to kde si dal reklamovat ze musis cakat na vyjadrenie? predajca musi o uznani reklamacie rozhodnut hned na mieste a iba vo vynimocnych pripadoch ta moze nechat cakat na posudenie. ci kupoval si cez internet?
04.09.2015 - 10:00:36
00
kupoval som to cez mall.sk Oni to musia poslat do autorizovaneho servisu.
04.09.2015 - 11:53:32
00
Vymenia ti kus za kus....
04.09.2015 - 11:54:16
00
theruck, predajca ma na vybavenie reklamacie 30 dni. v tomto termine rozhodne o uznani alebo neuznani. namieste mozno len ak ide o blbost za par eur
04.09.2015 - 12:24:28
00
netrep. pri takejto jasnej veci musi rozhodnut o uznani a sposobe vybavenia reklamacie hned
Kód:
•Určenie spôsobu vybavenia reklamácie
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu,
predávajúci alebo nim poverený zamestnanec,
alebo určená osoba povinne poučí spotrebiteľa o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka,
teda o práve na opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy
(vrátenie kúpnej ceny) a zľavu z kúpnej ceny.
•Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z týchto práv si chce uplatniť,
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
v závislosti od charakteru vady ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak to vyžaduje zložité technické testovanie výrobku alebo služby, do 30 dní.

Vybavenie reklamácie
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia rekla
mácie.Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov, predávajúci môže
reklamáciu vybaviť spôsobom
odôvodnené zamietnutie iba na základe výsledku
odborného posúdenia.
Náklady na odborné posúdenie, ako aj všetky náklady
súvisiace s odborným posúdením znáša počas prvých 12 mesiacov od kúpy
výrobku vždy predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúde
nia a ich úhradu nemožno od spotrebiteľa vyžadovať
04.09.2015 - 14:42:40
00
ty netrep. jasne, hned mu to na zaklade posudenia nejakeho predavaca vymenia, alebo vratia peniaze, potom to poslu do sigmy a tam ziastia ze bol utopeny napr.
zo skusenosti, nikdy mi na mieste neposudili a uz vobec nevymenili "jasnejsie" zavady ako je tato.
04.09.2015 - 15:04:22
00
to ze mas taku skusenost je nieco ine ako ked tvrdis ze predajca ma na rozhodnutie 30 dni o uznani/neuznani reklamacie podla zakona...
nie kazdy necha so sebou mavat ako predajca piska. ked vies o tom ty ze je to pokazene tak to musi vediet posudit aj predajca. staci povedat ze si to uzival v sulade s poskytnutym slovenskym navodom a hotovo. ked nerozhodne na mieste tak prislusny agent z inspekcie ti s tym rad pride pomoct. len si nesmies mylit pojmy s dojmami a nezamienat dobu vybavenia reklamacie s dobou o rozhodnuti akym sposobom bude reklamacia vybavovana.
07.09.2015 - 10:59:21
00
neboj, nenecham so sebou mavat, nato som dost stary, ani si nemylim dobu vybavenia reklamacie s dobou o rozhodnuti akym sposobom bude reklamacia vybavovana. ok, tak to preformulujem. citacia vyssie sice dava predajcovi povinnost vybavit reklamaciu hned ale zaroven vyuzit lehotu 30 dni v opodstatnenych pripadoch. co asi urobi predajca pri tovare v hodnote par 100e? povie,ze to musi poslat vyrobcovi na posudenie zavady a mas hned odovodneny pripad a cakas do 30 dni. ze ty vies ako k zavade doslo (predajca pritom nebol), ako aj ze povies ze si to pouzival v sulade s navodom nikoho nezaujima a je to pre predajcu nepodstatne.
07.09.2015 - 11:41:07
02
theruck máš len kopu silných rečí a znalosti značne pokrivkávajú. Ak by si prišiel k nám do firmy aj s agentom inšpekcie, tak by si musel zmeniť názor.
Áno, predajca ihneď rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie tak, že to pošle autorizovanému servisu. Dá ti do ruky reklamačný protokol a môžeš pokojne aj s agentom odísť domov. V tvojom prípade asi nie pokojne, lebo ty so sebou nenecháš mávať :-)
Autorizovaný servis následne reklamáciu vybaví a zašle späť predajcovi. Nemusí to trvať 30 dní. Mnohí to do týždňa dvoch otočia. 30 dní je však maximum.
08.09.2015 - 05:12:39
01
pointa je v tom
ze on tvrdil ze
nevie ci mu to uznaju. tak ak sa stane to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.
08.09.2015 - 07:13:45
00
to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.

Ale môže. Autorizovaný servis môže zistiť, že vada bola spôsobená nesprávnym používaním a reklamáciu zamietne. Práve pre toto predajca posiela vec autorizovanému servisu. Ide o zodpovednosť za vzniknutú škodu, inak povedané, ide o to, kto zaplatí ten vadný výrobok či jeho opravu.
A to čo som napísal nie je ani náhodou uznaná reklamácia, len tovar prijatý na reklamáciu a v tom čase vôbec nie je jasné, ako to bude doriešené. Tvoje vedomosti v tomto smere sú veľmi chabé.
08.09.2015 - 07:25:47
01
moje vedomosti su chabe, ja ti sem okopirujem zakon a ty tu okolo toho mudrujes a polemizujes :) to ze to ty robis inak neznamena ze to robis v sulade so zakonom
08.09.2015 - 07:39:38
00
Ktory zakon si sem okopiroval? Na paragrafove znenie to moc nevyzera.
08.09.2015 - 07:47:19
00
Chcem vidiet, ako ti predajca hned vymení zateceny pocitac...
08.09.2015 - 07:48:24
00
FEDERER Mozem Ti kludne prekopirovat komunikaciu so Sigmou, nemam s tym problem. Najvyssi model by urcite mal vydrzat nejaky lejak, navyse ked vyrobca deklaruje odolnost voci dazdu.
08.09.2015 - 07:53:02
00
keyboard_arrow_up