Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
Mňa tie plášťovky moc nelákajú, aj podľa toho článku, úspora váhy je nulová oproti plášťom a ešte aby som vozil náhradný plášť aj dušu ako ten autor článku... akurát tie jazdné vlastnosti nebudem mať ako posúdiť dokedy osobne nevyskúšam, takže dosť zvažujem, že si ich objednám... o dosť zaujímavejšie mi príde riešenie zadovážiť si priamo karbónové galuskové kolesá.. ale to až našetrím
máte niekto podobné dlhodobé skúsenosti s pláštovkami/galuskami a lepením defektu tým tmelom, že či už sa to potom nemôže hustiť na veľké tlaky, tak ako to píše autor článku?
Dík, mám to, našiel som podľa značky.
Na Tufo galuskách je práve dobrá odolnosť proti defektom. Proti klincu nie, ale proti prerazenu a cvaknutiu duše, Niekedy som nedostal defekt aj celú sezónu.
;) ako som uz asi pisal ja som tiez presiel na plastovky a plast uz by som nechcel. sice mi trvalo asi pol hodinu kym som prisiel na to ako ju nahodit spravne, ale druhu som uz mal za cca 5 minut. jazdne vlastnosti jedna basen. a ako pisal contador, plastovky a galusky Tufo maju tzv. deleny ventil, vid dole
Plášte Tufo Calibra mám teraz obuté (asi 500km) a môžem zatiaľ len chváliť.Včera som prvýkrát išiel aj na mokrej ceste a držali dobre.Predtým som jazdil Continental 4000s a Tufo sa mi zatiaľ vidia lepšie.
nie vela, zatial len cca 300km kedze som po zakroku a len sa "rozbehavam" ale rozdiel som poznal uz naozaj pri prvych kilometroch a nasledne v prvom stupani aj klesani sa mi len potvrdilo to, ze plaste uz naozaj nechcem. pisem to len ako skusenost, nechcem tu pisat ze plaste su zle. kazdy nech si najde svoju cestu. pre mna bola tato zmena pozitivna a ak by sa ma niekto spytal ci plastovky odporucam urcite poviem ano. ja pouzivam tieto http://www.suncycle.sk/sk/produkt/plastovka-tufo-hi-composite-carbon-25mm/3067
mimochodom na dlhe vyjazdy (pre pripad neopravitelneho znicenia) netreba nosit plast a dusu ako to bolo v clanku, staci kupit najlacnejsiu plastovku (na "dojazd"), ta vide cenovo tak isto (zalezi od druhu plasta) dokonca lacnejsie ako plast a dusa dokopy a da sa dat pod sedlo resp pod kapsicku.
Hack3r ja len preto, ze na jednych kolesach jazdim CONTI GP4000SII 23mm a na druhych galusky TUFO HI COMPOSITE CARBON 25mm a osobne obe mi pridu skvele takze preto som ostal zaskoceny, ze az taky rozdiel citis, ze uz by si plaste nikdy nechcel.
pani a uz ked sa bavite o plastovkach. ktore teda? ved ich vyrabaju 10 druhov
aku hrubku a ktory model pouzivate alebo odporucate?
Strenki ja som pozeral podla sirky, ktora mi vyhovovala a nasledne podla TPI... radsej s lepsim TPI aj ked troska tazsia. Potom je tu este jeden parameter a tym je cena
kazdopadne plati tam pravdilo, ze cim sirsia galuska alebo plastovka tym nizsie tlaky do nich mozes dat. Zasa zavisi aj od toho aky teren jazdis. Myslim, ze na slovenskych cestach asi nebudes bombovat na 12 alebo 14 barov. Aspon nie v kosickom kraji. Navyse posledne roky je tu trend pouzivat plaste, galusky, plastovky troska sirsie a teda 25mm. Podla mna je zlaty stred to co pisal Hack3r - TUFO HI COMPOSITE 25mm. Je tam slusne TPI, dobra vaha aj cena.
