Aky je vas nazor na karbonovy ram v pripade cyklokrossoveho biku? Ak neberieme do uvahy nizsiu hmotnost oplati sa do neho investovat z hladiska lepsieho komfortu jazdy? Ake su nevyhody?
15.09.2014 - 11:52:58
00
Rozhodne je pružnejší na cyklokros oveľa pohodlnejší, v niektorých smeroch aj pevnejší. Jediné nevýhody sú cena a odolnosť voči nárazom ale nie je to také hrozné.
15.09.2014 - 12:54:41
00
na cyklokrose (ked sa bavime o pretekoch) jednak skoro ziadne pohodlie nemas, kedze stale makas (alebo padas ako ja :D ) a druhak je to jedno kedze zavod trva relativne kratko
pevnejsi karbon samozrejme moze aj nemusi byt, zalezi od modelu...
chces v CX zavodit alebo sa len tak vozit na pohodlnejsom biku ako je cestak (a po strkovych cestach atd)
15.09.2014 - 13:12:17
00
Nejde mi o pretekanie, skor ma to zaujima z pohladu jazdit nerovnosti a trasy ktore su pre bezny cestak nedostupne alebo nekomfortne. V takomto pripade je dost mozne ze clovek "chyti" nejaku tu jamu a prave tu mam obavy z karbonu
15.09.2014 - 16:44:24
00
Obavy? Karbón vydrží niekoľkonásobne viac ako hliník. Niekde tu bolo aj video ako to porovnávali len už si nepamätám kde :(
15.09.2014 - 16:46:16
00
karbon toho znese vela, jediny problem je ked padnes a spravis nejaky poriadny skrabanec/prasklinu tak nevies ci to je na odpis alebo nie :) v tomto smere je hlinik troska lepsi - bud sa ti zlomi alebo je to ok, take skryte nebezpecne praskliny moc nevznikaju (aj ked v pripade karbonu sa to viac tyka riaditok a sedlovky, samotny ram zas tolko narazov pri pade nechyta)
ale ak sa chces len tak vozit tak urcite ber karbon, pretoze CX ram sam o sebe na nerovnostiach moc pohodlny nie je (neda sa to v ziadnom pripade porovnat s komfortom MTB, citis absolutne vsetky nerovnosti v terene). Roztrieskavat ram o kamene predpokladam ze neplanujes :) takze odolnosti karbonu sa neboj (to uz je niekedy horsi pad s karbonom na ceste, pretoze asfalt moze sposobit viac skody ako offroad)
15.09.2014 - 16:50:28
00
Súhlasím s ice29 - z hľadiska komfortu jazdy určite ber karbón. Mal som obidva rámy (môžeš ich vidieť v mojom profile) a hovorím z vlastnej skúsenosti.

Na tom karbónovom som mal nepríjemný pád. Dal som ho opraviť chlapíkovi, ktorý sa tomu venuje. Zreparoval ho nádherne - laik vôbec nemá šancu zbadať nejaké známky po oprave.

Po mojich skúsenostiach by som dnes bral karbónový rám pre kotúčovky. Cantileverky a mini-Véčka na pribrzďovanie počas cyklokrosových pretekov postačujú. Ale také situácie, v akej som sa ocitol ja, zachrániť nedokážu.
A s novým rámom hneď kúpiť aj náhradnú pätku. Keď sa ti tá potvora neskôr ohne, alebo zlomí, môže byť veľký problém zohnať novú (môj prípad). :lol:

Napr. na planetx.co.uk majú cenovo zaujímavé kúsky. Ja som tam kúpil ten môj.
15.09.2014 - 19:51:36
00
neverim ze mini-v na nieco nestacia :) brzdia ovela silnejsie ako napr cestne brzdy a vzdy s nimi zablokujem obe kolesa, lepsie sa brzdit (=zastavit koleso) neda :)
ina vec je ovladanie brzdneho ucinku, mam pocit ze mini-v su az prilis silne na CX preteky :) treba mat jemne prsty aby to clovek neprepalil a neposlal hned do smyku....
15.09.2014 - 23:53:09
00
Tak to ti teda závidím... Ja mám tiež miniVéčka Tektro. Brzdia síce o trochu lepšie, ako cantileverky, ktoré som mal predtým, ale inak s nimi nie som vôbec spokojný.

