tak s tým tmelom to je potom bezkonkurenčné, to by odpadlo nosenie pumpy, náhradnej duše a montpák a ešte predpokladám, že tie galusky majú nižšiu hmotnosť a lepšie jazdné vlastnosti. prečo vlastne ešte jazdíme na klasických plášťoch?
ach sooo...chapem...ale kuknuc naucne video tufo....chce to trosku sikovnosti to lepenie....ale na rozdiel od casov minulych, babracky s lepidlom, strhavanie galusiek z rafkov...je to podstatne jednoduchsie
musim napisat ze tmel ma este nesklamal. iba raz som galusku rozrezal na nejakom skle, ale tam by ani plastu nic nepomohlo
mimochodom take moje male zhrnutie znaciek galusiek ktore som vyskusal :
Tufo - pre mna bezkonkurencne najlepsie, dobra zmes, zivotnost, vaha a aj cena
Schwalbe ( One ) - velmi dobre galusky, vyssia cena, avsak nizsia zivotnost
Vittoria ( Open Corsa ) - rovnako velmi dobra galuska, ale vydrzala mi tak 2500km
Continental - zivotnost obstojna, trochu mi vadila akoby tvrdsia zmes/necitil som sa s nimi bezpecne v zjazdoch
Mavic - mal som moznost vyskusat iba uz jazdene, po prvej jazde letli do kosa
Challenge - osobne som nejazdil, vyskusal kamos a po mnozstve defektov tiez leteli po tyzdni do kosa
a co sa tyka tmelu, ten davam az ked dostanem defekt, ten preventivny obcas lubi po case v galuske zaschnut, takze ked ma nieco urobit, akoby tam ani nebol.
Plastove rafky to istia . Z pocutia nie kazdy je spokojny s Tufo tmelom - medzi dierkou velkosti spendlika (video) a roztrhnutym plastom (ako spominal Matt), je este velka skala, kde lepenie zaberie, ale tmel vraj uz nie. A priatel na telefone 80 - 100 km daleko, to nie je to prave orechove . Nosenim nahradnej galusky sa ciastocne straca hmotnostna vyhoda riesenia (nizsia rotacna hmotnost na kolesach ostava, samozrejme). Ak clovek nezavodi, neviem, neviem. Mnohi (aj na zahr. forach) odchadzaju od galusiek.
Defekt som mal len raz, stikol som na mrezi cez odvodnovaci rigol. Rafik na odpis, plast cely, 4 diery na dusi (bikovej aj vlastnej - rafik bol Mavic Exalith ), ale po je vymene (v kolese) sa dalo pokracovat domov.
pisal som to tu uz viackrat, kto raz jazdil galusky tak nic ine uz nechce, oprava defektu mi trva do 1 minuty ako pisal donny (a neklame ze kukal ako puk ze sa to da tak rychlo zalepit), len dvakrat som musel volat odvoz domov kvoli defektu, z toho raz to bolo mojou vinou, bol som lenivy nalepit novu galusku, stara nevydrzala vyjazd a zodral som ju durch, az z nej trcali fuzy
ked dostanes vacsi defekt tak je jedno ci mas plast alebo galusku, aj tak sa domov nedostanes pokial nenosis zo sebou obrovsku kapsu pod sedlom a v nej milion kadejakych sprostosti ako kusok gumy ktorou podlepis plast, aj tak musis potom kupit novy
kto napise ze pri defekte s galuskou musis automaticky volat odvoz domov bud este galusky nejazdil alebo je najvacsi smoliar na svete oprava je ovela rychlejsia a bez nejakej namahy s vyzuvanim a obuvanim plasta (ak nosite casto biele oblecenie tak je to dost velka vyhoda mat ciste ruky aj po oprave )
matt ma pravdu s tym tmelom, ten biely stoji za hovno (duplom pre ludi ktori jazdia menej km a vydrzi im jedna galuska aj celu sezonu) a mne sa parkrat stalo ze mi zalepil ventilku, ale oranzovy funguje spolahlivo a zatial nesklamal pri 2-3mm diere (ten lepkavy ostry kamienok z cerstvo opraveneho vymolu, neviem ktory kkt dovolil takou technologiou opravovat cesty) mi udrzal asi 4-5 barov takze sa s tym v pohode dalo dojst domov. Bezny clovek dostane 1-2-3 defekty za rok takze pre mna je to slaby argument preco galusky nie....
