Turbi napísal:
Pri niektorých zadných nábojoch DT swiss.....

Hej, preto som písal nech ho odfotí, tá 1800-ka by mohla byť kľudne aj dvojzápadková s tou klietkou pre valčeky za orechom.
milos21
To máš náboj s osou 9mm alebo 15mm?
26.10.2018 - 13:21:19
00
Turbi presne, na to som úplne zabudol, vzadu treba demontovať aj tú zubačku a to sa mi tiež nechce. Ale nijako ma to netrhá k okamžitej výmene ložísk, to zadrhávanie je minimálne, po nahodení kolesa nie je cítiť (cítiť to hlavne pri vytiahnutí kolesa v rukách), orech je pravidelne čistený, tam sú ložiska úplne v poriadku. Vpredu idú tiež hladúčko ako nové a na tie krytky som nechcel použiť ešte väčšiu silu, načo narúšať tesnosť... (teraz rozmýšľam, či sa mi podarilo vôbec vytiahnuť krytku aj na zadnom náboji na strane kotúča, normálne už neviem)

DT Swiss 350, 9mm, CL, 3,5 roka bezproblémovej prevádzky a okrem orecha žiadnej špeciálnej údržby

Jediná nevýhoda je 18T ratchet, ale vtedy som nebol ochotný za 50€ kúpiť 36T či 54T ratchet, hlavne ak som čítal o ich menšej výdrži...
26.10.2018 - 16:53:16
00
V com je nevyhoda 18T ? Ta vydrz sa tyka 54T, 36t myslim nie.
26.10.2018 - 18:36:36
00
Obrovský uhol záberu. Nepáči sa mi to a nedá sa na to úplne zvyknúť ani po toľkých rokoch. Podobne to mal aj Fulceum RM5 ak sa nemýlim. V tomto bolo prvé Shimano SLX super (až na tie kónusy)
26.10.2018 - 21:16:40
00
Tiež mi to vadí. Až tak, že pri prehadzovaní kolies prehadzujem aj ratchet (jedny mám s 18, druhé s 36)
26.10.2018 - 21:26:50
00
Kurnik, budem musiet vsetky DTckove kolesa pozriet, co to tam mam za ratchety. Nikdy som si nevsimol problem, tak asi nemam 18t, alebo neviem.
26.10.2018 - 21:34:57
00
Ono si to všimneš hlavne keď presadneš z 36 na 18. Kým som mal len 18 tak mi to tak neprišlo ako keď ich striedam.
26.10.2018 - 21:37:22
00
Ja ani nemusím striedať aby som pozoroval šliapnutia do prázdna (niekedy nepríjemné). Ak by mal niekto 36T na vyhodenie, rád vezmem :)
26.10.2018 - 22:00:02
00
Tak to asi budem mat 36T, lebo som nikdy nic take nepozoroval. Tym padom kludne mozes brat toto, vydrzi. Ale teda som nemilo prekvapeny tym DT350, chmm.
26.10.2018 - 23:32:36
00
"36 zubové prevedenie je na sklade u dodávateľa a cena by vychádzala na 89,40 EUR", je to ešte horšie ako som čakal (na nete som väčšinou videl 70€ a viac) :tmi: za to mám pol nového náboja...
27.10.2018 - 00:00:27
01
90e za ratchet ringy ? No tak to su asi zo zlata :D .. nie je to kompletny kit aj s vazelinou a kadecim ? .. domnieval som sa, ze to stoji okoli 40e
27.10.2018 - 10:06:49
00
Tak som zo zvedavosti pozrel do jednych kolies s240tkou .. mam tam 18 zubov v ratchete, ostatne (mozno okrem jednych) to maju urcite rovnako (podla hustoty ). No neviem, tymto kolesam som dost nalozil v stupaniach a neboli na XC bajku , ale nikdy som necitil ziaden prazdny zaber, ani nic podobne. Ani na ziadnych inych. Moze byt, ze by som na tych 36 nieco citil inak, ale tieto ma neobmedzuju. Tych 40e to bude asi za 18T verziu, naposledy som to skumal uz davno. /teda 18t na jednom ringu, 18t na druhom, predpokladam :D/
27.10.2018 - 10:13:15
01
tak ako by ste mi teda odporúčili postupovať ďalej s tým nábojom ? viete o niekom kto by to vedel urobiť ? :)
27.10.2018 - 14:29:42
00
Vsak napis Turbimu, ma servis, kluce, skusenosti .. :)
27.10.2018 - 16:48:52
01
lto napísal:
Tak som zo zvedavosti pozrel do jednych kolies s240tkou .. mam tam 18 zubov v ratchete, ostatne (mozno okrem jednych) to maju urcite rovnako (podla hustoty ). No neviem, tymto kolesam som dost nalozil v stupaniach a neboli na XC bajku , ale nikdy som necitil ziaden prazdny zaber, ani nic podobne. Ani na ziadnych inych. Moze byt, ze by som na tych 36 nieco citil inak, ale tieto ma neobmedzuju. Tych 40e to bude asi za 18T verziu, naposledy som to skumal uz davno. /teda 18t na jednom ringu, 18t na druhom, predpokladam :D/


Ono s tym uhlom zaberu je to tak ze kym neskusis a nezvyknes si na to tak to az tak nechyba. Ale ked si raz zvyknes na lepsie tak to citit. A tiez cim technickejsie jazdis tym to chyba viac. Preto napriklad naboje pre cyklo trial maju tradicne tych bodov zaberu kus viac (napr. Hope pro evo 2 normalny ma 40t a trials verzia ma 80t...). 18t ma uhol zaberu 20 stupnov a hlavne pri lahsich prevodoch to je uz riadna diera. Dalsi rozdiel je ze 18t su plny kus zeleza, kdezto 36t a 54t su dute "SL" a vazia asi polovicu. :) Osobne nic menej ako 36t netolerujem.

Novsie drahsie kolesa DT swiss (ex 1501 a pod) uz maju standartne ten 36t ratchet. Ja som ho teraz menil za 54t vo svojich a po skoro dvoch rokoch ten 36t vyzera stale ako novy. Takze ziadne obavy. Aj ked pravda, ja ho pravidelne aj dva krat za sezonu vycistim a namazem tou ich origo vazelinou.

Inak DT swiss naboje ani kolesa sa priamo s 54t snad ani kupit nedaju, ale u mnohych vyrobcov co pouzivaju/pouzivali ich vnutornosti napr. Roval ci Bontrager byval bezne 54t ratchet uz priamo od vyroby.
30.10.2018 - 10:29:55
00
keyboard_arrow_up