tak doplatil som na lajdáckosť proste podcenil som výmenu a kontrolu reťaze a pekne som dal na búdku kazete ale čo je horšie asi aj 2,5 ročným SLX klukám . Tak vás prosím o radu 1. kazeta je v ťahu ktorú odporúčate je velký rozdiel medzi XT a SLX 9s ? 2. ktorú reťaz ? počul som že sa kupujú aj dve a nejako sa to strieda aby sa výdrž ozubených kolies predlžila vie mi to niekto vysvetliť ? 3. prevodníky v podstate neviem či meniť všetky no stredný určite zistím to iba vyskúšaním alebo sa to dá inak ? kluky meniť sa neoplatí celé pri SLX keby boli deore tam sa to oplatí meniť celé
30.10.2014 - 07:36:13
00
Tocenie retazi nepredlzuje zivotnost ozubenia...praveze tocis tri retaze...ja som ich striedal po 500km....a tocis kym to cele nebude mat 10-15 tisic km a potom vymenis vsetko...retaze kazetu prevodniky.... :)
30.10.2014 - 08:18:22
00
Retaze by sa nemali tocit podla km, ale podla opotrebenia, niekedy staci blatistych 100km a retaz treba menit. Jedine spolahlive kriterium je mierka a to obzvlast pri 10sp. Ozubenie sa opotrebovava tocenim km , ale pokial nie je kazeta makka, retaz tvrda , ale opacne, tak kazeta vydrzi velmi dlho, casto daleko viac ako 15tisic. Lenze to clovek nikdy nevie, kedy je co ake, lebo Shimano to nezverejni, ale viem z praktickej skusenosti, ze XT kazeta prechadzala tymto vyvojom. Tipol by som, ze dnes nebude tak tvrda (myslim povrchove veci) ako kedysi, lebo dnes leti rychla vymena. Co sa tyka prevodnikov tak u hlinikovych proste to opotrebenie je bez ohladu na dlzku retaze, akurat to menenie retazi trosku zmierni vytahanie zubov. Omnoho lepsie je vzhladom na opotrebenie mat ocelove prevodniky, ale obavam sa, ze tie dnesne ocelove Shimano nebudu v tomto az tak dobre, ako kedysi. Lebo ekonomika tocenia veci. Ale .. ak clovek meni retaze, resp. stara sa o tento fenomen predlzovania a tym dba na zivotnost kazety , moze proste pri opotrebeni prevodnik vymenit (obvykle pri 3pile prvy konci stredny, potom maly a vela pila vydrzi velmi dlho) a pokracovat dalej bez problemov. Ovsem pri tejto problematike je velmi dolezite spomenut vec, na ktoru sa casto zabuda a to su pastorky v prehadzovacke. Ak nemaju keramicke klzne lozisko, casto sa zadru , ked su spinave a zanesene zhorsuju silne cely prenos sily no a najdolezitejsie je, ze sa opotrebovavaju tiez a negativne to potom vplyva na vsetko. Ich opotrebenie je skor podla poctu km, urcite menit skor ako 15k, vytahana retaz na nove kladky, alebo opacne si moc nebudu rozumiet. Preto je najlepsie jazdit po cistom asfalte a je pokoj :lol:
30.10.2014 - 08:45:14
00
no ja som to odpálil za 8000km pri 2 reťaziach ale tá jedna išla asi 5000km vkuse takže ma čaká investícia min 100€ do nového pohonu plus prikúpim šubler :D
30.10.2014 - 09:14:49
00
No ja som teraz menil reťaz pri opotrebení 132,8 mm. Pri jazde na malej píle mi čosi šuští puká vpredu, (prešmyk mám správne nastavený) cítim to v kľukách také vibrácie, ale akonáhle prehodím na veľkú pílu tak všetko ide hladko. Z toho asi vyplíva že malá píla je napr? Reťaz v kazete ide pekne, neviem či ešte skusiť či to nesadne, ale zase sa bojím že zbytočne môžem poškodiť reťaz a tým pádom aj kazetu...
27.06.2015 - 23:14:40
00
Ja som menil reťaz pred pár dňami a cítim tiež také divné vibrácie v kľukách pri jazde na najmenšom prevodníku. Mám pocit, ako keby to išlo z kladiek prehadzovačky... Any ideas?
28.06.2015 - 08:15:23
00
Presne aj mne kamarát vravel že mi trošku aj ramienko prehadzovačky preskakovalo, ale reťaz vôbec nestrielala pri silnom zábere tak vôbec neviem čo to môže byť....skúsim to celé rozobrať prečistiť znova
28.06.2015 - 08:19:23
00
keď skacká rameno prehadzovačky, tak asi je nejaký článok na reťazi ztuhnutý. Treba to rukami rozhýbať
28.06.2015 - 10:50:41
00
nie nejaký, ale ten, čo bol spájaný :D
28.06.2015 - 10:58:11
00
Tiež mi to napadlo a skontroloval som všetky články. Všetko OK. Nejedná sa o "skackanie", skôr o takú jemnú vibráciu. Cítim to iba keď mám zaradený najmenší prevodník.

EDIT: nitovaný nebol ani jeden článok, nakoľko používam SRAM powerlink.
28.06.2015 - 11:01:28
00
- ak mas seriovy bike s povodnymi dielmi - daj si skontrolovat patku prehadzovacky, samotnu prehadzovacku, ak je to OK, pojazdi 100-200km a uvidis co sa bude diat - mozno si to sadne.
- ak mas skladany bike skus pozriet aj na retazovu linku.
28.06.2015 - 11:43:26
00
Takže môj problém vyriešený :) reťaz si zrejme potrebovala len sadnúť...všetko šlape ako hodinky
28.06.2015 - 18:04:14
00
Cipiak Ak ti menili shimano za Sram tak ti to preto striela tieto dve znacky sa nezhoduju az od rady Sram x a shimano XT,XTR.A ktym vymenam retazi a kaziet neviem chalani kde ste na take cisla prisli co tu pisete su to riadne sracky.Retaz sa nemera posuvnym meradlom je na to meradlo ktore maju v kazdom servise.Ked menis retaz men aj kazetu a nikdy ti nebude nic strielat.Keby ste boli servisaci tak s tymto by vas zakaznici nakopali do guli.Retaz si nikdy nepotrebuje sadnut ak nahodis novu retaz a kazetu a nastavis nemoze nic preskakovat a ani pukat.Odporucam vsetkym v tejto teme viac studovat a pytat sa skusenejsich.
02.07.2015 - 19:57:55
00
Serviceman ty si riadny kaper
02.07.2015 - 20:19:56
00
Niesom kaper ale tie dristy co tu pisu sa nedaju citat,preco niekto radi druhemu ked sam o tom nic nevie.
02.07.2015 - 20:22:56
00
keyboard_arrow_up