So svojím HT som bol spokojný, no prešiel som na full aj zo zdravotných dôvodov. Túto sezónu konečne nepociťujem žiadne problémy s chrbátom, a to mi môj ortopéd hrozil pred dvoma rokmi operáciou. Teda ak niekto nemá pretekárske ambície a môže si dovoliť priplatiť, bude full lepšia a aj zdravšia voľba podľa mňa. A odoberanie autenticity v zjazdoch zadným tlmičom nehrozí ... :-)
20.09.2014 - 14:40:25
00
este doplnim. na fule som sa kolkokrat zbadal ze som hnily tomu bajku pomoct pri nerovnostiach s technikou jazdy kedze tlmenie prežulo moje chyby. HT mi to nedovoli tam si clovek cibri techniku v jednom kuse. HT chyby netoleruje :lol:
21.09.2014 - 00:45:28
00
Hlavne by si mal uviesť z akého fulla na aké HT si prešiel, nečudo že vydržíš dlhšie jazdiť a celkovo ti nový sedí viac na preferované typy výletov, keď ten bývalý full mal od XC rakety poriadne ďaleko a to HT-čko je jeden z najlepších hliníkových XC bikov :)
21.09.2014 - 11:02:38
02
"to HT-čko je jeden z najlepších hliníkových XC bikov :) " tak to som netusil :o :bow:
ale koniec koncov si mi ho pred vyberom odobril za co ti dakujem ;)
22.09.2014 - 08:38:20
00
Keď sa niekto odvezie autom do podhoria, tam potom vyšliape relatívne pohodlnou cestou na kopec, tam potom jazdí po zvážniciach, chodníkoch, hrebeňoch a nakoniec si užíva zjazd dolu (žiadne bike parky, hard core zjazdy, žiadne preteky), to by sa zaradilo k akej MTB kategórii? Typické vzdialenosti sú čokoľvek medzi 25 a 50 km, v pohoriach ako sú M. Karpaty, Inovec, Štiavnické vrchy a pod.
22.09.2014 - 11:13:15
00
Dosť mi to pripomína moje jazdenie, akurát nie som odkázaný na to auto keďže bývam pár metrov od lesa. To je také pohodové jazdenie, z každého rožka troška. Pri takomto jazdení, keď meranie času je nepodstatné, je pre mňa najdôležitejšie pohodlie ... a tak mi vyhovuje full + veľké kolesá. Oproti starému HT zatiaľ len samé klady.
22.09.2014 - 11:32:35
00
hmm a ja som sa po trojrocnom jazdeni na fule preorientoval na HT uprednostnil som hmotnost, jednoduchost, tuhost. radius dlzky vyjazdu sa citelne zvysil a uspora mojej energie pri celodenke tiez. aj ked sa pohodlnost jemne vytratila dokazem si to vychutnavat aj na HT :)
momentalne som spokojny a nelutujem vymenu.

