...fajn, teším sa, hlavne na to pivo... :-)
15.08.2008 - 12:29:15
00
šťavnatá téma o brzdových kvapalinách a olejoch
http://www.bikemagazin.sk/index.php?nam ... pic&t=5779

tu je druhá
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?p=184343

ešte teraz sa musím krotiť, kolegovia si myslia že ide na mňa posledná chvíľka že sa dusím ...

Shick, daj to do servisu tie šťavy, oni si tam s tým nejako poradia,
v najhoršom prípade je to na nové prasiatko,
a trošku viac by si mal potrénovať nemčinu, to je katastrofe
a na tom webe odkial budeš kupovať tie diely je pekný obrázok rozborka-zborka
15.08.2008 - 13:30:57
00
dvakrát netreba


Naposledy upravil Slavomir dňa 15.08.2008 - 14:45:16, celkovo upravené 1 krát.

15.08.2008 - 13:33:10
00
nozaj by ma zaujimalo preco ja som s brzdami problemy vobec nemal. jedina vec co sa stala ze sa platnicky opotrebovali trochu viac ako obycajne. ale stale nie tak aby som ich musel nutne vymenit...
kotuce jazdim uz od minuleho roka a ani netusim kolko maju najazdene. ale cez 4tis. urcite
15.08.2008 - 13:47:45
00
šťavnatá téma o brzdových kvapalinách a olejoch
http://www.bikemagazin.sk/index.php?nam ... pic&t=5779

tu je druhá
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?p=184343

ešte teraz sa musím krotiť, kolegovia si myslia že na mňa posledná chvíľka že sa dusím ...

Shick, daj to do servisu tie šťavy, oni si tam s tým nejako poradia,
v najhoršom prípade je to na nové prasiatko,
a trošku viac by si mal potrénovať nemčinu, to je katastrofe
a na tom webe odkial budeš kupovať tie diely je pekný obrázok rozborka-zborka




hej mate pravdu mal by som sa vyjadrovat presne-viem,ze je to kvapalina nie olej-to je taky blby zvyk-kedze v hydraulike sa pouziva hlavne olej-no v mojich brzdach je to brz.kvapalina=DOT..
Som hovoril aj s dudom o tom-ale ako hovorim,ruky mam cele a nic zierave nevytieklo-ale uz si dam rukavice&bacha! :lol:

Slavomir co je s mojou nemcinou?-ja klar,ist nicht "hervorragend" aber ich sagte gut :wink: oder?.. :roll:
..a prasa nehrozi-uz sa na tom pracuje-mtbiker krejzi team zapaja vsetky konexie :twisted:
15.08.2008 - 13:52:27
00
nozaj by ma zaujimalo preco ja som s brzdami problemy vobec nemal. jedina vec co sa stala ze sa platnicky opotrebovali trochu viac ako obycajne. ale stale nie tak aby som ich musel nutne vymenit...
kotuce jazdim uz od minuleho roka a ani netusim kolko maju najazdene. ale cez 4tis. urcite

Lebo:
1. mal si sintovane oblozenie (väcsia zivotnost)
2. mal si sice naozaj zle kotuce ktore bezne organicke oblozenie pri plnom brzdeni hrozne "zeru" kvoli zle robenej perforacii (prilis vela ostrych nabehovych hran), ale na taketo podmienky a v kombinacii s odolnejsim sintrovanym oblozenim boli priam dokonale, lebo vsetok bordel sa cez perforaciu mohol dostat prec, co je zasadny rozdiel oproti väcsine ludi, ktori mali kotuce typu Shimano, Magura a pod.

Dalsie kotuce, ktore su okrem tychto Tvojich vhodne do blata, su kotuce s perforaciou po celej vyske profilu, tzn. napr. to, co mam ja vpredu (Avid Cleansweep G2 - uz z nazvu je jasne, preco je dobry). Rozdiel orpoti tym Tvojim Alligatorom je ten, ze nabehove hrany su kryte priebeznym plnym profilom kotuca, takze tie Avid kotuce su ku oblozeniu o dost setrnejsie.

