trosku pofilozofujem... barometricke meranie spociva v tom, ze ked sa znizuje tlak vzduchu, tak sa pripocitava nadmorska vyska a pri zvysovani tlaku sa nadm. v. odpocitava... cim som vyssie, tym nizsi tlak vzduchu.... ALE na zaciatku bolo dazdivo a teda nizsi tlak vzduchu a postupne prestalo prsat a oteplilo sa, cize sa tlak vzduchu zvysoval.. a teda garmin si myslel ze klesas, hoci si stupal do kopca... tolko moja teoria, ked trepem bludy tak ma opravte
uz sa k tomu nebudem vyjadrovat
Pally, spôsob uvažovania správny, ale môže to byť aj trochu inak. Chladný vzduch je principiálne hustejší a ťažší ako teplý - teda tlakomer ukazuje viac. Na druhej strane s výškou tlak rýchlejšie klesá. Pri teplom vzduchu je to opačne. S dažďom a jeho ustávaním tlak síce súvisí, ale kauzalita je tam zvyčajne opačná - vyšší tlak v lete znamená veľkoplošné zostupné pohyby vzduchu, čo
brzdí konvekciu, teda výstupné pohyby vzduchu a tým aj vznik oblačnosti. Tlaková niž, naopak, znamená veľkoplošné výstupné pohyby vzduchu a podporu vzniku oblačnosti. V zime to často býva naopak, tlaková výš znamená inverziu a nízku oblačnosť a hmlu, v tlakovej níži sa vyjasní. Výstupné pohyby vzduchu sú brzdené nedostatočným ohrevom zemského povrchu (krátky deň, slnko nízko nad obzorom)
Toto síce nevysvetlí ten divný údaj okolo 800 nastúpaných metrov (čas dve-tri hodiny je príliš krátky na dramatické zmeny tlaku vzduchu - pokiaľ sa teda nenachádzame v oku uragánu:-)), lebo mne moja barometrická Sigma ukázala asi 1180 metrov, čo vcelku korešponduje s údajom od organizátora. Dĺžka trate mi vyšla 49,3 km. Tam je to u každého individuálne podľa presnosti nastavenie obvodu kolesa.
Ja osobne som bol s traťou i značením spokojný. Páčila sa mi viac ako tá predchádzajúca. Na nebezpečnú zákrutu na asfalte nás organizátor na štarte upozornil a dával som si pozor.