Na cesťáku aj cyklokroske mám tie isté dualy Shimano 105 5700. Lenže ich spolupráca s brzdami Ultegra 6700 a miniVéčkami je úplne odlišná. Ultegry 6700 brzdia silno a parádne, či už brzdím s rukami na pákach alebo pri spodnom úchope. Brzdové čeľuste sa pekne vracajú do správnej polohy a brzdové gumičky sa mi nikdy nešúchajú o ráfik.

MiniVéčka Tektro som sa snažil nastaviť tak, aby boli brzdové gumičky milimeter od ráfika. Keď brzdím s rukami na pákach, je ich brzdný účinok dajme tomu porovnateľný s Ultegrami. Ale pri spodnom úchope ako keby som s prepáčením stláčal h0vn0. A o brzdových čeľustiach škoda reči - robia si, čo chcú. Raz sa vráti nakrivo pravá, raz ľavá a brzdové gumičky sa mi večne niekde trú o ráfik...
Chcem ich nahradiť týmito.

Na margo tvojho problému - možno by ti pomohol modulátor účinku V-brzdy. Je to obyčajná fajka, ktorá má v sebe pružinku. Slúži na to, aby bol brzdný účinok plynulejší a citlivejší. Napr: http://bicykle.kck-oslany.sk/brzdy/prislusenstvo/modulator-ucinku-v-brzdy-vodiaca-trubka-90-cierny/c31000000772p712402.html
16.09.2014 - 06:58:24
00
a ktore mini-v od tektra si mal? tie najlacnejsie 80mm dlhe (tusim 926al)? pri nich mi tiez centrovanie troska blblo, ale viacmenej to slo :) ale cital som ze niektore kusy su dost naprd
teraz som si objednal 90mm dlhe shimanacke mini-vcka, to je uplne ina liga, centruju sa krasne, uz na prvy pocit su masivne ... ale je citit ze su dlhsie, musis paku stlacit troska dalej aby brzdili 100% ucinkom, ale stale ziaden problem, hociked zaflekujem tak ze by ma prehodilo cez predne koleso :) (aj hornym aj spodnym uchopom)
asi najlepsie mini-v brzdy su tieto TRP http://www.trpbrakes.com/category.php?productid=1120&catid=185
maju idealnu dlzku, a prevedenie je paradne, zial aj cena :) a co je horsie nevedel som ich nikde nejak expresne zohnat, az dakedy v novembri ich budu mat

hej, tu vecicku som uz videl, neviem ci to nie je nieco co sa po anglicky vola travel-agent, ale to vyzera este troska inak :) mozno sa s tym dakedy pohram, je to lacne. .. ale skor sa musim hlavne naucit techniku :D a nebyt po...ty pri vacsej rychlosti v zjazde na mokrej trave (tam ked zabrzdim v zlom momente som hned na zemi hh)
16.09.2014 - 08:35:47
00
Vpredu XLC BR-V04 a vzadu Tektro RX 6.

Zrejme nie sú miniVéčka ako miniVéčka. Sú to predsa úplne jednoduché brzdy a na prvý pohľad vyzerajú všetky rovnako, takže ma nenapadlo, že by mohol byť medzi nimi tak veľký rozdiel v kvalite brzdenia.

