Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Monarch R mi strácal tlak. Vo vnútri už nebol olej v tekutom stave a tiež bolo mazanie znečistené, takže bolo jasné, že tesnenia v takejto situácii nedokázali plnohodnotne plniť funkciu.

Ak má viac kilometrov, tak sa rozhodne oplatí ho rozobrať - bolo to prekvapivo jednoduché, sada tesnení sa dá ľahko zohnať a netreba ani meniť všetko. Náročnejšie bolo vyberanie z rámu :)

Fajn video https://www.youtube.com/watch?v=L5xbs6lsMaQ
Netreba ani vypúšťať ten spodný ventil a liezť do tlmenia, manuál od RS ukazuje asi komplet servis. Ak začal po nejakom období unikať vzduch tak stačí len tú vzduchovú komoru riešiť.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 08:39:05
00
kilometrovo nema vela
2013 - 1200km
2014 - 0 km (to nebol idealny rok)
2015 - 500km

Ale min. rok cely stal. Na zaciatok skusim aplikovat olej do vzduchovej komory bez rozobratia. A ked to zabere tak sa s tym budem babrat az ked bude vonku skoro tma a velka zima.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 09:16:40
00
Inak kebyze nezozeniem red rum....tak mozem pouzit hociaky motorovy olej 15w50?
Podla SRAM speciek tam ma ist teraz https://www.sram.com/rockshox/products/rear-shock-air-can-lubricant-maxima
A to je vlastne motorovy olej pre 4 takt 15w50. Ale tazko sa zhana na SVK. A cena je sialena.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 11:07:01
00
Monarch R mi strácal tlak. Vo vnútri už nebol olej v tekutom stave a tiež bolo mazanie znečistené, takže bolo jasné, že tesnenia v takejto situácii nedokázali plnohodnotne plniť funkciu.

Ak má viac kilometrov, tak sa rozhodne oplatí ho rozobrať - bolo to prekvapivo jednoduché, sada tesnení sa dá ľahko zohnať a netreba ani meniť všetko. Náročnejšie bolo vyberanie z rámu :)

Fajn video https://www.youtube.com/watch?v=L5xbs6lsMaQ
Netreba ani vypúšťať ten spodný ventil a liezť do tlmenia, manuál od RS ukazuje asi komplet servis. Ak začal po nejakom období unikať vzduch tak stačí len tú vzduchovú komoru riešiť.


V Monarchu ani olej v tekutom stave vo vzduchovej komore byt nema. Maze sa podla servisneho manualu tak, ze vazelinou namazes tesnenia (parker o-lube) a este tam potom das 0,3ml (ano menej ako POL MILILITRA, cize kapka) oleja. (nejaka Maxima).

//edit: dokonca je to len 0,3mL :)
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 12:35:45
00
tuto (https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004672_rev_b_rockshox_rear_shocks_oil_chart.pdf) vidim "0.5 mL both sides of fixed piston inside air can"
Nie je mi ale jasne ci to myslia spolu 0.5ml alebo 2x0.5ml.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 12:56:27
00
Ah, kukam ze to zmenili a v 2015 manualoch uz je to po novom po 0,5ml z kazdej strany plvajuceho piestu. A navyse aj nova vazelina pribudla. "Rock Shox dynamic seal grease" :lol:

Je to 0.5ml z kazdej strany. Najprv do "plechovky", potom komoru ciastocne nasadit a potom este 0,5ml aby z oboch stran piestu bol olej.

//edit: tu mas cely manual:
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/FsiKszTbin79bv7Vx5PzqLT52lFyxfaQeWjmKYkksUk/mtime:1429307459/sites/default/files/techdocs/gen0000000004933_rev_a_2016_monarch_rl_rt_xx_service_manual.pdf

Aj ked podla toho aky stary mas tlmic, iste odlisnosti sa tam mozu vyskytnut.