Samozrejme mozes kupit aj ELITE RIDE, ale tie su uz cenovo troska inde, aj ked maju vyssie TPI ale zasa nizsiu vahu.
Mňa tie plášťovky moc nelákajú, aj podľa toho článku, úspora váhy je nulová oproti plášťom a ešte aby som vozil náhradný plášť aj dušu ako ten autor článku...
zjavne si stale nepochopil princip plastovky, ako rezervu vozis len tu malu flasticku s tmelom, presne tak ako pri galuske (ziadny nahradny plast a dusu)
Myslite že pri plašťovkách pri neopavitelných prípadoch ako písal Hack3r sa nedá dať duša ako dojazd? Samozrejme keď odrežeš ako že spodnu časť plašťovky.? Udržala by bočnica určite tlaky?
ale pochopil už, to bola len reakcia na ten článok, lebo autor článku dáva tmel na začiatok a potom na dlhé výjazdy so sebou vozí nejaký lacný plášť a dušu pre prípad že znehodnotí plášťovku tak že tmel nezaberie..
Fulli1987 samozrejme ja mam tiez len flasticku s tmelom, no tiez som reagoval na ten clanok, ze pri dlhych vyjazdoch cez 100km by bolo mozne nosit jednu nahradnu lacnu plastovku v pripade prerezania tej nahodenej,namiesto plasta a duse. lebo nie kazdy moze zavolat niekoho na odvoz a nie vzdy aj ked ma koho musi byt ten dotycny doma. fofo050 to si neviem predstavit, teda to ako to myslis ano, ale ked ju znicis tak ze sa neda opravit tmelom je pravdepodobne, ze keby si aj dokazal odrezat spodok a vlozit tam dusu ze by ti ju nevydulo resp asi by ju vydulo
ja som presiel tiez z plastov na plastovky, momentalne jazdim TUFO S 33 SPECIAL a zmena je citelna, v zakrutach drzia ako prilepene dokonca aj za mokra. Zatial mam na nich najazdene len cca. 1300 Km (bez jedineho defektu) ale mozem len odporucit. Zo sebou nosim len tmel, pre pripad nudze sa na poskodenej plastovke da prejst par kilometrov aj bez tlaku.
Na prepichnutej plášťovke sa dá prejsť viac km ako urobíte za celý výjazd, takže dojazd netreba riešiť! Keď pichneš buď naleješ tmel a zalepí sa to a ideš ďalej alebo keď tam spravíš 1cm veľkú dieru tak plášťovku budeš musieť samozrejme vyhodiť ale domov prejdeš plnohodnotne.
A co rafik? Myslis, ze aj on znesie cestu domov na vypustenej plastovke?
Ideš pomalšie keďže na prázdnej plášťovke máš váčší odpor, takže máš čas sa vyhýbať dieram na ceste. Keď pichneš plášť, tak sa buď vnorí do ráfika a ideš po dvoch hranách ráfika alebo sa vykriví na jednu stranu a ideš po jednej strane ráfika alebo sa plášť úplne zvlečie z ráfika. Každoprípadne - betón alebo asfalt a kov je zlá kombinácia a hodne šmýka.
Prázdna plášťovka ostane uchytená gumou na kraji ráfika a zvyšok plášťovky zakryje kraje ráfika, takže nepríde k styku kovu a asfaltu. A drží aj v zákrutách - samozrejme pri jazde v klesaní treba udržať nízku rýchlosť a neklopiť.
Osobne som došiel domov na pichnutej plášťovke z Oprátky (cca 15 km), z Pezinka (cca 20 km), z Passau do Niederrany (cca 30 km) - tam som však mal pomalý defekt a na začiatku niekoľkokrát dofukoval... Plášťovku som mohol po dojazde vyhodiť, ráfik ostal nepoškodený.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
máte niekto podobné dlhodobé skúsenosti s pláštovkami/galuskami a lepením defektu tým tmelom, že či už sa to potom nemôže hustiť na veľké tlaky, tak ako to píše autor článku?
