Masochista nie, len celkom zbehly konstrukter a kutil, podobny horak obcas pouzivam pre ine ucely (nie na cestaku, ved predsa mam plaste ). A nehovoril som nic o opalovani prstov .
nooo , uz si to viem predstavit jak pod sedlom niekto natlaci horak , flasku benzinu , novu galusku a pasku ale zase full servis priamo na ceste veru fulli ako pises , po skoro hodine cistenia toho rafku sa aj ten pluzgierik objavil ta tufo paska drzi riadne pevne , montpaka nemala v mojom pripade ziadnu sancu, potreboval som vacsie pacidlo aby sa mi podarilo tu galusku odlepit ... nuz a drevenu varechu nenosim na vyjazdy so sebou
Aby bolo vsetkym jasne, s tym horakom to bol len fór na margo aku fenu!
(To isheep: apropo, nie je na benzin, ale na propanbutan, a nadrzka je sucastou rukovate)
ono testovanie ma aj svoje nevyhody, napr malokedy si potom spokojny zo starim bikom. Umna to viedlo uz po prvom tyzdni k zalozeniu prasiatka na setrenie na novi ram , s elektrikou som nastastie stale viac spokojny ako s manual dura ace A hned potom kupim nove kola, clovke by myslel ze Lightweit pyta zane velke prachy ,ale ten pocit,ten pocit
Čítal som a pridám pár poznáok ku galuskám
Jazdil som kedysi dávno na celom svete slávne Barum Varšava, teraz jazdím Tufo. Zvyčajne tie najlacnejšie S33. S23 alebo S22 sa mi páčili pre svetlé boky viac, pripomínali mi Varšavy. Medzi tými obdobiami to boli chvíľu plášte, ale rýchlo som prešiel na plášťovky. Kolesá na rozbité slovenské cesty sú plášťové s plášťovkami, lepšie na zahraničné cesty galuskové.
Ešte nikdy sa mi nepodarilo zhodiť starú galusku za jednu-dve minúty. Ten začiatok je vždy trápenie. Nenosím so sebou plastovú montpáku, tak možno preto - tak ako tu niekto písal, najväčší problém je s prvými 20 cm, potom to už ide šup-šup. Vonku som len raz prehadzoval na rezervu, pomáhal som si s kľúčmi od bytu... Odvtedy radšej ak som do 20 km od domu, radšej dôjdem na prázdnej gume. Urobil som to už niekoľkokrát (4-5), ráfik som zatiaľ nestihol poškodiť, akurát galuska už bola na zahodenie, tej už žiadny tmel nepomohol. Zhadzovanie doma za použitia širokého skrutkovača je to jednoduchšie.
Tmel používam, dávam aj preventívny, občas vozím Extrém (keď je guma ojazdená, keď idem ďalej, keď idem na cestný maratón). Je to asi najväčšia dilema - v prípade potreby dôjdem domov na prázdnej gume, v prípade potreby prehadzovať rezervu alebo sa ju pokúsim zalepiť tmelom...
Pri prehadzovaní galusky sa vždy zašpiním. Je to možno tým, že jazdím hliníkové ráfky a tie sú aj po vyčistení a následných dvoch brzdeniach opäť zasrané...No a ani tá galuska nie je najčistejšia...
Najlepšie galusky ktoré som jazdil, boli Veloflex. Ľahké, dosť veľké, takže sa ľahko nahadzovali (a aj zhadzovali), vynikajúco sa odvaľovali. Mali však aj svoje muchy - nedržali tlak (TUFO vydržia 10-15 dní bez dofukovania, Veloflexy som musel dofukovať každé tri dni), boli drahé a nevydržali veľa - cca 2000 km. Proste pre profíkov, ktorým ich po 300-500 km menia mechanici.
Používam pásku, kedysi dávno Galep (na cestu) alebo Alkaprén (na dráhu). Zvyšky lepu nečistím, ráfik tam kde ostal zvyšok lepu bol dobre odmastený... A lep na lepe drží lepšie ako lep na kove.
