Ak dokážeš z Hečkovej na Račianske mýto prísť plynule bez jediného zastavenia na semaforoch a v kolónach, ak odpočítaš spálenú naftu pri štartovaní a parkovaní, ak budeš mať okamžite zahriaty motor na prevádzkovú teplotu tak potom si boh a dokážeš to za tých 0,4 EUR.
21.05.2015 - 08:37:02
01
Ak by som siel podla toho co si tu vymenoval, tak by to bolo este lacnejsie odhadujem tak 4 litre cize cena by bola este nizsia a sice 0.25 Eur.

Ale netreba ratat tu najnizsiu variantu ako si naznacial a ani opacny extrem v zime snehu a nejakou dopravnou nehodou:)
21.05.2015 - 10:31:04
00
to sme stále len pri palive :) k tomu si dorátaj častejší servis pri krátkych trasách, amortizáciu, gumy.. čas potrebný na zaparkovanie.. + v momente prvého ťukesu alebo škrabanca si v mínuse na 2-3 roky :P
21.05.2015 - 10:34:01
00
Ved ano preto som tam napisal naklady len na palivo nepocitajuc ostatne naklady.
Ale podla mna je aj tak to cislo zaujimave, ved si to porovnaj dajme tomu dvaja ludia v aute a vyjde stvrtinova cena oproti jazde elektrickou.
Ako tymto som nechcel povedat aby ludia jazdili v autach, auta podla mna do mesta moc nepatria (samozrejme su situacie...), ale chcel som tym hlavne poukazat na cenu listkov, ked si vezmeme ze v takej plnsej elektricke ide bez problemov aj 100 ludi.

Btw ked uz sme pri tych nakaladoch na auto, nie je to az take strasne:
Pneumatiky 0.3Eur/100km
Vymena olej+filter kazdych 10 000km, vzduchovy kazdych 20 000km, palivovy kazdych 40 000km vyjde na 0,35Eur/100km
Rozvody 0.22/100km

To su iba take zakladne veci+samozrejme ine ale tie nie su take bezne ak clovek jazdi s rozumom a o auto sa stara
21.05.2015 - 10:55:41
00
lenže to je údržba (10tis) km pri normálnom "kombinovanom" jazdení, ak to číslo najazdíš po meste si úplne inde.. a to teda berieme že auto už máš, lebo ak sa robí kalkulácia tak sa tam zarátava aj kúpna cena.. proste finančne sa určite viac vyplatí jazdiť MHD, druhá otázka je však čas a pohodlie, ale to je luxus za ktorý som ochotný si priplatiť aj ja :)
21.05.2015 - 11:15:00
00
No a spotreba v meste mne vychádza na prvých 5 km určite okolo 10L a to mám TDi s "normálnym" priemerom 5,8L. Nehovoriac o priemerke často atakujúcej 20 km/h (v Martine, myslím si že v BA na tom nebudete o moc lepšie).

0,87€/100km ako náklady na údržbu sú podhodnotené (treba meniť stierače, vody v ostrekovačoch, brzdovú kvapalinu, absolvovať STK, vymeniť žiarovky, platiť PZP, občas niečo väčšie ako brzdy, spojka, ....). S mojich skúseností pri staršom aute je nevyhnutné rátať ako minimum 300-600 € ročne pri nájazde od 0 do 10k km.
21.05.2015 - 12:08:20
03
cenovo výhodné môže byť tak jazdenie s LPG felíciou
21.05.2015 - 12:12:21
00
jednoducho počítajte ako chcete, ak nemáš všade kam chodíš vyhradené parkovanie, tak to prudko mení akýkoľvek teoretický výpočet
21.05.2015 - 12:52:28
00
Kiri, tak u mna priemerna spotreba urcite nie je 10L prvych 5 km, asi robis nieco zle - moc na to dupes, vela brzdis alebo kombinacia oboch, pripadne mas nieco s motorom. 10L je mozno prvych 200 metrov potom to stale klesa.
0,87Eur/100km su iba polozky ktore boli napisane (take konstatny co sa tykaju auta).
Tie polozky co pises su fakt prkotiny ale dopisem aj tie stierace okolo 0.05Eur/100km, kvapalina asi obdobne, brzdova kvapalina to nema hadam ani cenu pisat,
ziarovky- najazdil som cez 25000km a este som nemenil cize pri cene okolo 2Eur je to asi 0.008Eur/100km
STK a PZP to je kapitola sama o sebe tu rozhoduje kolko najazdis aby si to vyjadril x/100km, ale stk nie je velka polozka 2E/mesiac u mna asi 0.1E/100km
Brzdy su mozno aj lacnejsie ako na biku.
Spojka, dvojhmota silne zavisia od stylu jazdy.
300-600 Je to aj pri novom aute, kedze povinne servisne prehliadky a zvacsa aj havarijna poistka, ktore odpadaju pri starsom aute.
Nehovoriac pri novom aute, o opravach v zarucnej dobe v autorizovanych servisoch na vady, na ktore sa nevztahuje zaruka.
21.05.2015 - 13:18:14
00
lapaloma, ale ved samozrejme, este raz opakujem co som napisal vyssie, ze auto podla mna do mesta nepatri, parkovanie je taktiez jeden z dovodov, najlepsie je bikom.
Chcel som len poukazat na podla mna vysoke ceny mhd a vraj su stale v strate...stale plati co som pisal vyssie.
21.05.2015 - 13:21:12
00
Vznetové motory sa zahrievajú o dosť dlhšie ako zážihové. S tým súvisí aj ich spotreba za studena. Je to veľký omyl, že s dieslom v meste ušetríš. Naopak, len zvýšiš prevádzkové náklady.
Len zo srandy, skús v zime jazdou z Donovál (po lyžovačke) zakúriť v aute. Pokiaľ máš diesel, po Zvolen sa budeš klepotať od zimy!
21.05.2015 - 13:32:16
00
len zo srandy zbytočne preháňaš
21.05.2015 - 13:37:10
00
kiri má pravdu s tou spotrebou, jazdím na starej TDI rotačke a nemám problém prvých 7km so studeným motorom atakovať spotrebu kľudne 8-9-10 litrov.
21.05.2015 - 13:38:12
00
Vznetové motory sa zahrievajú o dosť dlhšie ako zážihové. S tým súvisí aj ich spotreba za studena. Je to veľký omyl, že s dieslom v meste ušetríš. Naopak, len zvýšiš prevádzkové náklady.
Len zo srandy, skús v zime jazdou z Donovál (po lyžovačke) zakúriť v aute. Pokiaľ máš diesel, po Zvolen sa budeš klepotať od zimy!

Stým kúrením nesúhlasím že v diesle sa budeš klepať zimou. Mne Golf MK2 1.6D po oprave klapiek kúril do pol minúty a šiel taký horúci vzduch že to nebolo možné to nekúri tak ani jedno auto čo máme a to porovnávam s benzínom.
21.05.2015 - 13:45:16
00
Veď vyskúšaj, uvidíš. ;-) Donovaly - BB je klesanie, kedy viac brzdíš ako pridávaš plyn. Prakticky sa vtedy palivo nedostáva do valcov. Od BB už môžeme hovoriť o zahriatí motora, ale aby vykúril kabínu, potrebuje bežať zahriaty. Nesrandujem, pri ZV je šanca, že pocítiš teplo. :lol:
21.05.2015 - 13:56:01
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up