To si odporujes v tom, co si povodne napisal. Ze kupujuci si neprecitaju podmienky. Ak vyrobca stanovi 5 rokov (dajme tomu vratane zadnej stavby) a lokalny slovensky predajca uzna len 2 roky (pricom rakusko/nemecko ma 5), tak ty to nazyvas dobra vola. Dobre, ale potom tu nepis nic o studovani podmienok na webe vyrobcu. Ja to nenazyvam dobrou volou, ale slovenskym modelom "biznisu"
Alebo mam dat priklad z predaja elektroniky ? Kde je bezne , ze vyreklamujes 3/4/5 rocny disk, pretoze vyrobca tu zaruku dava ? Dokonca aj na Slovensku ? Presne ten priklad od Pol-a, ktory si sem vlozil, je typicky "slovensky".
Predajca samotny ale NEUZNAVA ziadnu reklamaciu predsa - on reklamovany tovar posiela naspat vyrobcovi/distributorovi ! Tj ak ti uplynie zakonna zaruka 2 roky, je to na predajcovi ci tvoju reklamaciu prijme a na vlastne naklady bude riesit reklamaciu s distributorom, alebo ta odkaze aby si kontaktoval priamo vyrobcu. Toto ma kazdy jeden eshop v obchodnych podmienkach uvedene. Okrem toho mas vsade uvedene aj upozornenie, ze predlzena zaruka sa poskytuje za podmienok ktore stanovuje vyrobca.
Takze zhrniem to:
* dobra vola vyrobcu = poskytnutie dlhsej ako zakonnej zarucnej doby za podmienok ktore si sam stanovi
* dobra vola predajcu = riesenie reklamacii aj po uplynuti zakonnej zarucnej doby na vlastne naklady
Preto sa to aj vsade vola LIMITED Lifetime Warranty - pretoze je obmedzena - neplni sa v rovnakom rozsahu ako zakonom stanovena zaruka.