A pre gramárov - je jednoduché spočítať váhu plášťa, duše a pásky a porovnávať ju s váhou galusky a lepu (lep. pásky). Avšak nesmie sa zabúdať na váhu ráfikov - plášťový ráf je namáhaný aj na bokoch roztláčaním nafúkaného plášťa, takže steny plášťového ráfika musia byť pevnejšie. No a pevnejšie znamená ťažšie...
root ak si myslis, ze si jediny na tomto fore kto mal spinavy cestak tak sa mylis v kazdom pripade, aspon vieme co si realne myslis o vsetkych okrem seba...
ak by som sem dal ja to co root, tak mi verte, ze jeho koment by bol obdobny s tym mojim lenze root je root a hack3r je hack3r kazdopadne cestak je to pekny, klamal by som ak by som napisal opak ale umyty je este krajsi blato viac pristane horskym bajkom, raz darmo
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
(To isheep: apropo, nie je na benzin, ale na propanbutan, a nadrzka je sucastou rukovate)
Jazdil som kedysi dávno na celom svete slávne Barum Varšava, teraz jazdím Tufo. Zvyčajne tie najlacnejšie S33. S23 alebo S22 sa mi páčili pre svetlé boky viac, pripomínali mi Varšavy. Medzi tými obdobiami to boli chvíľu plášte, ale rýchlo som prešiel na plášťovky. Kolesá na rozbité slovenské cesty sú plášťové s plášťovkami, lepšie na zahraničné cesty galuskové.
Ešte nikdy sa mi nepodarilo zhodiť starú galusku za jednu-dve minúty. Ten začiatok je vždy trápenie. Nenosím so sebou plastovú montpáku, tak možno preto - tak ako tu niekto písal, najväčší problém je s prvými 20 cm, potom to už ide šup-šup. Vonku som len raz prehadzoval na rezervu, pomáhal som si s kľúčmi od bytu... Odvtedy radšej ak som do 20 km od domu, radšej dôjdem na prázdnej gume. Urobil som to už niekoľkokrát (4-5), ráfik som zatiaľ nestihol poškodiť, akurát galuska už bola na zahodenie, tej už žiadny tmel nepomohol. Zhadzovanie doma za použitia širokého skrutkovača je to jednoduchšie.
Tmel používam, dávam aj preventívny, občas vozím Extrém (keď je guma ojazdená, keď idem ďalej, keď idem na cestný maratón). Je to asi najväčšia dilema - v prípade potreby dôjdem domov na prázdnej gume, v prípade potreby prehadzovať rezervu alebo sa ju pokúsim zalepiť tmelom...
Pri prehadzovaní galusky sa vždy zašpiním. Je to možno tým, že jazdím hliníkové ráfky a tie sú aj po vyčistení a následných dvoch brzdeniach opäť zasrané...No a ani tá galuska nie je najčistejšia...
Najlepšie galusky ktoré som jazdil, boli Veloflex. Ľahké, dosť veľké, takže sa ľahko nahadzovali (a aj zhadzovali), vynikajúco sa odvaľovali. Mali však aj svoje muchy - nedržali tlak (TUFO vydržia 10-15 dní bez dofukovania, Veloflexy som musel dofukovať každé tri dni), boli drahé a nevydržali veľa - cca 2000 km. Proste pre profíkov, ktorým ich po 300-500 km menia mechanici.
Používam pásku, kedysi dávno Galep (na cestu) alebo Alkaprén (na dráhu). Zvyšky lepu nečistím, ráfik tam kde ostal zvyšok lepu bol dobre odmastený... A lep na lepe drží lepšie ako lep na kove.
A pre gramárov - je jednoduché spočítať váhu plášťa, duše a pásky a porovnávať ju s váhou galusky a lepu (lep. pásky). Avšak nesmie sa zabúdať na váhu ráfikov - plášťový ráf je namáhaný aj na bokoch roztláčaním nafúkaného plášťa, takže steny plášťového ráfika musia byť pevnejšie. No a pevnejšie znamená ťažšie...