Lokalizácia
Formulár sa odosiela
dobre vediet ;) aj to ma nejaky ucinok na brzdny ucinok ako taky ci tam je mineral alebo DOT?
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:29:16
00
ciao, ja mam skusenost ze mi kotuc na zadnom kolese chyta rezonanciu od dezenu na plasti. Ked idem okolo 20 km/h tak zacne kotuc vyzvanat, ked idem pomalsie alebo rychlejsie tak sa stisi. Myslite ze tato moja dedukcia je spravna alebo mam chyby hladat inde? Idem tento tyzden vymenit plaste za iny vzor tak dufam ze sa rezonancie zbavim alebo ju posuniem do inych ruchlosti, to by potvrdilo moje dohady...
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:47:26
00
Tieto dve média majú dosť odlišné vlastnosti. Stručne teda vysvetlím základné odlišnosti. Brzdovka (čiže DOT) nie je taká agresívna voči tesneniam, čiže stačia aj lacnejšie tesnenia, zatiaľ čo minerálny olej by lacnejšie tesnenia poškodil. DOT má oveľa vyšší bod varu ako minerálny olej. Avšak brzdovka je narozdiel od oleja toxická a manipulácia s ňou si taktiež vyžaduje zručnosť a opatrnosť nakoľko môže podráždiť kožu, alebo zožrať lak z lakovaných častí. Nakoľko je brzdová kvapalina hydroskopická, tak do seba nasáva vlhkosť a vzduch a tým sa zväčšuje jej objem, a taktiež sa znižuje jej bod varu, čiže ju je nutné narozdiel od oleja po čase pravidelne vymeniť.
Shimano systém je jednoduchý, s expanznou nádržkou, v ktorej sa môže niekedy nachádzať vzduch a brzdovka ho na rozdiel od oleja dokáže absorbovať, a tým pádom sa brzda stále zavzdušňuje, nakoľko sa stlačením brzdovky tento vzduch uvolní vo forme bublín niekde vo vedení alebo strmeni a robí to potom šarapatu.
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:49:33
00
diky moc :) a podla coho sa da zisti ci mam mineral alebo dot?mam elixir 5ky na biku a brzdy su jedine vec do ktorych sa doma radsej nemontujem,teda okrem vymeni kotuca a bo oblozenia,to este zvladnem
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:56:34
00
ciao, ja mam skusenost ze mi kotuc na zadnom kolese chyta rezonanciu od dezenu na plasti. Ked idem okolo 20 km/h tak zacne kotuc vyzvanat, ked idem pomalsie alebo rychlejsie tak sa stisi. Myslite ze tato moja dedukcia je spravna alebo mam chyby hladat inde? Idem tento tyzden vymenit plaste za iny vzor tak dufam ze sa rezonancie zbavim alebo ju posuniem do inych ruchlosti, to by potvrdilo moje dohady...



tažko povedat,niečo možno na tom bude,každopadne ked bvymeniš plašte a niečo sa na tom zmeni,daj vediet,mne to tiež cinka iba pri istej ryxlosti a skoro vzdy ked zaklopim bike
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:57:48
00
Tak z najznamejsich:
avid, formula, hope, hayes -DOT.
shimano, magura, tektro -Mineralny olej.

Na pakach to je vzdy napisane.

tažko povedat,niečo možno na tom bude,každopadne ked bvymeniš plašte a niečo sa na tom zmeni,daj vediet,mne to tiež cinka iba pri istej ryxlosti a skoro vzdy ked zaklopim bike

To čo popisuješ je krútenie rámu v zákrutách. Ak ti však rezonuje kotúč od vzoru plášťov, tak pomôže jedine znížiť tlak v pneu :)
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 20:59:56
00
Tieto dve média majú dosť odlišné vlastnosti. Stručne teda vysvetlím základné odlišnosti. Brzdovka (čiže DOT) nie je taká agresívna voči tesneniam, čiže stačia aj lacnejšie tesnenia, zatiaľ čo minerálny olej by lacnejšie tesnenia poškodil. DOT má oveľa vyšší bod varu ako minerálny olej. Avšak brzdovka je narozdiel od oleja toxická a manipulácia s ňou si taktiež vyžaduje zručnosť a opatrnosť nakoľko môže podráždiť kožu, alebo zožrať lak z lakovaných častí. Nakoľko je brzdová kvapalina hydroskopická, tak do seba nasáva vlhkosť a vzduch a tým sa zväčšuje jej objem, a taktiež sa znižuje jej bod varu, čiže ju je nutné narozdiel od oleja po čase pravidelne vymeniť.
Shimano systém je jednoduchý, s expanznou nádržkou, v ktorej sa môže niekedy nachádzať vzduch a brzdovka ho na rozdiel od oleja dokáže absorbovať, a tým pádom sa brzda stále zavzdušňuje, nakoľko sa stlačením brzdovky tento vzduch uvolní vo forme bublín niekde vo vedení alebo strmeni a robí to potom šarapatu.

