O tejto teme sa uz tu popisalo dost. Kedze citam
cim vsetkym moznym aj nemoznym mazete
retaz tak nepadla tu este zmienka o vplyve pouziteho oleje na zivotnost
retaze. Po mojej skusenosti z roznymi olejmi na baze silikonu, teflonu a roznymi inymi drahymi lubrikantmi som sa rozhodol vyskusat obycajny
olej predavany v cyklo predajniach a zistil som nasledovne. Oleje v sprayoch mali velmi malu vydrz ( TF napr. ) a uz po par desiatkach km isla
retaz na sucho a ak to bolo za mokra tak to slo velmi rychle dole. Lubrikant Valvoline drzal lepsie ale ten voskovity film drzal aj bordel a bez pracky a benzinu to slo dole tazko. O spotrebe ani nehovorim pretoze vecsina konci pri aplikovani na zemi aj za pouizitia hadicky. Tak som skusil obycajny cyklo olej. Vydrz v pohode cca 40 - 60 km. Bordel sa lepi tiez, cena neporovnatelne nizsia. Jedneho dna mi vsak dosiel aj ten tak som si z motoroveho ( ak je dobry pre motor tak musi aj pre
retaz ) a riedkeho hydraulickeho urobil mix a cuduj sa svete funguje aj to.
Retaz mazem vzdy rovnako tz. pred vyjazdom namazem, prebytocny olej zotriem. AK viem ze idem do mokrych podmienok tak povrch nastriekam lubrikantom Valvoline a namazanie vydrzi v pohode 60 km. Podla potreby ( cca 1x tyzdenne ) vyperiem v pracke. Ake je z toho ponaucenie ? Pouzivanie kvalitnych a drahych pripravkou sa nijako markantne neprejavilo na zivotnosti
retaze. Takze pouzivam aj nadalej vlastnu zmesku s vedomim ze za usetrene prachy za maziva si kupim nieco ine
A teraz sa vyjadrujte