-- Flyxii -- :)
- jo, čínský karbon osazený dle libosti :)
26.01.2015 - 15:59:41
00
A kde sú teraz mínuskári na čínsky karbon :o :lol:
26.01.2015 - 16:36:17
00
:)
Tak nějak mi nedochází, co je na čínském karbonu špatné - oproti "nečínskému", což je !asi! málokterý :). (Důraz na slovo asi ;).)
26.01.2015 - 16:42:38
01
Boli tu u tom siahodlhe vymeny nazorov. :) Podstata spociva v tom, ze v tomto ponimani chapeme cinsky karbon ako noname vyrobok bez garancie, tzn. nemas istotu, ci to vydrzi a nezlyha v najnevhodnejsej chvili. Kes kupis znackovy ram, tak mas zaruku, ze presiel pevnostnymi skusami a ze je tam pravidelna vystupna kontrola atd., cize riziko zlyhania je podstatne mensie.
26.01.2015 - 16:45:41
03
doktor-40: nemajú odvahu :lol:
katerinamostkova: tak na tuto diskusiu som teraz zvedavy :lol:
Jezus: skor lowendovy cinsky karbon je proste nanic .. mam jedny rajdy :lol: .. je to nieco ako "ocelovy" ram z Tesca. Je to tazke, masivne, ale prd vydrzi :D
26.01.2015 - 16:55:58
00
Karbon je len polovica úspechu je to tkanina a ten čínsky karbón môže byť kľudne sklenná tkanina s čiernym pigmentom....na pohľad nezistíš, to až po odlomení, alebo rozpílení, čiže keď je neskoro. Takto zarábajú na nevedomosti ľudí čínske firmy. Sklenné tkaniny sú o 2 tretiny lacnejšie ako karbón (to sú tie lacné diely z Číny), kompozit zo skla je ťažší - niekedy skoro na úrovni Al. A ľudia to kúpia, lebo je to "cool karbon" pritom to karbón nevidelo ani na obrázku.
Dôležitý je takisto aj epoxid (alebo iná živica) ktorú používajú. Aké má mechanické vlastnosti,Tg, HDT, Modul flexibility....
A potom celkový kompozit - uloženie tkanín, technológia spracovania, post-temperovanie...

Preto by som čínsky karbon nechcel a nechápem ani ľudí, čo kupujú fejkové karbónové diely z DX, či Aliexpresu....poviem vám, že vyťahovať karbónovú črepinu z ruky či v prípade sedlovky z riti je sakramensky bolestivá záležitosť.
26.01.2015 - 17:06:47
08
Tak,tak .. ale je dobre dodat, ze tzv. lacny cinsky karbon (typicky napr. ten aliexpress). Karbonove veci sa aj tak uz na 95% robia v cine, kvoli peniazom. Aj taiwanci si to tam outsorcovali :lol:
26.01.2015 - 17:24:55
00
ked ma holcina 45kg a bude na tom robit hobby vylety tak jej ten "karbon" vydrzi 10 a viac rokov.
26.01.2015 - 17:25:59
01
Karbon je len polovica úspechu je to tkanina a ten čínsky karbón môže byť kľudne sklenná tkanina s čiernym pigmentom....na pohľad nezistíš, to až po odlomení, alebo rozpílení, čiže keď je neskoro. Takto zarábajú na nevedomosti ľudí čínske firmy. Sklenné tkaniny sú o 2 tretiny lacnejšie ako karbón (to sú tie lacné diely z Číny), kompozit zo skla je ťažší - niekedy skoro na úrovni Al. A ľudia to kúpia, lebo je to "cool karbon" pritom to karbón nevidelo ani na obrázku.
Dôležitý je takisto aj epoxid (alebo iná živica) ktorú používajú. Aké má mechanické vlastnosti,Tg, HDT, Modul flexibility....
A potom celkový kompozit - uloženie tkanín, technológia spracovania, post-temperovanie...

Preto by som čínsky karbon nechcel a nechápem ani ľudí, čo kupujú fejkové karbónové diely z DX, či Aliexpresu....poviem vám, že vyťahovať karbónovú črepinu z ruky či v prípade sedlovky z riti je sakramensky bolestivá záležitosť.


No tento je konkrétně Flyxii, co tu jezdí borci na XC i maratony, přesně tuto značku i přesně tento rám, několik tisíc km ročně, takže koupě nebyla založena na nevědomosti, naopak na několikaletých dobrých zkušenostech několika lidí, co to NEmají pár týdnů a mají na tom odjetý odpovídající počet km i závodů, aby mohli hodnotit vlastnosti/kvalitu konkrétně tohoto rámu, proto nebyl důvod k nějakým pochybnostem, já jsem osobně na tom odjela pár závodů, některé z nich dost peklo. Žádné "COOL" důvody nebyly, zkrátka pro nás bylo vhodnější si kolo "postavit" na míru, ale tento argument už jsem slyšela, dokonce tento víkend jsem před ním byla "varována" :).
No nevím, znám případy prasklých lyžin u sedla, ale rámy? Možná ve stejném poměru jako ty, s nápisem "JSEM ZNAČKA". Tím však nepopírám, že mohu být špatně informována. Opakuji raději ještě jednou, že jsme nešly do rámu -prostě cool čína, beru to-, ale do rámu, se kterým jeho vlastníci nemají žádné problémy a byly na něj podány kladné recenze, včetně prodejce, který je taktéž ochoten jednat ohledně reklamace či dodání náhradních patek ZDARMA, u něj prodejem kontakt se zákazníkem nekončí, takže koupě NEBYLA založena na nevědomosti ani na touze být "COOL", nýbrž na tom, osadit si kolo dle vlastního vkusu a vlastních potřeb a preferencí. Uff.
26.01.2015 - 17:27:13
05
Puknuty karbonovy ram som videl , bola to dokonca Cina. Akurat na tom bol napis Merida :lol:
26.01.2015 - 17:53:05
04
Ja mám na ráme Flyxii odjazdené už cca 7000km. A niekolko maratónov, dostáva zabrať a zatial ho môžem iba chváliť. A nieje to jediný karbón čo doma mám. Tak mám s čím porovnávať

Prílohy:

image.jpg
image.jpg 379.29 KiB thumb_up0thumb_down

26.01.2015 - 17:54:16
012
Mašina pekná, aj som si myslel, že tu vznikne debata na tému čínsky karbon, ak ho viacej ludí jazdí a je ok, tak nie je čo riešiť... Prdnúť môže aj značkový, tak isto aj AL rám sa môže zlomiť, v číne a na Taiwane sa snád robia takmer všetky a silne pochybujem, že niekde inde bol vyrobený môj canyon...
26.01.2015 - 17:58:02
04
Toto je galéria, takže obdivujte! :)
26.01.2015 - 18:22:08
02
No, zajímavé je, že s negativními názory se setkávám od těch, kteří s tím nemají zkušenosti a překládají je na základě povídaček a jistých předsudků, kdežto od těch, co si mohou dovolit hodnotit - tedy vlastníci - mají názory opačné.
26.01.2015 - 18:27:05
010
veru jazdil som aj karbon kombo riaditka aj sedlovku na cestaku obe z aliexpress a uplne bez problemu :)
26.01.2015 - 18:54:03
00
keyboard_arrow_up