Sereďmaratón

31.05.2015
Preteky jednotlivcov
Sereď (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Výsledky
Zúčastnených bikerov (13)
04peter4voltybastylicacirinkoEnriko111Lostluisimi1986somilos64peter22ReHMn
Zdravím. Nie sú náhodou k dispozícií výsledky z Havrana z jednotlivých ročníkov? Zaujímal by ma konkrétne rok 2006, vďaka...


Pozrieme sa po tom.


Ďalšie parádne fotky od CyklocentrumPLUS Trnava: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.705495112894496.1073741875.177447865699226&type=3
01.06.2015 - 13:42:49
01
jéééj aj ja mám fotku a to som nepretekal. :)
01.06.2015 - 15:53:08
00
praveze nespravi, menej barov je aj mensi odpor na ceste...

hlavna vyhoda galusiek je predsa ze mozes fukat menej oproti dusiam a nie viac :)

Tak urciteee :), vždy ked mas menší tlak pri rovnakej galuske mas väčší odpor, fyzika nie je *ica, fyziku neo*ebes :D. Hlavná výhoda do nedávna bola presne ta, ze galusky sa mohli búchať do 14 barov, teraz v poslednej dobe sa začalo uvažovať o tých hrubšich, lebo ich uz vedia vyrobiť dostatočne ľahké a pritom dost odolné aj pri tom väčšom obvode.
Fúkam na cim väčší tlak, lebo nemám rad ten pocit ako keby som siel po gumových medvedíkoch a tiez je tam o nieco menší valivý odpor, ale hlavný dôvod je to, aby sa mi to veľmi nepohupovalo, ked sa postavím a podobne.
01.06.2015 - 17:10:30
01
reeller_sk to co tvrdis plati v idealnych podmienkach (dokonale hladke valce na meranie valiveho odporu), nie na skutocnej ceste, tam je to zlozitejsie.
01.06.2015 - 20:27:13
01
Hej jasne, na veľmi rozbitých úsekoch do kopca napríklad, ked ide clovek zo sedla pri vysokých tlakoch je problém, ze zadné koleso odskakuje oveľa viac a neprenáša ideálne silu, ale zas na hladkom asfalte je ten valivý odpor citeľne menší. Ja som celkom ťažký, takze mi viacej vyhovujú tvrdšie galusky na pocit.
01.06.2015 - 20:32:48
00
ja som si pri prechode na 24/25mm galusky nejak nevsimol ze maju nizsi tlak hustenia (6-8 bar) ako mali 21mm (8-12bar) a stale fukam na 9 :D zatial nic nestrelilo, pri nizsom tlaku sa stale obzeram ci nemam defekt....
01.06.2015 - 21:29:47
00
Ja tak isto bombujem plaste na 8 až 8.5 neviem si predstavit, ze by som mal nafukane na 6....
01.06.2015 - 21:47:01
00
ja fúkam galdy 21mm na 12 bar, týždenne to kontrolujem a to mám pod 65 kg :D keď to nie je tvrdé ako betón, tak to neni ono :D
01.06.2015 - 21:49:35
03
ja som na zaciatku fukal 15barov,ale prislo mi to zbytocne,hulakalo to na ceste jak sialene: staci bohate tych 7-8,pouzivam teraz galdy conti-giro
FEDERER a nie je rozdiel medzi nafukanym plastom a galuskou na karbonovom kolese? neviem,preto sa pytam
01.06.2015 - 21:55:15
00
Ani ja neviem, galusky som nikdy nemal...
01.06.2015 - 22:01:53
00
ja som mal odhadom nafúkané na 6,5-7bar, čo je podľa môjho názoru dosť (viac mi aj tak neutiahne kompresor :)) a to mám momentálne 80kg...
01.06.2015 - 22:37:38
00
.....Fúkam na cim väčší tlak, lebo nemám rad ten pocit ako keby som siel po gumových medvedíkoch a tiez je tam o nieco menší valivý odpor, ale hlavný dôvod je to, aby sa mi to veľmi nepohupovalo, ked sa postavím a podobne.


