V com vidim problem ja - len dovysvetlenie Jezusa, ktoreho to uz ocividne nebavi sa natahovat:
Datatag/bike ID a akakolvek ina sluzba:
1. nutna registracia: minimalne meno, adresa, mail, telefon a
bike popripade
ostatne komponenty - vidla, sedlovka, sedlo, ridy pre mna za mna aj retaz.
2. Sluzba musi dodrziavat zakony o ochrane osobnych udajov - avsak "garazova" firma asi nebude prevadzkovat tazko zabezpecene servery s databazami => pomerne jednoduche dostanie sa k udajom a to aky
bike mate popripade aj komplet jeho zlozenie. Tak ako tu na fore niektori ludia nemaju problem vypisat kazdu skrutku.
Co z toho vyplyva? Niekto prelomi zabezpecenie (alebo ho kupi) alebo ho dostane - kedze dovera je na bode mrazu z mojho pohladu, a ma info o
biku aj pekne s adresou kde sa nachadza. A ak ma este niekto pristup cez operatora, moze vysledovat telefon a dokonca moze zistit kedy ste z dohladu.
3. Zlodej bike ukradne - odstranit stitky je skutocne [sarkazmus] problem [/sarkazmus]. A nasledne staci znehodnotit 1-2 registracne cisla a bike ani v databaze ukradnutych nenajdete o komponentoch ani nehovoriac.
4. Casom mozno dojde k vytvoreniu viacerych takychto firiem - unifikacia standardov ako maju informacie vyzerat bude nutnost a bude to
beh na dlhu trat, kym sa nieco zostandardizuje (vidime ako dlho trvalo vyrobcom mobilov kym prisli s relativne jednotnymi nabijacimi konektormi). A teraz otazka je este ich spolupraca medzi sebou.
Priklad: jeden ma bike ID, iny datatag dalsi "inuakozebezpecnusluzbu" a teraz kde mam zadat udaje a ktora sluzba eviduje dany bike ako ukradnuty? Polemika na dlhe zimne vecery.
5. Kolko dokumentov, vinkodov, technicakov a roznych asistencnych sluzieb vratane GPS je v autach a napriek tomu sa kradnu a nikdy nenajdu a keby nebol dopyt, nie je ponuka, takze naivne si mysliet, ze s bikmi to bude lepsie je naozaj naivne.
6. Keby vsetky body, ktore vyssie spominam boli nejako eliminovane, tak aj tak sa mi nepaci situacia, ze by si moj odstaveny bike niekto cez telefon skenoval a zistoval udaje.
Ja by som moznost videl v GPS lokatore, ktory niekam na biku schovam a ten ma upozorni hned telefonom, ze mi bike kradnu - aj s moznostou ihned ho sledovat (obist sa da aj to) ale takto aspon sancu mam zlodeja dochytit a rozbit mu papulu v case kradeze resp kratko po. Zelenych volat je strata casu.
Vzhladom k tomu, ze u aut najlepsie zabezpecenie proti kradezi je poistka proti kradezi, tak u biku by som to videl rovnako (ak sa da zohnat).