S tými TRPčkami si mi dal chrobáka do hlavy. U CX8.4 píšu, že sú navrhnuté pre SRAM a Campagnolo páky. TRP CX9 budú podľa všetkého určené pre Shimaná. A tu ich majú už za prijateľnejšiu cenu.
17.09.2014 - 13:38:48
00
cena je dobra ale aj na shimano by som racej bral CX8.4 :) tie kratsie paky su vzdy lepsie pre cestne brzdove paky ... jedno ci shimano alebo sram
ak chces 9cm ramena tak je lepsia kupa priamo shimanacke mini-v
https://www.bike-components.de/de/Shimano/BR-R353-v-h-Set-Felgenbremse-V-Brake-p34111/
su ovela lacnejsie a velmi kvalitne
17.09.2014 - 17:02:21
00
Díky za tip. Keď tie Shimaná tak chváliš, vyskúšam ich. :-)
18.09.2014 - 06:40:47
00
Tak Shimaná BR-R353 mi včera večer dorazili, ale dlho som sa teda netešil... :lol: Hneď úvodom som narazil na prvý problém: nedosadnú nadoraz na moje pivoty. A to až tak, že zaisťovací kolíček (ktorý vytvára protipáku pružine) vôbec nezapadne do dierky. Dávno som ja zabudol na to, že aj s tými predchádzajúcimi brzdami som mal tento problém, ale tie som tam napokon nejako napasoval. Je mi jasné, že mám dve možnosti: 1., vymeniť pivoty, 2., pilníčkom upraviť pôvodné pivoty. Nemusel si toto riešiť tiež? To by si mi mohol poradiť, ktoré pivoty pasujú. Pôjdem samozrejme skúšať štastie aj po kamenných obchodoch. Pochybujem však, že uspejem, lebo aj v tých internetových bývajú v ponuke veľmi vzácne.

A keď som pátral po pivotoch na nete, narazil som na oveľa horší prúser: http://www.rosebikes.co.uk/article/shimano-road-br-r353-v-brake-592343/aid:592345

Attention! Only compatible with BL-4600/3500/R-780 brake levers.

Všetko sú to síce cestné brzdové páčky, ale pre rovné riadítka! A keď dobre nesedí prepákovanie, tak na dobrzďovanie s citom môžeme asi zabudnúť... :(
23.09.2014 - 15:06:18
00
wau tak to si ani neviem predstavit ze ti to tam nepasuje :) to mas nejaky podivny ram ja som mal podobny problem s tymi Tektro 926al - preto som ich musel menit - vpredu je ten pivot je blizko pri vildici a tiez som nevedel napchat tu pruzinu do dierky, lebo rameno brzdy uz narazalo do vidlice a nedalo sa posunut blizsie ... ale s tymito shimano ten problem nemam a vyzeraju byt dost daleko od samotneho ukotvenia :) skus odfotit

co sa tyka tej poznamky na rose - ano, oficialne su samozrejme na tie flatbar paky, ale podla toho co pisu by mali tie flatbary tahat kabel rovnakym pomerom ako cestne paky ... su to v podstate stale len V brzdy, jediny dolezity parameter je ich dlzka a ta je 9cm - potom je jedno ci su od tektra alebo shimana, budu brzdit rovnako (zle alebo dobre)...
jediny problem vidim u teba v pakach - neviem ci hentie Sora paky tahaju kabel viac (ako 105 5700/ultegra 6700 a novsie) alebo menej (ako 105/5600 a ultegra/6600 a starsie)... pokial tahaju menej kabla tak tie brzdy budu u teba naprd a potrebujes maximalne tie 8cm dlhe... ak tahaju ako tie nove paky tak je to ok (aj ked priznam sa este by boli lepsie tie 8.4cm TRP, ale su drahe a nejsou k sehnani :) ). ja s mojimi ultegrami 6700 dokazem potiahnut brzdovu paku tak ze sa dotyka riaditok, ale to uz tie brzdy bzdia na plne gule a flekujem aj na asfalte :)
kazdopadne k tym brzdam potrebujes nieco taketo ak to nemas
http://www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=35773
inak ich pri spravnom napnuti lanka neotvoris aby si napr vymenil dusu :)
23.09.2014 - 16:07:56
00
keyboard_arrow_up