Vďaka za podnety :)
Ako to tak čítam, vy by ste sa na mojom súčasnom bajku asi pozabíjali! :D
10.10.2014 - 08:19:44
00
Niežeby pozabíjali, ale na lepšie si rýchlo zvykneš.

Autom so štvorstupňovou prevodovkou, bez klimatizácie, bez ABS a pod., by si tiež asi dnes nechcel ísť napr. do Bulharska na dovolenku.
10.10.2014 - 08:45:15
01
Pali65> Do apríla som brzdil V-čkami Avid SD5 a bol som nadmieru spokojný ... teraz brzdím hydraulikami Shimano M446 a som podstatne spokojnejší ... :-)
10.10.2014 - 09:23:07
01
Niežeby pozabíjali, ale na lepšie si rýchlo zvykneš.

Autom so štvorstupňovou prevodovkou, bez klimatizácie, bez ABS a pod., by si tiež asi dnes nechcel ísť napr. do Bulharska na dovolenku.


Áno, preto sa aj teším, až sa to zrealizuje. Kondička sa pomaly zlepšuje a technika jazdy získaná na hardfulle pri horských zjazdoch bude neskôr iba bonus. Minulý týždeň som si v jednom stredisku vypožičal nejakú HT Meridu a všímal som si rozdiely pri zjazdoch, už aj toto predné odpruženie je úplne iná káva. Zrejme aj v sprevodovaní musel byť rozdiel, lebo som vytiahol kopce, ktoré som bol skalopevne presvedčený, že budem tlačiť. Už mi došlo, že materiál sa za tie roky dostal veľmi ďaleko. A hlavne moderné brzdy sú úplne o inom...
10.10.2014 - 09:38:52
00
Príbeh pokračuje - po niekoľkých jazdách na požičaných moderných bajkoch som teraz opäť vyvetral môj kostitras a zistil som, že odpruženie by bolo fajn, ale brutálny rozdiel sú tie hydraulické brzdy. Až ma po poslednom raze ruky bolia! :D Tá motivácia zarobiť na nový stroj sa postupne zvyšuje... :P

Postupne si vďaka vašim tipom kompletujem svoje predstavy a mám otázku k obutiu. Používam klasické plášte s dušou, oprava defektov aj priamo na trase bola vždy bez problémov. Všimol som si pár diskusií o bezdušových systémoch a prekvapilo ma, že niektorí ľudia tvrdia, že majú menej defektov, ako s dušami. Stálo by za to sa o niečo podobné dobudúcna zaujímať, alebo je to skôr vyhradené pre expertov? Doma nemám veľký kompresor, ani sa ho nechystám kupovať, dávam prednosť tomu, aby som si gumy vedel vymeniť sám a nemusel nad tým maturovať. Nasmerujete ma, či si to mám vyhodiť z hlavy?
15.10.2014 - 17:36:10
01
Pre bezneho uzivatela staci dusa. Ak budes mat defekt tak si proste skoncil. Okrem toho TLR je drahe a homemade riesenia tiez nie su najjednoduhsie. Pre bezneho uzivatela uplne staci kupit teochu drahsie plaste a kvalitne plaste. U mna sa zmenou biku zredukoval pocet defketov z cca 40 za zivotnost plasta na jeden jediny. Aj ten som si viac menej zapricinil sam kedze som jazdil na podhustenej dusi. Je obrovsky rozdiel ci mas dajaky lacny plast za 4€ alebo kvalitne schwalby/conti/mischeliny a podobne. A uz som videl aj exotov, co naliali tu kvapalinu do duse a mali svaty pokoj. Ziadne male defektiky.
15.10.2014 - 17:47:21
01
Pre bezneho uzivatela staci dusa. Ak budes mat defekt tak si proste skoncil.


Akože skončil? Však vymení dušu, alebo zalepí deravú. Zdržanie pár minút nie je predsa koniec...
19.10.2014 - 09:39:30
00
Zle som to sformuloval: Ak dostane defekt na bezdusakoch tak zvycajne je v prdeli. Ak dostanes na dusi, vymenis dusu a jazdis.
19.10.2014 - 12:56:41
00
Na to som sa pýtal... Ako to riešite?
Rezervná duša? To ale zas znamená, že gramári strácajú tú výhodu, čo bezdušový systém poskytuje. Či ako?
Pamätám si, že som kedysi jazdil s takým bielym sajrajtom v kolese a keď som trebárs vytiahol tŕň z gumy, tak to rovno zalepilo.
19.10.2014 - 13:58:16
00
Pamätám si, že som kedysi jazdil s takým bielym sajrajtom v kolese a keď som trebárs vytiahol tŕň z gumy, tak to rovno zalepilo.