Si vynimka potvrdzujuca pravidlo :)
22.09.2014 - 12:11:06
00
No veď hej, ale k čomu má toto jazdenie najbližšie? XC? Ak sa to dá škatuľkovať...
23.09.2014 - 13:28:38
00
Ak chceš silou-mocou škatuľkovať, tak najbližšie je XC ...
23.09.2014 - 15:20:11
00
Tak vďaka.
Teraz iná otázka - veľkosť rámu a geometria. Odhadujem, že iné preferencie majú "pretekári" a iné rekreační jazdci. Na približovaní sa asfaltom k lesu môže byť snaha znižovať odpor vzduchu, teda zabaliť sa "do vajíčka", ale v samotnom teréne bude dôležité asi skôr to, aby človek ľahšie čelil nástrahám terénu. Svoju rolu zohráva aj pohodlie a všetky tieto prvky treba nejako zladiť. Čo by ste odporúčali rekreačnému "XC" jazdcovi? Pri výške 180cm mi väčšinou tabuľkovo vychádza veľkosť L, resp. 20 palcov. Ovplyvňuje veľkosť rámu také čosi ako je vzpriamenosť trupu počas jazdy? Zo zdravotných dôvodov by mi vyhovovalo byť viac vzpriamený, ale rád by som sa od skúsených ľudí dozvedel nejakú tú základnú informáciu ohľadom tohto (ak sa to vôbec dá takto jednoducho vysvetliť). Preňúral som tu pomerne dosť vlákien a dačo som si už odvodil, ale mám v tom stále tak trochu zmätok.
23.09.2014 - 16:09:45
00
Prechod z HT na fulla 100-120mm je velky rozdiel, citit to na polnych cestach na lesenych chodnickoch na hrbolatej ceste, tj vsade kde vacsina ludi povie ze HT bohato staci. Aj napriek tomu je tam ten full neporovnatelne pohodlnejsi. Nedavno som v takomto lahkom terene isiel znova na HT a za rok som uplne zabudol ako HT kope do zadku a ako treba stale stat v pedaloch. Moj nazor je ze na rekreacne jazdenie ma zmysel kupovat HT iba ak financie nedovolia full, inac je dnes HT na rekrecne XC/trail jazdenie absoutny prezitok a budu ho obhajovat len ti co full nikdy nemali, resp si snazia nejak zdovodnit preco ho este nemaju. Samozrejme je aj mala skupina ktorej HT prinasa nejake plus. Ale tito ludia maju povacsine HT za ktore si mohli v pohode kupit super full, takze peniaze neboli dovod ich vyberu. Do karpat full 120mm ideal. Takze rovno si objednaj novy nerve AL 2015 velkost L a budes vysmiaty. http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3573 . Az spatne ked na tom fulle budes jazdit a potom si s niekym vymenis na vyjazd HT si uvedomis ze tato debata nema iny ako finacny rozmer, ak na ten full mas tak nema zmysel nad insim uvazovat.
23.09.2014 - 16:32:56
05
Veľkosť rámu si vieš približne určiť z tabuliek výrobcu a zo svojich proporcií, ale ak vychádzaš niekde medzi dvoma veľkosťami, treba vyskúšať naživo. Geometria zas vychádza z toho, na čo je bike určený. Teda na XC preteky bude všeobecne posed natiahnutý, dlhší predstavec, rajdy nižšie a užšie, stavaný na rýchlosť, bude ťažšie ovládateľný v technických pasážach. Na trailovom biku bude zas posed vzpriamenejší, rajdy širšie, predstavec kratší, bude ľahšie ovládateľný a má celkovo pohodlnejší posed. Ale tiež je to u každého výrobcu iné, ideálne je to zase vyskúšať. Ja som začínal na starej meride s poriadne natiahnutým posedom. Potom som prešiel na GT Avalanche, ktorý už mal širšie lastovičky, prvý pocit bol akoby som sedel na chopperi, dlho som si na to zvykal ale bol ľahšie ovládateľný. Momentálne jazdím 29er full a posed je ako v kresle, ale je prekvapivo ešte obratnejší ako staré GT ...

Z toho, ako si opísal svoje jazdenie, mi vychádza pre teba posed viac do pohody, nejaký trailový bike ...
23.09.2014 - 16:54:23
00
maro2
Z toho, ako si opísal svoje jazdenie, mi vychádza pre teba posed viac do pohody, nejaký trailový bike ...


Nejaký príklad, čo máš na mysli? Nejaké veci som vygooglil, ale trochu ma tie výsledky zarazili.

Otázka tiež je, v akých cenových reláciách sa niečo slušné (jazdené) pohybuje?
24.09.2014 - 18:46:53
00
Nemám bohvieaký prehľad o konkrétnych modeloch, ale ak mám odporúčať, tak napr. od Canyon model Grand Canyon AL 29 (ak chceš HT) alebo Spectral AL 29 (ak full). Ja som veľmi spokojný s Giant Trance X 29er, dobre som sa cítil na Stumpjumperovi FSR 29, možno tiež Lapierre Zesty TR 29. Ale ja som 29er pozitív ... :-) Ďalšie modely určite poradia iní.
24.09.2014 - 22:44:23
00
Krásne bicykle sú to, aj keď pri pohľade na ne mám taký divný pocit, že na rekreačné jazdenie s občasným vybláznením sa dolu svahom treba také high tech mašiny. O cenových reláciách radšej pomlčím. Dobrý by mohol byť napr. [url=http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-celoodpruzene/212276/znizena-cena-specialized-stumpjumper-fsr-29“-model-2013-.html]tento Spešl[/url], ale na to teraz nie je rozpočet.
Môj úplne prvý MTB bol Spešl, ale ten mi kedysi ukradli. Asi skočím cez víkend do Kalnice, mal by tam byť predvádzací víkend.

No nič, ešte budem musieť tieto veci stráviť...
25.09.2014 - 08:11:25
00
keyboard_arrow_up