Najhorsie kotuce do blata su taketo typy:
Avid Polygon
Magura SL
Shimano XT
15.08.2008 - 14:00:56
00
[quote=""][/quote]
ja mam tiez take ako ty jezus,zial platnicky som mal original-takze asi nic moc do tych podmienok...uz sa ponaucim,a kedze v podobnych podmienkach jazdim castejsie kupim sinitrovane...zachvilu je jesen,cas blatkania a clapkania :twisted:
15.08.2008 - 15:15:31
00
Ja nepouzivam sintrovane, lebo rychlejsie nicia kotuc. Ale okrem väcsej zivotnosti maju aj väcsi brzdny ucinok. Treba si urcit priority. :)
15.08.2008 - 19:18:20
00
S pivom suhlasim. Tesim sa na to, ako budes vyzerat po 9, 10, 11-tom, .... Zasluzis si za kazdy piestik :).
15.08.2008 - 20:36:47
00
...maju aj väcsi brzdny ucinok....

...nemaju, ved su tvrdsie... :P

uz dva dni studujem o brzdach, so mnou sa dnes nehadaj... :twisted:

jfab :lol:
15.08.2008 - 22:32:01
00
Serte na to. Brzdy brzdili na tomto "extréme" ako mohli. Aj brzda je len človek. Niektorej sa nexcelo, tak sa na to vyprdla. Ostatné mali majiteľov viac rady, tak im dovolili dojst do cieľa. A pravdepodobnosť, že znovu zažijete také podmienky je 50:50 na horalovi a ten je len raz v roku. Takže celková pravdepodobnosť takejto liqidácie bŕzd počas sezóny pri 70tich akýchkoľvek výjazdoch ročne je 0,7%. Kto na horalovi brzdy doje_bal je v pohode. Pokoril štatistiku. Viac sa musím báť ja, ktorému vydržali. howgh.
autor absolvoval matematicko-fyzikálnu špec. triedu gymnázia. :twisted:
a prišiel z krčmy. a to nemôže byť náhoda.
15.08.2008 - 22:52:23
00
To piso: My sa nehadame, my si konstruktivne vymiename nazory popri fore este aj cez telefon. :) A kedze je to velmi zaujimava tema a medzitym sme s Dudom aj spolu volali, tak ju velmi rad rozvediem dalej a po konzultacii s Dudom to tu upresnime, nech nevyzera, ze kazdy tvrdime nieco ine a pritom v principe obaja hovorime to iste, len sa nam to nechce rozpisovat pocas pracovneho dna do detailov. :)

Takze tu je obsirna slohova praca na temu organicke vs metalicke brzdove oblozenie:

Organicke oblozenie je zmes spojiva (zivic) a urcitych primesi. V drvivej väcsine pripadov je jednou z primesi aj kov a prave preto sa niekedy oznacuje tato zmes aj ako semi-metallic. Aj pri oznaceni semi-metallic sa ale stale bavime o zmesi z kategorie "organic", nakolko prevaznu cast zmesi tvoria nekovove prvky, ktore maju pri jemnom kontakte s kotucom lepsiu prvotnu prilnavost ako kovy a teda pri jemnom stlaceni brzdy aj vyssiu prvotnu ucinnost brzdenia. Vhodne je pouzitie pre discipliny, v ktorych je brzdenie len obcasna nutnost, cize maratony/XC.

Zakladnymi chatrakteristickymi vlastnostami organickych zmesi je:
+ nizsia "kusavost" (vysvetlim pri druhej kategorii oblozenia)
+ lepsia davkovatelnost (cim silnejsie tlacite na paku, tym viac a relativne priamo umerne narasta sucinitel trenia)
+ setrnost ku kotucom (nizsia tvrdost zmesi a nizsi maximalny sucinitel trenia)
+ nizsia hlucnost
+ mierne lepsia izolacia strmena od tepla tvoreneho kotucom (len male mnozstvo kovu v zmesi, ostatne primesi a zivice relativne dobre teplotne izoluju)
- mierne väcsie prehrievanie kotuca (suvisi s bodom vyssie)
- nizsi vykon v nepriaznivych poveternostnych podmienkach (voda, blato, mraz)
- nizsia zivotnost oblozenia (bud vydrzi kotuc, abo oblozenie - ziadna ina alternativa neexistuje)
- nizsia teplotna odolnost (pri vysokej zatazi sa organicka zmes na povrchu mierne natavi, vytvori sa hladky film a klesa ucinnost, ale po klesnuti teploty a zbrzdeni hladkeho filmu sa sucinitel trenia plne obnovi)


Metalicke oblozenie je taktiez zmes zivic s primesami, ale ako primesi su vo velkej miere pouzite kovy (vhodne su mäkke kovy ako med a pod.). Niekedy sa tato zmes oznacuje aj sintered. Metalicka zmes ma pri jemnom kontakte s kotucom horsiu prvotnu prilnavost a teda pri jemnom stlaceni brzdy aj nizsiu prvotnu ucinnost brzdenia, to sa vsak meni okamzite po tom, ako paku stlacite poriadne (len bukvice steklia kotuc ked mu mozu urobit poriadny peeling). :P Vhodne je pouzitie pre discipliny, v ktorych je dolezity vysoky brzdny ucinok za kazdych podmienok, cize FR/DH.