Naposledy upravil Ferisko dňa 15.07.2015 - 13:08:48, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 15.07.2015 - 13:04:22
00
Ja skusim len cez ventil ako mi radil Dano5 Ked nepomoze pojde do servisu. A usetreny cas povenujem rodinke :)
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 13:07:43
00
V Monarchu ani olej v tekutom stave vo vzduchovej komore byt nema. Maze sa podla servisneho manualu tak, ze vazelinou namazes tesnenia (parker o-lube) a este tam potom das 0,3ml (ano menej ako POL MILILITRA, cize kapka) oleja. (nejaka Maxima).

//edit: dokonca je to len 0,3mL :)

Áno, 0,3 ml som tam dával (podľa návodu pre ročník 2013) a viem aké to je množstvo. V tom mojom nebolo nič také, čo by malo tekutejšiu konzistenciu a celý obsah tlmiča tvorila tá viac či menej znečistená vazelína :) Neviem koľko tam reálne ten olej vydrží v podobe, že skutočne bude zabezpečovať to, čo vazelína nedokáže.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 13:18:37
00
tlmic je na biku z 2012 cize predpokladam ze aj tlmic je rocnik 2012
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 13:22:49
00
a podla manualu 2012 tam ide 0,2ml http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004162_rev_c_2012_rockshox_monarch_service_manual.pdf
vyzera to tak ze v roku 2010 tlmili monarchy na sucho :D :D
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 13:26:20
00
Cavte. Mam cisto novy monarch plus rc3 2012 rocnik a straca mi tlak. Nafukam ho na 190 psi aby sedel sag, pojazdim a do hodiny klesne tlak na 140 pis a sag mam 50%. Dnes sa mi to stalo 3x. Cim dlhsie jazdim tym viac klesne tlak. Sa cudujem ze to robi bivy tlmic, potrebuje zajazdit ci je zle tesnenie? Uz sa to niekomu stalo?


Ahoj ja som mal cca 2 roky dozadu bike, kde som mal Monarch 3 tlmič (nový) a robil mi cca mesiac to isté čo tebe. Pred jazdou som musel skontrolovať tlak a dofúkať, bol som pekne nasr..., nový bike a hneď reklamácia a nejakým zázrakom po mesiaci približne, tlak prestal klesať a všetko bolo ok. Zrovna boli dovolenky cez prázdniny, tak som reklamáciu odložil a nakoniec som bol aj rád. To je moja skúsenosť, samozrejme by to tak nemalo byť.
Zobraziť komentár 15.07.2015 - 14:44:21
00
Inak...ked chcem skusit vymenit jadro ventilu..tak sa pouzivaju tie iste ktore sa pouzivaju na autach. Ja len ze v pneu na aute mam tlak 32psi a v tlmici 190psi. Tak ci tam netreba nejake speci?
Zobraziť komentár 16.07.2015 - 06:49:48
00
Kde inak kupujete tesnenia na monarch. Prebehol som narychlo par najvacsich cyklo eshopov na svk a cz a service kit pre monarch som nenasiel.
Zobraziť komentár 16.07.2015 - 07:47:40
00
Ja som bral na RS odtialto a co som si vsimol, tak som nebol sam...

http://www.hibike.de/shop/catalog/tk/Startseite.html?mfgID=-1&groupID=-1&query=monarch&x=0&y=0
Zobraziť komentár 16.07.2015 - 08:37:05
00
mno ..tlak sa straca aj po aplikovani oleja a vymeneni ventilku..Aj ked som tam dal len podla manualu 0.2ml. Cize fakt ze malo. Nejaky typ na rozumny servis tlmicov v BA. Ked nikto nic ine neporadi tak poputuje tentokrat do susp-clinic. Ale je tam celkom sialena cena ked berem do uvahy ze cely tlmic stoji novy okolo 200-300e. Nabuduce (ked si zozeniem zverak a kolo domu bude menej roboty) sa do toho uz snad pustim aj sam.
Zobraziť komentár 28.07.2015 - 08:00:09
00
keyboard_arrow_up