vidlica zadna stavba?? logicky to bude mat asi podobny ucinok ako pri mtb.....
Cestné kotúčové brzdy predsa nevyžadujú vyššiu tuhosť osky zadnej stavby a osky pevnej vidlice. Na cesťáku sa dokonca používajú iba 140mm kotúče a brzdový účinok je oveľa nižší ako na bajkoch s kotúčmi 180/203mm. Na MTB kde je odpružená
vidla a 650b/29er kolesá to má opodstatnenie hlavne na spevnenie prednej teleskopickej vidlice, alebo zadnej odpruženej stavby. Na cesťáku kde sú kolesá upnuté v pevnej vidle a majú priemer menší ako 27,5" kolesá to nie je potrebné. (Nové Cannondale F-SI hardtaily majú 29er kola a zadnú osu na obyčajný upinák. Cannondale tvrdí, že pevná osa na XC bajku v pevnom ráme nie je potrebná a tuhosť je dostatočná aj pre svetový pohár). Oveľa viac je predsa
cesťák namáhaný pri špurtoch zo sedla. Sagan, Kittel, Cav a spol. dajú pri špurte viac ako 1000W a nepotrebujú na cesťáku pevné osy, aby vyhrali špurt profi balíka. Takže ja ich určite tiež nepotrebujem