A tak to funguje ked jazdis bez duse, bez ohladu na vyssi prispevok. A ked je diera prilis velka, musis dat dusu. Taka situacia nastane raz za 20 rokov.
Btw. Bezdusovy system nieje velka gramova vyhoda, do plasta musis naliat cca tolko bieleho zazraku, kolko aj vazi dusa..
19.10.2014 - 17:37:04
00
Pekná téma a je to ako porovnávať dve autá. Dnešný Golg s Golfom spred 20 tich rokov. Keď som presadal z 10 ročnej pevnej Meridy bez akéhokoľvek odpruženia na Meridu s vidlou od SR Suntour XCM, myslel som si, že ani ťahať snáď nemusím. Komponenty síce iba taký priemer, ale ten pocit z jazdenia bol niekde úplne inde. Potom som po štyroch rokoch zainvestoval do novej vidly, bŕzd, riadítok a pod. a znovu to bol iný level. Znovu ma to viac hnalo do sedla, do prírody zresetovať hlavu. Keďže už nemá viac zmysel pchať peniaze do súčasného bicykla a logicky by som chcel postúpiť pocitovo aj zážitkovo opäť na vyšší level, objednal som si fulla TREK Remedy 8. S tým snáď dosiahnem kúsok nirvány :-) Sentimentálne spomienky budú vždy a niekedy k starým veciam lipneme viac ako by sa možno patrilo. Ale pokrok nezastavíš a hlavne v cyklistickom priemysle a preto by som na tvojom mieste šiel do nového biku. Pekne podľa finančných možností pomaly odspodu a ak ťa to chytí, vystúpaj si po tých pomyselných stupienkoch na ten level najvyšší. Apropo tú svoju spomienku stále môžeš zavesiť v obýváku nad televízor aby si ho mal stále na očiach :-)
20.10.2014 - 22:27:53
02
Pre zaujímavosť som si postupne naklikal zo 9 inzerátov bajkov do "obľúbených" a bol som zvedavý, čo sa bude diať. Obvykle sa v nijakom bazári nepredá tovar za výkričnú cenu, ale tu pozorujem niektoré veci už týždne a mesiace a nič sa s tým nedeje. Nevšimol som si, že by niekto išiel dolu s cenou a všetky tie inzeráty sú stále aktívne. Vari čakajú, že sa pred sezónou zvýši dopyt a dostanú za to toľko €, koľko si predstavujú? Kedy je najlepšie kúpiť jazdenku? Dá sa podľa vašich skúseností dosiahnuť pri vyjednávaní aj väčšia zľava?
16.11.2014 - 09:38:58
00
Neviem, či sa to dá zovšeobecniť, ale syn pred dvoma rokmi na jeseň kupoval takto HT. Nevedel sa rozhodnúť medzi ponukami. Tak to odložil na jar. Prišla jar a nebola temer žiadna poriadna ponuka.
Tak neviem. Je to len jedna vzorka, ktorá hovorí, že na konci sezóny je väčšia ponuka, ako na začiatku.
16.11.2014 - 10:04:06
01
Jazdenky na jesen. Aj ked su vacsinou v horsom stave. Treba mat otvorene oci a nebat sa ozvat. Pocitaj s tym, ze do jazdenky bude treba investovat minimalne vymenit retaz, nove plaste a podobne.
Novy bike po vianociach- januar/februar
16.11.2014 - 10:39:21
01
Ďakujem za odpovede.
Ešte sa chcem spýtať na veľkosť rámu. Pri výške 180cm by sa mi asi hodilo L-ko, no uvažujem aj nad M s dlhším predstavcom. Občas ma pri jazdení bolí chrbát a mám dojem, že pri menšom ráme by bolo možné sedieť o niečo viac vzpriamene, no týmto si nie som veľmi istý, či to náhodou nie je naopak - že optimálna veľkosť rámu bude pomáhať aj pri bolestiach krížov. Či?
16.11.2014 - 14:42:31
00
keyboard_arrow_up