Hmmm, ako sa tu editujú posty? Mal som na mysli tento link [url]http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-celoodpruzene/212276/znizena-cena-specialized-stumpjumper-fsr-29“-model-2013-.html[/url]
25.09.2014 - 08:14:07
00
Tak vo vseobecnosti plati, ze pod 1000€ sa velmi neoplati riesit fullo. Zalezi len od teba, kolko penazi si ochotny dat.


Naposledy upravil 110mat110 dňa 25.09.2014 - 10:36:54, celkovo upravené 1 krát.

25.09.2014 - 10:24:15
00
Nechcel si dať o jednu nulu viac? ;-)
25.09.2014 - 10:25:31
00
Jo,jo jedna nula usla :D
25.09.2014 - 10:29:07
00
Už som nahadzoval nosiče na auto že idem na nákup fullov do Poľovských bike shopov ... :-)
25.09.2014 - 10:31:28
01
Dnes som využil predvádzačku Specialized v Kálnici a z toho všetkého čo sme tu preberali a dnešné testy - inklinujem teraz k niečomu ako Camber 29", skúšal som aj M a L, väčší mi pasuje viac.
Krásne modriny si odniesla moja žienka, napriek upozorneniam na účinnosť kotúčových bŕzd si vyskúšala prelet cez riadidlá...
28.09.2014 - 19:23:59
02
Model urceny na jazdenie ktore si opisoval. Takze dobra volba. V danej kategorii je kopa bikov aj od inych znaciek. Urcite ti sem bude niekto vediet povedat ci neexistuje aj lepsia konkrencia, kazdopadne Camber je fajn bajk.
28.09.2014 - 20:56:53
00
Prechod z HT na fulla 100-120mm je velky rozdiel, citit to na polnych cestach na lesenych chodnickoch na hrbolatej ceste, tj vsade kde vacsina ludi povie ze HT bohato staci. Aj napriek tomu je tam ten full neporovnatelne pohodlnejsi. Nedavno som v takomto lahkom terene isiel znova na HT a za rok som uplne zabudol ako HT kope do zadku a ako treba stale stat v pedaloch. Moj nazor je ze na rekreacne jazdenie ma zmysel kupovat HT iba ak financie nedovolia full, inac je dnes HT na rekrecne XC/trail jazdenie absoutny prezitok a budu ho obhajovat len ti co full nikdy nemali, resp si snazia nejak zdovodnit preco ho este nemaju. Samozrejme je aj mala skupina ktorej HT prinasa nejake plus. Ale tito ludia maju povacsine HT za ktore si mohli v pohode kupit super full, takze peniaze neboli dovod ich vyberu. Do karpat full 120mm ideal. Takze rovno si objednaj novy nerve AL 2015 velkost L a budes vysmiaty. http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3573 . Az spatne ked na tom fulle budes jazdit a potom si s niekym vymenis na vyjazd HT si uvedomis ze tato debata nema iny ako finacny rozmer, ak na ten full mas tak nema zmysel nad insim uvazovat.


Uuuplne geniaalne si to popisal. Presne, ale uuplne presne takto to je.
Ja tiez si obcas na fulle zamknem pruzenie, na par metroch, len tak zo srandy, ked prefrcia okolo mna v lese HT-ckari, ze ako sa citia na tom rrr podklade..ide mi hlavu ukrutit ako toto mozu znasat dobrovolne ..plesk plesk plesk .. vratim spet na odemceno..aaa aka lahoda kolesa stale prilepene k podkladu..proste treba skusit a menej spekulovat.
29.09.2014 - 00:04:40
00
Včera som prvý krát jazdil s jediným kolieskom vpredu, teda len prehadzovačka vzadu. Tá jednoduchosť ma očarila, ale je tu otázka - aké nevýhody to má? Netrpí reťaz? Netreba ju častejšie meniť? Je toto riešenie drahšie?
29.09.2014 - 08:41:40
00
Včera som prvý krát jazdil s jediným kolieskom vpredu, teda len prehadzovačka vzadu. Tá jednoduchosť ma očarila, ale je tu otázka - aké nevýhody to má? Netrpí reťaz? Netreba ju častejšie meniť? Je toto riešenie drahšie?

Kondicne si to zvladal bez problemov? Bol si aj v strmsom terene, ci len na zvazniciach? Moj post ber z rezervou, na 1x11 som este nejazdil, no podla toho co som cital, ak chces univerzal bike, na rovnej ceste prevody chybaju. V strmom terene, pokial niesi pretekar tiez, z opacnej strany.
No zaujima ma to, povedz, aky si mal z dostupnych prevodov pocit? Do akeho terenu si sa dostal?
29.09.2014 - 08:48:31
01
no neviem, kde si v tej Kálnici jazdil, dúfam, že nie len po tom parkovisku, ale ver tomu, že 1x11 ti stačiť nebude...ja som šiel na Epicu S-Workse hore tou cestou doľava až na hrebeň na modrú značku, resp. za tou kolibou vpravo v pekných stojkách v lese a miestami to už bolo na hrane...na dlhší výjazd v žiadnom prípade...prevody tam boli 34 - 42 a to je sakra málo :)
29.09.2014 - 09:02:53
02
Keď sa niekto odvezie autom do podhoria, tam potom vyšliape relatívne pohodlnou cestou na kopec, tam potom jazdí po zvážniciach, chodníkoch, hrebeňoch a nakoniec si užíva zjazd dolu (žiadne bike parky, hard core zjazdy, žiadne preteky), to by sa zaradilo k akej MTB kategórii? Typické vzdialenosti sú čokoľvek medzi 25 a 50 km, v pohoriach ako sú M. Karpaty, Inovec, Štiavnické vrchy a pod.


A musi byt kazdy zaradeny do nejakej skatulky? Sadni na bike a vychutnavaj podla svojich moznosti a chuti. Nazov to mat nemusi. Ja to robim podobne a ked skatulka tak to nazvem XC ale je to taka turistika bikom.
29.09.2014 - 09:12:28
02
Ja to robim podobne a ked skatulka tak to nazvem XC ale je to taka turistika bikom.

Mne je jedno ako sa to volá, len som sa potreboval zorientovať pod čím to vo fórach pozerať.

No zaujima ma to, povedz, aky si mal z dostupnych prevodov pocit? Do akeho terenu si sa dostal?


ver tomu, že 1x11 ti stačiť nebude


Asi by som mal prepočítať tie prevody, ale mne sa to nezdalo ťažšie ako s mojím dnešným 3x7, kde mám vpredu najmenšie 24 a vzadu 32 (zhruba, rátal som to len tak narýchlo prstom...). Tu sa mi najväčšie koliesko vzadu zdalo obrovské. Dostal som sa aj na nejaké strmšie lesné cesty, na ktoré som odbočil z asfaltky, mňa zastavil skôr krátky dych a technika jazdy hore grúňom, ako slabé nohy. Je pravda, že keď som sa dostal na strmšie cesty, tak tam bolo tuším 2x10, skúšal som rôzne verzie.
29.09.2014 - 09:18:50
00
keby to malo byt porovnatelne s tvojim 3x7 musel by si mat 36" kolesa :D
29.09.2014 - 09:21:44
00
Ešusmária, to je hotová vyššia matematika. Ak to chcem porovnať s 26" kolesami treba prepočítať pomery prevodov, dĺžku kľúk, polomer kolies... Komu a na aké účely teda slúži 1x11?
Pre normálneho človeka je lepšie 2x10?
29.09.2014 - 10:17:19
00
keyboard_arrow_up