Jazdim uplne najlacnejsi model S33 Pro 24mm (predtym 21mm ale to bol strasny kostitras) 20e/kus a kludne by som isiel aj do 25mm a mozno aj viac a tie jazdne vlastnosti mas pri najlacnejsich galuskach niekde uplne inde ako ked kupis aj lepsie plaste (posledne plaste som jazdil Michellin Pro Race 3 a na galusky sa to nechyta aj ked to boli super plaste). Prve galusky som mal Tufo Elite Pulse, este po predchadzajucom majitelovi, keby nemam kam davat peniaze tak nevaham ani sekundu, len 60e/kus je dost vela, ale ta jazda na nich za tie prachy urcite stoji
Nalepenie novej galusky je brnkacka, tazsie je strhnut staru, ale aspon viem ze ju za jazdy urcite nevyzujem to stare lepidlo z pasky som daval vzdy dole technickym benzinom a celkom dobre to islo, ten rim cleaner som este neskusal ale urcite pride jeho cas Tufo priklada jednoduchy zrozumitelny navod ako to nalepit takze to zvladne fakt kazdy
pretoze ked chytis vacsiu dieru tak ako ja minuly tyzden tak tmel ti to nezalepi , takze 50€ v p*deli a musis kupovat novu galusku. mne trvala vymena tej galusky cca hodinu a pol ale dlho mi trvalo kym som technickym benzinom vycistil rafik.
no a taktiez asi nebude bohvie co ak takuto dieru chytis niekde 30 km od domu ... ale zas povedzme si narovinu ako casto chytis takuto dieru
kazdopadne mne to za rie jazdne vlastnosti stoji. rozdiel je citit uz pri prvom nasadnuti takze za mna jedine galusky a tufo s3 lite - pre gramarov
Venujem sa prevazne MTB a cesta je len (aspon zatial) doplnkova (aj to len preto, ze toho roku vela prsalo, tak vsetci dookola pokupili cestaky, to sa potom neda inak ). Neviem, ci by som realne pocitil rozdiel medzi galuskou a povedzme plastom Schwalbe One, ktory jazdim. Naviac nehustim prilis vysoko (domena galusiek) kvoli komfortu a jazdnym vlastnostiam; btw, nove merania ukazuju, ze aj valivy odpor je mensi a tento trend sa siri rovnako aj na zahranickych forach. Vyhoda lahkeho kolesa je sice lakava, ale predstava, ze nemozem pokracovat kvoli defektu v pol ceste (ca. 70 - 90 km od domova), v doline, kde autobus chodi cez vikend mozno 2x denne a vlak v nedohladne, nie je vobec lakava ...
A aky je problem si dat pod sedlo galusku? Nechapem preco by niekto s galuskami nemohol pokracovat v jazde, ked dostane defekt. Zhodenie galusky pomocou montpaky a nasadenie novej trva tak isto ako vymena duse.
Fulli, hlavne súhlasím s tou vetou, prečo doprdele opravujú tie výmole tou zmesou čo mam lepkavé kamienky ešte aj za ušami a odfrkuje mi to do rámu, vždy ma to vytočí!!!