Na Tufo galuskách je práve dobrá odolnosť proti defektom. Proti klincu nie, ale proti prerazenu a cvaknutiu duše, Niekedy som nedostal defekt aj celú sezónu.
http://www.tufo.com/data/download/tmel-extreme-cz.pdf
Kolko km si uz dal na plastovkach?
aku hrubku a ktory model pouzivate alebo odporucate?
nie vela, zatial len cca 300km kedze som po zakroku a len sa "rozbehavam" ale rozdiel som poznal uz naozaj pri prvych kilometroch a nasledne v prvom stupani aj klesani sa mi len potvrdilo to, ze plaste uz naozaj nechcem. pisem to len ako skusenost, nechcem tu pisat ze plaste su zle. kazdy nech si najde svoju cestu. pre mna bola tato zmena pozitivna a ak by sa ma niekto spytal ci plastovky odporucam urcite poviem ano. ja pouzivam tieto http://www.suncycle.sk/sk/produkt/plastovka-tufo-hi-composite-carbon-25mm/3067
mimochodom na dlhe vyjazdy (pre pripad neopravitelneho znicenia) netreba nosit plast a dusu ako to bolo v clanku, staci kupit najlacnejsiu plastovku (na "dojazd"), ta vide cenovo tak isto (zalezi od druhu plasta) dokonca lacnejsie ako plast a dusa dokopy a da sa dat pod sedlo resp pod kapsicku.
aku hrubku a ktory model pouzivate alebo odporucate?
Strenki ja som pozeral podla sirky, ktora mi vyhovovala a nasledne podla TPI... radsej s lepsim TPI aj ked troska tazsia. Potom je tu este jeden parameter a tym je cena
kazdopadne plati tam pravdilo, ze cim sirsia galuska alebo plastovka tym nizsie tlaky do nich mozes dat. Zasa zavisi aj od toho aky teren jazdis. Myslim, ze na slovenskych cestach asi nebudes bombovat na 12 alebo 14 barov. Aspon nie v kosickom kraji. Navyse posledne roky je tu trend pouzivat plaste, galusky, plastovky troska sirsie a teda 25mm. Podla mna je zlaty stred to co pisal Hack3r - TUFO HI COMPOSITE 25mm. Je tam slusne TPI, dobra vaha aj cena.
Samozrejme mozes kupit aj ELITE RIDE, ale tie su uz cenovo troska inde, aj ked maju vyssie TPI ale zasa nizsiu vahu.
zjavne si stale nepochopil princip plastovky, ako rezervu vozis len tu malu flasticku s tmelom, presne tak ako pri galuske (ziadny nahradny plast a dusu)
fofo050 to si neviem predstavit, teda to ako to myslis ano, ale ked ju znicis tak ze sa neda opravit tmelom je pravdepodobne, ze keby si aj dokazal odrezat spodok a vlozit tam dusu ze by ti ju nevydulo resp asi by ju vydulo
Ideš pomalšie keďže na prázdnej plášťovke máš váčší odpor, takže máš čas sa vyhýbať dieram na ceste. Keď pichneš plášť, tak sa buď vnorí do ráfika a ideš po dvoch hranách ráfika alebo sa vykriví na jednu stranu a ideš po jednej strane ráfika alebo sa plášť úplne zvlečie z ráfika. Každoprípadne - betón alebo asfalt a kov je zlá kombinácia a hodne šmýka.
Prázdna plášťovka ostane uchytená gumou na kraji ráfika a zvyšok plášťovky zakryje kraje ráfika, takže nepríde k styku kovu a asfaltu. A drží aj v zákrutách - samozrejme pri jazde v klesaní treba udržať nízku rýchlosť a neklopiť.
Osobne som došiel domov na pichnutej plášťovke z Oprátky (cca 15 km), z Pezinka (cca 20 km), z Passau do Niederrany (cca 30 km) - tam som však mal pomalý defekt a na začiatku niekoľkokrát dofukoval... Plášťovku som mohol po dojazde vyhodiť, ráfik ostal nepoškodený.