pmarkus nie, nesedel. Urcite maju dlhsiu brzdnu drahu, ale zas vidim ake hovadiny robia na motorkach.

http://www.motohouse.cz/auto-vs-motorka-aneb-rozhovor-o-brzdach
07.06.2015 - 13:35:43
00
Ten test aj tak nema vela spolocneho s realitou. :) Ak ju zohladnime, tzn. budeme ratat klasicky vyjazdeny asfalt s nizsim sucinitelom trenia nez beton (a teda o dost nizsim), zaratame beznu spinu mimo vyjazdenej stopy a pridame brzdenie v co i len miernom naklone pri prejazde uplne smiesnej zakruty, tak motorkar bude rad ak bude mat brzdnu drahu dlhsiu len o 50-70 %. Skor ale bude jeho brzdna draha v takej situacii aj dvojnasobna, resp. este dlhsia. Samozrejme cim väcsia zakruta, tym horsie pre motorkara. Alebo to motorkar klasicky prezenie a rovno lahne...
07.06.2015 - 14:20:41
00
Jezus napísal :
Ano, suchanie po asfalte musi ta prilba vydrzat. Nebavime sa o naraze do niecoho, to samozrejme vydrzat nemoze, to by porusilo zakony fyziky.


neskôr napísal :
Aj pad musi vydrzat. Na to je certifikovana. Naraz do niecoho vo vysokej rychlosti a bezny pad na zem a nasledny sklz je rozdiel.
...

Apropo , čo je podľa teba bežný pád na zem? Niekedy mi pripadajú tvoje komenty ako od chrobáka vševedka...rozumieš a vyjadruješ sa ku všetkému a tvoj názor je svetonázor...A v téme pádov motorkárov vystupuješ pomaly ako riaditeľ Crash test centra. Bežný a modelový pád neexistuje , v reále je tam tolko premenných , že ani tvoj mozog to nedokáže predpovedať výsledok pádu...a tvoj posledný príspevok je hodný sudneho znalca v oblasti dopravných nehôd ...

Ten test aj tak nema vela spolocneho s realitou. :) Ak ju zohladnime, tzn. budeme ratat klasicky vyjazdeny asfalt s nizsim sucinitelom trenia nez beton (a teda o dost nizsim), zaratame beznu spinu mimo vyjazdenej stopy a pridame brzdenie v co i len miernom naklone pri prejazde uplne smiesnej zakruty, tak motorkar bude rad ak bude mat brzdnu drahu dlhsiu len o 50-70 %. Skor ale bude jeho brzdna draha v takej situacii aj dvojnasobna, resp. este dlhsia. Samozrejme cim väcsia zakruta, tym horsie pre motorkara. Alebo to motorkar klasicky prezenie a rovno lahne...


som z toho na mäkko...chcel by som vedieť tolko , čo ty...asi mojich 8,4,6,3 roky štúdií nestačilo.
07.06.2015 - 20:35:57
05
zdar znalci,
kupil som si kluky truvativ hussefelt a zistil som že ich nemožem stiahnuť klasickym sťahovákom(maju dáku malú dieru :D ) je na to volaký iný alebo ako to je?
07.06.2015 - 20:39:02
00
Ramon1
Jezusov nazor nie je svetonazor, ale svätonazor :!: :)
07.06.2015 - 20:58:58
02
Tvoja svätosť ennio má pravdu ...chyba vznikla v zápale boja :D
07.06.2015 - 21:08:02
00
dnes sa jazdilo na Babe kazdopadne v mensich otackach asi vdaka premavajucim sa policajtom ale priestupky sa konali dalej...

Prílohy:

IMG_6135.JPG
IMG_6135.JPG 384.25 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_6136.JPG
IMG_6136.JPG 341.64 KiB thumb_up0thumb_down

07.06.2015 - 21:29:50
00
som z toho na mäkko...chcel by som vedieť tolko , čo ty...asi mojich 8,4,6,3 roky štúdií nestačilo.

Som rad, ze aspon z tohto nie si natvrdo. Ale keby si nebol tam hore stale odkrveny, tak mozno by Ti aj napadlo, ze na "medicine" sa asi o suciniteli smykoveho trenia medzi plastom a vozovkou nenaucis nic ani keby si ju studoval 20 rokov. A mozno Ta to sklame, ale okrem ineho som studoval aj odbor cestna doprava, kde sa to, naozaj prekvapujuco, preberalo. A necakaj, ze ked zacnes takto uboho a zbytocne utocit, lebo niekto si s Tebou dovolil nesuhlasit, ze z toho budem namäkko ja.

P.S. A este k tomu, co ma vydrzat prilba homologovana pre pouzitie na motorke - najdi si tie normy a metodiku testovania sam. Mozno sa konecne nieco naucis ked tych X rokov nestacilo. A ak to nezvladnes, tak si pozri niekedy aspon preteky cestnych motoriek. To su pohyblive obrazky, tak to je snad lahsie spracovatelne. Napoveda - ja som tam za tie roky este ani raz nevidel, ze by prilba pri pade a naslednom naraze na asfalt nevydrzala.
07.06.2015 - 22:38:28
01
http://minikiwi.refresher.sk/965-Predajcov-sen-Cinan-si-prisiel-kupit-auto-so-4-tonami-minci-namiesto-bankoviek
07.06.2015 - 22:59:04
00
tak hodím to sem, obvod hlavy mám 58,5 cm (+- nejaký milimetrík) prilba v M-ku je pre obvod 54-58 a L-ková pre 59-62, takže ktorá bude lepšia voľba ? nemám možnosť si ju niekde vyskúšať aby som si bol na 100% istý
08.06.2015 - 19:59:05
00
Vyhladaj inu prilbu. Nie všetky maju take značenie.
08.06.2015 - 20:13:11
00
Ak mozem vyjadrit svoj skromny nazor, akakolvek prilba nepomoze cloveku, ak trafi vhodne hlavou v rychlosti 50km+ (alebo tak nejako, aj menej) nejaky murik, pretoze mu to zlomi vaz. V 200km/h .. moze prezit ak je v rallye aute, co ma okolo karoserie trubkovy ram. Jazdu vo vnutri ma prilbu ma na to, aby sa prilis nepoobijal vnutri, co neberu 5bodove pasy.
08.06.2015 - 20:39:44
01
Ja by som zobral Lko. Uz raz som sa takto okaslal. Tiez mam obvod nieco cez 58 a v obchode som skusal prilbu, ktore sedela ako uliata a predavac poradil ze lepsia je mensia prilba. Tak som ju zobral. Zial nenapadlo ma ze ak si dam kuklu ci ciapku prilba je prilis tesna na spravne nasadenie a tym padom sedi vyssie ako by mala. Vzdy mam uplne otlacene celo, a zmizne to az na druhy den :-). Vysledok: v teple je ok, ale v zime nosim lyziarsku prilbu. Keby stala 30 E ani to neriesim ale stala dost vela a trochu ma to serie.
Alebo ako radi fofo050, skus ineho vyrobcu. Niektory maju Mko do 59cm, to by mohlo sadnut.
08.06.2015 - 21:24:52
00
kde by som si mohol porovnat nastupane metre v gpx z Garminu 400t?
09.06.2015 - 07:53:39
00
google earth, cykloserver, hiking.. kazdy da nieco ine..
09.06.2015 - 07:59:21
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up