reeller_sk
Mesto: Hurbanovo
Založený: 12.07.2013
Príspevky: 628
Bicykle: Haibike Challenge RC | Specialized Venge Elite
Lenze vaha a rychlost zohrava tiez velku ulohu v tejto rovnici, takze to gcko urcite nie je rovnake pri tom naraze. Do bodu kym sa nevynuluje kineticka energia jedneho z vozidiel, tak sa v tento model chova ako keby si narazil svojim vozidlom do pevnej steny, kazde auto pohlti najprv svoju energiu, takze z toho vypliva, ze bod v ktorom sa narazniky stretnu zostava teoreticky v tom istom bode a posadka auta s deformacnou zonou sa posuva k tomuto bodu, pricom posadka druheho vozidla zostava na mieste. S kolegom sme to raz riesili a bol som z toho celeho dost prekvapeny, ze to je docela divne, uplne jednoduchy priklad ked vrazis 100kou do pevnej steny a ked sa zrazia uplne identicke auta obe iduce 100kou poskodenie pozorovaneho auta bude v oboch pripadoch uplne rovnake. Ale kedze sa auta nikdy nestretnu so 100 percentnou ucinnostou ako je to pri pevnej stene, je tento pripad dokonca lepsi, lebo sa energia lahsie rozptyli pohybom do stran, alebo jedno sa nadsunie nad druhe a podobne. A este ktomu ked mas zigulak co ma 1000kg a isiel rychlostou 70km/h a yeti co ma 1500kg a slo rychlostou 120km/h, tak zigulak pri naraze zastal, kym sa pohltila jeho energia a nasledne zostala este kopa kinetickej energie druhemu autu, ktore muselo zostat tym padom v pohybe a rozpohybovat zigulak druhym smerom, kde zacalo naberat zapornu rychlost takze, hodnota g by sme vyratali ako spomalenie na nulu plus rychlost ktorou sa rozpohybuje na opacnu stranu a u druheho by sme praveze mali tuto rychlost odratat, lebo mu zostane, cele sa to udialo za rovnaky cas u oboch, takze ludia v zigulaku zazili ovela vacsie g. Nie som ale profesor fyziky, takze kto vie zostrojit aj rovnice pre toto vsetko, bol by som vdacny.
PS: pozeral som naschval crach test pri 90km/h ako vyzera yeti a bolo podstatne menej ufiknute z predku ako na spominanom aute co som videl na dvore v autosalone.