Karbon je len polovica úspechu je to tkanina a ten čínsky karbón môže byť kľudne sklenná tkanina s čiernym pigmentom....na pohľad nezistíš, to až po odlomení, alebo rozpílení, čiže keď je neskoro. Takto zarábajú na nevedomosti ľudí čínske firmy. Sklenné tkaniny sú o 2 tretiny lacnejšie ako karbón (to sú tie lacné diely z Číny), kompozit zo skla je ťažší - niekedy skoro na úrovni Al. A ľudia to kúpia, lebo je to "cool karbon" pritom to karbón nevidelo ani na obrázku.
Dôležitý je takisto aj epoxid (alebo iná živica) ktorú používajú. Aké má mechanické vlastnosti,Tg, HDT, Modul flexibility....
A potom celkový kompozit - uloženie tkanín, technológia spracovania, post-temperovanie...
Preto by som čínsky karbon nechcel a nechápem ani ľudí, čo kupujú fejkové karbónové diely z DX, či Aliexpresu....poviem vám, že vyťahovať karbónovú črepinu z ruky či v prípade
sedlovky z riti je sakramensky bolestivá záležitosť.
No tento je konkrétně Flyxii, co tu jezdí borci na XC i maratony, přesně tuto značku i přesně tento rám, několik tisíc km ročně, takže koupě nebyla založena na nevědomosti, naopak na několikaletých dobrých zkušenostech několika lidí, co to NEmají pár týdnů a mají na tom odjetý odpovídající počet km i závodů, aby mohli hodnotit vlastnosti/kvalitu konkrétně tohoto rámu, proto nebyl důvod k nějakým pochybnostem, já jsem osobně na tom odjela pár závodů, některé z nich dost peklo. Žádné "COOL" důvody nebyly, zkrátka pro nás bylo vhodnější si kolo "postavit" na míru, ale tento argument už jsem slyšela, dokonce tento víkend jsem před ním byla "varována"
.
No nevím, znám případy prasklých lyžin u sedla, ale rámy? Možná ve stejném poměru jako ty, s nápisem "JSEM ZNAČKA". Tím však nepopírám, že mohu být špatně informována. Opakuji raději ještě jednou, že jsme nešly do rámu -prostě cool čína, beru to-, ale do rámu, se kterým jeho vlastníci nemají žádné problémy a byly na něj podány kladné recenze, včetně prodejce, který je taktéž ochoten jednat ohledně reklamace či dodání náhradních patek ZDARMA, u něj prodejem kontakt se zákazníkem nekončí, takže koupě NEBYLA založena na nevědomosti ani na touze být "COOL", nýbrž na tom, osadit si kolo dle vlastního vkusu a vlastních potřeb a preferencí. Uff.