Ja by som ešte skúsil vyklepať ihly(injekčné) a vložiť ich medzi kazetu-orech.
16.03.2015 - 09:19:05
00
http://www.mtbiker.sk/clanky/5762/servis-telesa-volnobehu-orecha-shimano.html
16.03.2015 - 10:27:41
01
Pretočenie orecha naprázdno okolo náboja som mal keď stuhla vazelína pri nízkej vonkajšej teplote; tzv. praporky nezapadli do protismeru lebo ich držala vazelína odsunuté. V servise mi poradili streknúť tam riedidlo alebo benzín na zriedenie vazelíny.
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena-unasece-pastorku/
16.03.2015 - 10:34:33
00
mne raz strielala retaz na vsetkych pastorkoch, a zistil som ze bola zle znitovana, ten nit trcal 0,trosicku a uz to blblo


Rovnaký problém sa odstránil - vždy to bolo zavinené pretlačeným nitom smerom ku kolesu, takže nit tam naráža do susedného väčšieho pastorku. Je treba nitovačkou vrátiť nit o pás stotiniek mm dovnútra reťaze, porovnať s originálnymi na vedľajších článkoch.
Po nitovaná býva spoj zatuhlý a je potrebné ho rozvoľniť miernym ohýbaním naprieč reťaze.
16.03.2015 - 10:43:13
00
v podstate v com bol hlavny problem, pri zabere do kopca sa niekedy stavalo ze kazeta sa pretocila naprazdno, proste bez zaberu

este jedna vec, chcel by som rozobrat orech a natlacit tam vazelinu, ako na to?

Podla toho co pises je problem v orechu ako takom a kazeta s tym nesuvisi. Orech sa nikdy nesmie pretocit naprazdno v zabere. Znamena to, ze je problem so zapadkami, ktore maju preniest silu z orecha na telo naboja. Bud su strhnute hrany na nich, alebo na tisichrane v tele naboja, alebo je pouzite prilis huste mazivo, alebo je to cele zabordelovane. Cize rozobrat naboj, vycistit a zistit, ci je vsetko OK a neopotrebovane. Ak ano, tak premazat velmi riedkou vazelinou, prip. velmi hustym olejom.

A ako na to rozobratie naboja? Na oske naboja moze byt napr. na opacnej strane ako je orech spravene nejake zabrusenie toho kruhoveho medzikusu medzi striebornou ozubenou podlozkou cez ktoru dosada naboj do pätiek ramu a samotnym telom naboja, tzn. by sa mal dat pouzit na uvolnenie plochy konusovy kluc. Ale to je len jedna moznost. Mozno sa to rozobera inak. Ak nezistis, tak radsej zober koleso a chod sa spytat do servisu.
16.03.2015 - 10:45:52
00
urcite ries vymenu orecha, ved tam mas "blato"
03.04.2015 - 08:40:12
00
ahoj. pri poslednom vyjazde v prudkom stupani na prevode 2-2 nastala rana niekde v oblasti kluk. nic sa nestalo, pokracoval som dalej, no teraz niekedy pri zabere ( napr. pri pohynani sa na semafore) nieco pukne . Je to vytahanou retazou alebo co moze byt pricinou? Dovtedy sa nic take nedialo. Btw, ako zmeriam retaz sublerou?

Diky za radu.
29.05.2015 - 10:07:14
00
Btw, ako zmeriam retaz sublerou?

Pozri sem.
V komentároch nájdeš toto:
Ta složitější je vzít šupleru a nastavit na ní 132mm a vložíš do mezer v řetězu. Roztáhneš v mezeře řetězu šupleru na maximum kam tě to pustí a mrkneš kolik to hodilo. Pokud to bude míň než 132,8 je to v cajku. Pokud to bude víc tak vyměnit a pokud budeš přes 133 tak to bude nejspíš v tahu i kazeta.
29.05.2015 - 11:47:16
00
Diky,no nameral som 132,8. Cize ju treba vymenit. Moze byt teda tento problem natiahnutou retazou? Nestrielalo by to stale?
29.05.2015 - 12:25:30
00
Skontroluj ci nemas ohnuty niektory zub na prevodniku, skontroluj dotiahnutie stredoveho zlozenia v rame, dotiahnutie kluk v stredovom zlozeni, dotiahnutie skrutiek v prevodnikoch, dotiahnutie pedalov v klukach (a ci nemaju volu na oske + chod lozisk), dotiahnutie kazety na orechu, dotiahnutie nabojov v rame, dotiahnutie kladiek v prehadzovaci a skontroluj, ci nemas na nejakom mieste poskodenu retaz. Ak bude vsetko uvedene OK a aj tak sa obcas ozve nejake prasknutie, tak skontroluj zadnu stavbu - dotiahnutie capov, volu v loziskach, pripadne ci nie je prasknuta.
29.05.2015 - 12:31:14
00
A ked toto vsetko skontrolujes a bude ti to stale strielat, kup si novy bike. :)
29.05.2015 - 15:39:00
00
keyboard_arrow_up