Zakladnymi chatrakteristickymi vlastnostami metalickych zmesi je:
- vyssia "kusavost" (nastup brzdneho ucinku slabsi, no po dostatocne silnom stlaceni paky naopak vyrazny "skok")
- horsia davkovatelnost (exponencialny narast brzdnej sily pri silnejsom stlaceni paky, sucinitel trenia narasta nepriamo umerne)
- nesetrnost ku kotucom (vyssia tvrdost zmesi a vyssi maximalny sucinitel trenia)
- vyssia hlucnost
- mierne horsia izolacia strmena od tepla tvoreneho kotucom (väcsie mnozstvo kovu v zmesi prenasajuceho teplo)
+ mierne lepsie chladenie kotuca (suvisi s bodom vyssie)
+ vyssi vykon v nepriaznivych poveternostnych podmienkach (voda, blato, mraz)
+ vyssia zivotnost oblozenia (bud vydrzi kotuc, abo oblozenie - ziadna ina alternativa neexistuje)
+ vyssia teplotna odolnost (pri vysokej zatazi nie je vyrazna tendencia poklesu brzdneho ucinku)


Toto vsetko vyssie uvedene je samozrejme len vseobecna teoria, vhodnou kombinaciou zivic a primesi je mozne vytvorit oblozenie so specifickymi vlastnostami. Budem rad, ak sa diskusia posunie dalej a niekto kto sa vyzna ma pripadne doplni/opravi.
16.08.2008 - 15:32:07
02

Dudo je cool, je dobry, proste najlepsi na svete... 8) :lol:
napr. www.bikeonlineshop.at
10,59 Juro a u Schicky-Mickeyho mam pivo :twisted:

a este navod na rozobratie: http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... bremsbelag


8) Dudo asi budeš nadávať na mňa, že aký som lenivý.
:evil: Ale po HORALovi som bohužial dnes zistil, že aj ja som odfajčil na zadnej brzde z valčeka podobný štoplík na mojej HAYES HFX9. Je to podobné ako na AVIDe. Ide ma dr.núť :evil: :evil: :cry: , lebo nemožem ísť s tým bikovať.
Neviete náhodou, kde by sa dal ten samotný valček (alebo pár valčekov) kúpiť???? Najlepšie samozrejme na Slovensku.
Alebo nevála sa niekomu doma celý strmeň na HFX9. Môže byť aj použitý ale funkčný.
Možno aj Turbi by mohol pomôcť. :cry: :cry: :cry:
16.08.2008 - 19:47:40
00
Base Tvoj problém hravo vyrieši Dema keďže majú Hayes zastúpenie na SVK a teda aj servisujú. Mne chôpci z Demy menili pre zákazníka piest atď. a trvalo im to od štvrtka do štvrtka i s dodávkou naspäť do obchodu. V Tvojom prípade sa teda neoplatí zháňať diely a kutiť doma ale využiť práve toto.
17.08.2008 - 11:00:43
00

8) Dudo asi budeš nadávať na mňa, že aký som lenivý.
:evil: Ale po HORALovi som bohužial dnes zistil, že aj ja som odfajčil na zadnej brzde z valčeka podobný štoplík na mojej HAYES HFX9. Je to podobné ako na AVIDe. Ide ma dr.núť :evil: :evil: :cry: , lebo nemožem ísť s tým bikovať.
Neviete náhodou, kde by sa dal ten samotný valček (alebo pár valčekov) kúpiť???? Najlepšie samozrejme na Slovensku.
Alebo nevála sa niekomu doma celý strmeň na HFX9. Môže byť aj použitý ale funkčný.
Možno aj Turbi by mohol pomôcť. :cry: :cry: :cry:

viem o piestikoch do Hayesov v Žiline
17.08.2008 - 11:10:49
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Brzdy / Kotúčové brzdy)
keyboard_arrow_up