovke perfektné ale oproti smerovanému karbónu to neviem posúdiť :?:
26.05.2014 - 10:14:42
00
Vrchna/pohladova vrstva nema ziaden vplyv na vlastnosti karbonovych komponentov.
Destrukcii stlpika sedla (vid fotky vyssie) zvacsa predchadza velky dotahovaci moment sedlovej objimky a jej poskodenie v horiznotalnom alebo vertikalnom smere zo zadnej strany. Tymto poskodenim sa nasledne zvacsi jej pruznost v oblasti podsedlovej objimky a samozrejme znizi pevnost. Az do momentu ked sa pod zatazou vzhladom na nedostatocnu pevnost a velku flexibilitu praskne.
26.05.2014 - 10:58:30
00
Keby bola hrubostenná, nič by sa nestalo. Na cesťáku mám hrubostennú uhlíkovú sedlovku a doťahoval som ju v ráme "na fest" ako oceľovú a v pohode bez poškodenia slúži od roku 2005 (UNO composite priemer asi 26,3 mm). Na horský som kúpil uhlíkovú, ale to je len taká škrupinka a ešte k tomu oveľa drahšia a už aj pukla, len som sa dotkol imbusákom sedlovej skrutky. Hmm, gramársky fetišizmus a za prehnané ceny. Do budúcna už viem podľa čoho kupovať.
26.05.2014 - 12:24:59
00
Ale vsak si do sedlovej rury strc pokojne aj lesenarsku ruru abo roxor. Tie mozes dotahovat "na fest" bez obav tiez. ;) A my ostatni, ktori vieme pouzivat momentovy kluc, si pokojne dame aj tenkostennu skrupinku.
26.05.2014 - 12:28:32
02
Keby bola hrubostenná, nič by sa nestalo.


SLK je zrovna hrubostenna v porovnani napr s K-Force Light. Samozrejme hrubsia stena ide ruka v ruke s hmotnostou a mensou flexibilitou.
Kazdopadne ako uviedol Jezus pri karbonovych komponentoch je potrebne pouzivat momentovy kluc a zaistovaci tmel na karbonove diely, Pokial by bola skrutka podsedlovej objimky dotiahnuta silou 4-5Nm, k pretiahnutiu a naslednemu poskodeniu by dojst nemalo.

Dalsou vecou, ktoru som si vsimol je velmi nizka podsedlova objimka. Pre karbonove sedlovky sa vo vseobecnosti doporucuje bud s vyskou cca 12mm pre lepsie rozlozenie sily posobiacej na sedlovku alebo dvojskrutkovu s dvomi priemermi (horna cast fixuje objimku k sedlovke a dolna cast fixuje objimku k ramu).
26.05.2014 - 12:54:13
00
Keby som chcel lešenársku rúru, tak nekupujem sedlovku. Takže toto bola od teba trochu hlúpa poznámka. Ako príklad môžem spomenúť: Kámoš čo robí modely lietadiel z kompozitov a opravuje uhlíkové rámy bicyklov mi raz ukázal ohnutý oceľový nosník z lietadla a jeho novú uhlíkovú náhradu, ktorá vydržala s rovnakými rozmermi viac ako ušľachtilá oceľ. Takže z uhlíka môže byť trápna sedlovka oveľa pevnejšia a ľahšia ako kovová a môže sa doťahovať na fest. Lenže to by nepraskali a výrobcovia by mali menší predaj :$

Raver, nemám prehľad aké sa robia a predávajú. Naposledy som kupoval v roku 2009 a odvtedy to nesledujem. ;-) A tá na cesťák nemala uvedené nič a ani tmel. Takže nevidím problém.
26.05.2014 - 12:59:54
00
Pokial sa nenarusi celistvost materialu tak karbon bude vzdy pevnejsi.. Treba preto pouzivat pastu, potom staci aj menej dotahovat a bude to drzat perfektne.
26.05.2014 - 18:41:06
00
momentak a pasta su klucove! zial mne podobne zemrela tiez...
26.05.2014 - 23:01:31
00
inak niektore alu ramy ktore maju maly vyrez na vrchu sedlovej rury pod objimkou treba na vrchu sedlovej rury zvnutra trochu zbrusit pilnikom lebo po stiahnuti objimky je tam ostra hrana ktora moze rozmrdat karbon..
/edit rozkaz marina_militare :D


Naposledy upravil palo1707 dňa 26.05.2014 - 23:12:43, celkovo upravené 1 krát.

26.05.2014 - 23:04:48
00
presne toto som chcel dodat! 3x podciarknut!!! ostre hrany su killer pre karbon! to plati aj o predstavci!
26.05.2014 - 23:06:01
00
jej ja mam taku istu na ziletke, kurvadrat
26.05.2014 - 23:10:41
00
inak niektore alu ramy ktore maju maly vyrez na vrchu sedlovej rury pod objimkou treba na vrchu sedlovej rury zvnutra trochu zbrusit pilnikom lebo po stiahnuti objimky je tam ostra hrana ktora moze rozmrdat karbon..
/edit rozkaz marina_militare :D



tak, zas rozkaz to nebol... len holy fakt, verim tomu ze to nieje zrovna vec na ktoru obchodnik upozorni... tak to mozno niekomu pomoze.
26.05.2014 - 23:41:14
00
naco by upozornoval. Ked niekto chce nieco karbonove kupi si ako prve sedlovku. Pre predajcu je lepsie predat sedlovku za dvojnasobok ceny hlinnikovej a vyhovorit sa na nespravne pouzitie/montaz ked zakaznik pride so zdemolovanou sedlovkou/ritou. Hlavne tie lacnejsie ramy s takou sedlovkou nerataju. Nieco take ako upnutie sedlovky je pri takom rame uplne nevyznamne.
Najlepsie je karbon sedlovka v karbon rame, tam staci dat pastu. Clovek ktory taky ram ma uz ma nejake poznatky v danej problematike a nepotrebuje si zlomit ram prilis utiahnutou objimkou a tiez takyto ram nie je az taky nepoddajny cize take nieco sa vacsinou nestane.
26.05.2014 - 23:50:10
00
jo. tak nejak. kazdopadne znovu: ak to niekomu pomoze, tak to splnilo ucel. de facto od toho fora su...
26.05.2014 - 23:53:10
00
keyboard_arrow_up