kolko vazis prosim ta? a to vazne keby si mal 7-8bar, tak pri jazde zo sedla citis pohupovanie?? nebude to tym, ze ti viac pracuje vsetok iny material na biku, ako pravetie cca 3mm co ti prepruzi guma nafukana na 7-8bar?
len sa pytam, lebo ja pri mojich 77kg nemam pocit, ze by mi to nejak hupalo pri 7 bar :)
02.06.2015 - 07:04:14
00
Bavil som sa s kamaratom profikom,fukaju tusim na 8 a az ked prsi fukaju okolo 6
02.06.2015 - 08:49:13
00
kolko vazis prosim ta? a to vazne keby si mal 7-8bar, tak pri jazde zo sedla citis pohupovanie?? nebude to tym, ze ti viac pracuje vsetok iny material na biku, ako pravetie cca 3mm co ti prepruzi guma nafukana na 7-8bar?
len sa pytam, lebo ja pri mojich 77kg nemam pocit, ze by mi to nejak hupalo pri 7 bar :)

Vážim momentálne 74kg, hej pri tých 7-8baroch cítim pohupovanie, cim pomalšie ides tým je to výraznejšie, takze na najstrmšich úsekoch, kde by si chcel mat pocit, ze sa do toho vieš oprieť to hupe ako na hojdačke. Na Vengu ten ram hupe fakt ze minimálne je to tvrdé, takze sa aj oveľa viac zvýrazňuje to húpanie galusiek. Tie specialized boli 25ky majú rozsah 7,5-10bar, takze im asi nebude veľmi dobre robiť ani hustenie na malé tlaky. Vcera som tam na tréningu mal okolo 8,5-9 a je hrozná ta galuska, ma veľmi mäkký povrch, takze aj ked ju mas navombovanu na fest, tak mas pocit ze to je mäkké a som normálne musel zosadnúť pozrieť, ci mi som dobre nastavil brzdu, ci mi nedrhne. Na continentaloch aj ked som mal okolo 9barov tak som nemal takýto zlý pocit z toho a to boli 21ky. Strašne záleží aj od materiálu behuna, ci uz on samotný pruzi a je mäkký.
Vyjadrenie ze profici fúkajú na taky a taky tlak je úplne odveci, aj vo word tour pelotóne sa to líši od jedinca k jedincovi, od šírky galusky a typu galusky, povedať ze každý ma jazdiť 8barov je úplný nezmysel úplne inak sa chová 8bar na tej istej galuske pre chrta s 60kg ako pre kittela s cez 80kg. Tak isto sa úplne inak chovajú dve rovnako široké galusky rôzneho typu a tak isto sa rôzne chovajú tie iste galusky rôznej šírky.
Pre mna je ponaučenie z tohto prípadu, ze tieto špecializedy uz nekúpim, lebo su z môjho subjektívneho pohladu hrozne.
02.06.2015 - 09:04:36
00
ja fúkam galdy 21mm na 12 bar, týždenne to kontrolujem a to mám pod 65 kg :D keď to nie je tvrdé ako betón, tak to neni ono :D


vidis, keby si presedlal na 23/25mm a mensi tlak mozno by si zistil ze vies ist rychlejsie ;)
natlakovana galuska cez 10bar je dobra asi akurat tak na drahu, vsade inde je to blbost, ale uz to tu bolo spominane velakrat :)
ta dogma ze vacsi tlak, mensi plast, mensia stycna plocha s cestou = mensi valivy odpor bola in pred 10 rokmi, chvalabohu ze je to dnes meratelne a vyrobcovia sa prisposobili hh (teda ako ktori, niektori este stale nejak nezachytili ze vyrabat sirsie rafiky pre sirsie plaste je dnes cesta, ze Mavic...)
02.06.2015 - 09:47:16
01
keyboard_arrow_up