Zdravím, pred nedávnom som dostal prvý drahší bicykel. Kedže do teraz som jazdil skôr na lacnejšom bez kotúčových bŕzd a hydraulickej vydlice, neviem ako sa mám oň starať aby mi vydržal čo najdlhšie. Kúpený bol v intersporte, takže servis by mal byť bezplatný, ale moc sa mi nechce nechať im ho tam na týždeň. Dáte mi nejaké rady čo robiť s kotúčmy, ako mazať reťaz a všetko čo by som mal pri správnom domácom servise robiť? :)
10.06.2012 - 08:42:34
00
tak najprv napíš čo to je za bike. na reťaz si kúp olej pre ňu určený. dosť bolo o mazaní reťaze písané v "čím mazať reťaz" tu na fóre. reťaz meň keď už bude mať 132,8mm na 11 článkov. Na Vidli (ak je vzduchová)kontroluj tlak aspoň raz za tri mesiace. Po výzajde keď prídeš domov tak utri nohy vidly, nastriekaj ich silikónovým sprejom, zapruž s vidlou a utri olej (toto môžeš spraviť aj 2-3x).
10.06.2012 - 08:58:50
00
Sem tam zober imbusový kľúč a podoťahuj šróby sedlovky, predstavca, pätka, kluky.
10.06.2012 - 09:28:18
00
a čo sa týka kotúčových bŕzd? treba ich dáko špeciálne umývať? čista voda by im nemala ublížiť, nie?
10.06.2012 - 09:33:24
00
co chces umyvat na kotucovkach??? ak ti na ne nekvapne olej...alebo nieco ine tak s nimi nic nemusis robit.... :-) a pri poriadne dlhom brzdeni strmim kopcom....sa mastnota alebo pripadna spina z kotucov aj tak vypecie :-)
10.06.2012 - 10:02:47
00
Ahojte, nechcel som zakladat temu, kedze som nasiel tuto, celkom vystihujucu pre moje otazky..
Nedavno som tu mal temu o vyberu biku, v ktorom ste mi dobre poradili a nakoniec som sa stal uspesnym majitelom tohto krasavca:
http://www.kellysbike.com/sk/bicykle-2014/horske/celoodpruzene/xc-marathon-27-5/tyke-30#.VESnFHV7jUY
Povodne som planoval Tyke 50, avsak sa mi nepodarilo zohnat moju velkost + 30 bola este za lepsiu cenu a financii nieje nikdy dost (hlavne ked som zan dal o tretinu viac ako som povodne planoval dat za novy bike)

Kazdopadne k veci:
Presiel som prvych par kilometrov asfalt, teren, blato..
Otazka c.1: Uz na asfalte sa mi stalo, ze zadny tlmic isiel 2x na doraz.. Je to normalne, alebo mam v servise vyziadat kusok tlmic napumpovat viacej? Mam cca 90kg, tak som predpokladal ze by som to mal kusok nastavit na tvrdsie. Riesi sa to teda dofukanim alebo sa to da nastavit?
Otazka c.2: Brzdy brzdia, ale od hydraulickych som cakal kusok viac, hlavne na zadnej mam pocit ze je potrebne dost sily na vyraznejsie brzdenie. Docital som sa tu ze brzdy treba zabrzdit. Nechat to teda tak alebo sa daju trochu upravit (aby zaberali skor)?
Otazka c.3: Plaste sa mi zdaju ze su skor na cestu ako na polne, blato etc.. v blate to smykalo viacej ako na mojich staruckych zodratych Bontrager Earl. Viete poradit nieco vhodnejsie?


Za odpovede vopred dakujem :)
20.10.2014 - 08:18:24
00
otazka1- tlmic urcite dofukaj
otazka2-brzdy musis zabehnut,ale popravde sa my zda ze su to zakladne elixiry ktore su neni dake extra ucinne.
3-poradi niekto iny:-)
20.10.2014 - 09:14:05
00
brzdy su tam Avid DB3
K tlmicu.. zvladam to aj sam (po kupe pumpy) alebo radsej servis?
20.10.2014 - 09:36:02
00
Tlmic zvladas aj sam, nafukat ho potrebujes podla SAGu, to je hodnota, o ktoru sa ti zanori tlmic, ked nasadnes na bike. Standardne by to malo byt okolo 20% z celkoveho chodu. Na vnutornom pieste tlmica by si mal mat natiahnutu taku gumicku, tu stiahni k tesneniu, sadni na bike a po zosadnuti budes vidiet, o kolko sa ti tlmic zanoril. Podla toho potom nejako primerane prifukni a skus znova. Opakuj, kym to nebude v norme.
20.10.2014 - 10:04:12
00
ak zvladnes nafukat koleso,nevidim problem nafukat tlmic:-)ano tie Db3 su neni zevraj bohvie co...
20.10.2014 - 10:20:45
00
Tak tlmic som uspesne zvladol bez problemov, dik muffin za fajn navod.
Dnes som si pre pekne pocasie zobral pol dna dovolenku a skusil ist rozbehat brzdy do lesa. Momentalne uz brzdia jedna radost, koleso zaflekuje bez velkej namahy, odstupnovanie v pohode. Akurat pri brzdeni este pocujem dost silne suchanie, pripadne piskanie a podobne. Predpokladam ale ze pri kotucovych brzdach je to v poriadku?
21.10.2014 - 15:12:27
00
Pri jazde to fajn neni, ale pri brzdení je pískanie normálne. K plášťom, koľko si ochotný investovať?
21.10.2014 - 15:22:52
00
Ano je to cisto pri brzdeni. Pri jazde nepocujem nic.
K plastom, ideal okolo 30, max okolo 50 Eur za jeden.
21.10.2014 - 16:55:00
00
High-endové plášte stoja okolo 40€. Chceš aby boli ľahké, aby viac vydržali, mali spevnenú bočnicu? Pozri Continental X-king,Schwalbe Racing Ralph. Dobré recenzie sú aj na Specialized plášte a Verdestein. Pozerajú hlavne zmes, spevnenú bočnicu (oplatí sa, výrobcovia to volajú rôzne napr. Snakeskin alebo Protection) a šírku.
21.10.2014 - 19:35:24
00
vdaka za tipy! Poobzeram a urcite sa rozhodnem :)
22.10.2014 - 06:53:27
00
keyboard_arrow_up