Ja len poopravim, ze je hyGroskopicka, nie hydroskopicka :)
hunt9, mozno potrebujes sfrezovat plochy na uchytenie adaptera na vidlici.
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 21:05:13
00
misoR- sorry preklep nevidim na klávesku :D
a chalani Alfou a omegou pri cinkaní je však správne vycentrovanie strmeňa, najlepšie systémom- káblovou páskou stiahnuť brzdovú páku k riadítkam, nehýbať pritom bicyklom, povoliť obidva šróby ktorými je prasa uchytené k adaptéru (alebo priamo k vidlici či rámu) a následne zatiahnuť najprv spodnú skrutku a potom vrchnú (pri zadnej brzde najprv zadnú skrutku, potom prednú). Potom treba pozrieť či sa pri stláčaní kotúč neohýba do strany, prípadne pozrieť či je medzi platničkami a kotúčom rovnaká medzera na jednej aj druhej strane. Prípadne postup zopakovať.
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 21:12:02
00
misoR- sorry preklep nevidim na klávesku :D
a chalani Alfou a omegou pri cinkaní je však správne vycentrovanie strmeňa, najlepšie systémom- káblovou páskou stiahnuť brzdovú páku k riadítkam, nehýbať pritom bicyklom, povoliť obidva šróby ktorými je prasa uchytené k adaptéru (alebo priamo k vidlici či rámu) a následne zatiahnuť najprv spodnú skrutku a potom vrchnú (pri zadnej brzde najprv zadnú skrutku, potom prednú). Potom treba pozrieť či sa pri stláčaní kotúč neohýba do strany, prípadne pozrieť či je medzi platničkami a kotúčom rovnaká medzera na jednej aj druhej strane. Prípadne postup zopakovať.



dik za tip ;) ked budem najbližšie nad tym doma maturovat tak to skusim takto spravit
Zobraziť komentár 18.06.2013 - 21:14:36
00
Tak som dnes zhodil dosticky a rozchodil piestik (druhy som drzal pritlaceny aby slo viac tlaku na ten lenivy) bolo vidno, ze ho tlaci do sikma tak som tu stranu namazal uplne zasunul a tak 30 krat zopakoval. Teraz chodi tak pekne,ze ten druhy sa mi zda lenivy :clap:
Pri zjazde z Kojsovky bolo pocut pri prudkom brzdeni rychle rapkanie, na zadnej sa to stratilo po 10km predna ten zvuk este vydava tak uvidim.
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 14:11:08
00
Mě se nikdy nepovedlo nastavit brzdy s tím, že "zmáčknu páčku a dotáhnu třmen"... Nakonec jsem vždycky ručně posouval třmen :)
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 16:30:11
00
marosh pri tomto postupe nesmies bikom vobec pohnut. Tymto sposobom to je najlepsie nastavit na montaznom stojane. Cize zabrzdit a zafixovat paku, odtiahnut sroby, trochu pohybat strmenom zo strany na stranu a nasledne zatiahnut najprv spodny a potom vrchny srob. Chce to trochu cviku :)
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 16:34:01
00
palo: díky za radu, jak si budu příště hrát, tak to vyzkouším a dám vědět. Pravda je, že jsem vždycky držel rukou a přitom to určitě nepodržím na 100%, aby se to nepohlo (páčka). ;-)
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 16:36:42
00
Ja som pouzil stahovaciu pasku na packu a postupne som utahoval po 1/16 otacky hornu a dolnu, ale aj tak som to musel doladovat. Dalsia skusenost je ,ze menej utiahnuty rychloupinak ako pri nastavovani sposoboval vibracie. Teraz odstranit to rapkanie (akoby tenucky plast rapkal o spice) v prednej brzde. Ale ked to prestalo na zadnej tak dufam,ze to prestane aj na prednej.
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 16:48:39
00
je to sposobene narazanim hran platnicky o diery v kotuci. Platnicky uz boli pred tym sadnute, teraz sa v nich kotuc skruca, cize to robi tie zvuky. Casom si to sadne.
Zobraziť komentár 21.06.2013 - 17:16:38
00
keyboard_arrow_up