Peterg,ten nizsi valivy odpor pri nizsich tlakoch plati pri plastoch so vzorkom a len na nespevnenom povrchu.Na asfatlte stale plati vyssi tlak,nizsi valivy odpor.Merania pred par rokmi robil niekto zo Schwalbe,tusim ako rocnikovu alebo diplomovu pracu...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
youtube.com/watch?v=5V2Bd1V76PQ&t=0
Ja som už rozhodnutý. Prechádzam na galusky.
myslel som, že ten tmel tam dáš už na začiatok, tak ako to vozia na MTB.. dostaneš defekt a ten tmel to zalepí, bez toho aby si si to všimol
youtube.com/watch?v=5V2Bd1V76PQ&t=0
musim napisat ze tmel ma este nesklamal. iba raz som galusku rozrezal na nejakom skle, ale tam by ani plastu nic nepomohlo
mimochodom take moje male zhrnutie znaciek galusiek ktore som vyskusal :
Tufo - pre mna bezkonkurencne najlepsie, dobra zmes, zivotnost, vaha a aj cena
Schwalbe ( One ) - velmi dobre galusky, vyssia cena, avsak nizsia zivotnost
Vittoria ( Open Corsa ) - rovnako velmi dobra galuska, ale vydrzala mi tak 2500km
Continental - zivotnost obstojna, trochu mi vadila akoby tvrdsia zmes/necitil som sa s nimi bezpecne v zjazdoch
Mavic - mal som moznost vyskusat iba uz jazdene, po prvej jazde letli do kosa
Challenge - osobne som nejazdil, vyskusal kamos a po mnozstve defektov tiez leteli po tyzdni do kosa
a co sa tyka tmelu, ten davam az ked dostanem defekt, ten preventivny obcas lubi po case v galuske zaschnut, takze ked ma nieco urobit, akoby tam ani nebol.
Defekt som mal len raz, stikol som na mrezi cez odvodnovaci rigol. Rafik na odpis, plast cely, 4 diery na dusi (bikovej aj vlastnej - rafik bol Mavic Exalith
ked dostanes vacsi defekt tak je jedno ci mas plast alebo galusku, aj tak sa domov nedostanes pokial nenosis zo sebou obrovsku kapsu pod sedlom a v nej milion kadejakych sprostosti ako kusok gumy ktorou podlepis plast, aj tak musis potom kupit novy
kto napise ze pri defekte s galuskou musis automaticky volat odvoz domov bud este galusky nejazdil alebo je najvacsi smoliar na svete
matt ma pravdu s tym tmelom, ten biely stoji za hovno (duplom pre ludi ktori jazdia menej km a vydrzi im jedna galuska aj celu sezonu) a mne sa parkrat stalo ze mi zalepil ventilku, ale oranzovy funguje spolahlivo a zatial nesklamal
Jazdim uplne najlacnejsi model S33 Pro 24mm (predtym 21mm ale to bol strasny kostitras) 20e/kus a kludne by som isiel aj do 25mm a mozno aj viac a tie jazdne vlastnosti mas pri najlacnejsich galuskach niekde uplne inde ako ked kupis aj lepsie plaste (posledne plaste som jazdil Michellin Pro Race 3 a na galusky sa to nechyta aj ked to boli super plaste). Prve galusky som mal Tufo Elite Pulse, este po predchadzajucom majitelovi, keby nemam kam davat peniaze tak nevaham ani sekundu, len 60e/kus je dost vela, ale ta jazda na nich za tie prachy urcite stoji
Nalepenie novej galusky je brnkacka, tazsie je strhnut staru, ale aspon viem ze ju za jazdy urcite nevyzujem
no a taktiez asi nebude bohvie co ak takuto dieru chytis niekde 30 km od domu ... ale zas povedzme si narovinu ako casto chytis takuto dieru
kazdopadne mne to za rie jazdne vlastnosti stoji. rozdiel je citit uz pri prvom nasadnuti
stryco, treba viac jazdit, aby si nemal jednu galusku dve sozony a budes mat to cistenie lepsie natrenovane
a netrep prosim ta gluposti ze zhodenie galusky trva rovnako ako plast , navyse s montpakou ked je galuska pevne nalepena na rafiku