planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
Nerozťahoval si platničky bez otvorenia odvzdušňováku? Ak je veľa oleja tak môže povoliť membrána. lukas6s8p a myslím Dudo len upchali dierku kadiaľ to vyteká a brzdy ďalej používajú . Ak pohľadáš v histórií tak to tu spomínali.
Tibi1987 nechem byt zly, uz si potrestany dost, ale keby si postupoval podla navodu, tak sa to stat nemoze. Uz to, ze ako pises si nechal na hadici staru olivku (predpokladam ze po demontazi hadice) hovori o tom, ze asi velmi predpisany postup vazne neberies. To co sa ti deje je vysledok. Ako tu uz odznelo, vymenit packu alebo skratit hadicu a vymenit aspon olivku s trnom tak ako predpisuje navod. Tym odstranis problem na strane hadice. Problem na druhej strane, ale neodstranis. Bud sa zariad ako pise volodaj alebo to budes musiet cele vymenit.
mne tiekla paka vzdy po roztlaceni piestov - ale inak brzda sla potom normalne. odvzdusnovat som ju neodvzdusnnoval, nikdy sa mi stym nechcelo bbabrat leo rzda sla normalne.
ak sa bzda odvzdusni s bleed blockom (zlty hranol mezi piestami) = je v nej tolko oleja kolko ma byt = pri roztlacani piestov nemusis otvarat expanzku = nic sa tomu nestane.
problem nastava ked tam niekto pri odvzdusneni da viac oleja ako treba = vtedy pri roztlacani moze prasknut membrana.
inac to iste mi robi hope - ked poriadne poroztlacam piesty vytecie kusok kvapaliny cez tie dierky v kryte expanzky. membrana urcite prasknuta nieje lebo som uz tak otocil 2x platne a brzdi to stale normalne.
S tmyo úplne nesúhlasím... Keď dávam bleed block medzi piestiky tak ten ich nedrží v úplne zatlačenej pozicii, piestiky sú trocha vysunuté von a tým pádom sa do systému a dostať viacej kvapaliny. Taktiež som si všimol ze nejakým zázrakom sa do expanzky v packach dostáva vzduch (no nie pri všetkých brzdach) ako klesá hladina vplyvom vysúvacia piestik ov pri opotrebeni platniciek a toto môže byť kameň úrazu...
toto pochybovanie o niecom co je dane je neskutocne - proste prijmi fakt ze ten zlty hranol sa pouziva pri odvzdusneni na to aby si dostal do brzdy presne tolko oleja kolko tam ma podla vyrobcu byt.
Ja viem načo a ako sa používa 🙂 ale keď niekto roztlaci piestiky spôsobom že medzi platničky vopcha srobovak tak ich dokáže zatlačiť viacej ako pri použití bleed bloku a to je problém.... to je celé co som tým chcel povedať
Ja viem je to ostara a je to pracne, ale ka sa to robi ako ma tak ziedne problem nehrozi. To jest ak idem roztlacat piesty tak to robim len ak idem dat nove platne. To znamena za som stare zodral a to znamena ze by som mal aj vycisti piesty pred vtlacenim dnu. Ked uz to cele rozoberiem a ma to za sebou tolko km ze su po smrti aj platne tak to aj odvzdusinim. Tym padom ak dodorzim odvzdusnovaci postup tak mi je objem oleja pri roztlacani piestov v brzdach ukradnuty. Mam totiz otvorenu nadrzku. Koniec koncov aj ten olej ma servisny interval vymeny. Nejaky DH jazdec mozno zoderie platne skor ako by mal menit olej, ale XC jazdec tazko.
Dakujem za odpovede. Este sa chcem opytat na kompatibilitu packu mam xt 8100 seriu a strmen deore m6000 ci to je medzi sebou kompatibilne, nejak mi to nejde vygooglit,ci to nemohlo byt tym, lebo ked som roztahoval piestijt mal som povoleny vrch. Dakujem.
Kenai ak vazne robis vsetko co pises po fore zacinam obdivovat tvoju chut do servisu. organicke platne menim kazdy mesiac, preto sa snazim jazdit skor metalicke, teraz konkretne organicke od bbb ktore su tvrdsie tak mi vydrzali 3 mesiace. keby mam zakazdym robit co pises asi by ma eblo
jop robim, celkom ma to bavi. Obvikle. I ked teraz zrovna som neskontroloval stav kotuca pri odvzdusnovani a vymene platni a vysledok, o dva tyzdne neskor mozem menit kotuc..... To ma bavit nebude. Lebo ak by som to mal urobit poriadne, mozem prakticky zacat od znova. Planujem to ale odflaknut a narvat tam novy kotuc bez roztahovania piestov. Bude to mat zrejme mensi free stroke ale hadam to nebude suchat, kym sa tie 0.2mm zodere z platni. Platne zlukvidovane za mesiac ? :-O Tak to ziram. Mne vydrzali predne J02a 1200km a zadne 1578km co je u mna sezona trailovania. Ale samozrejme ak niekto robi 500km tyzdene na MTB tak to je ine kafe.
Odporucam apku Pro bike garage (https://www.probikegarage.com/), po prepojeni zo stravou sa da byt proaktivny v servise bez toho, aby clovek zhanal vypredany nahradny diel v strede sezony. A tiez mam presne data o zivotnosti dielov ktore som uz mal .... ma to vela vyhod, ak to cloveka bavi.
Dakujem za odpovede. Este sa chcem opytat na kompatibilitu packu mam xt 8100 seriu a strmen deore m6000 ci to je medzi sebou kompatibilne, nejak mi to nejde vygooglit,ci to nemohlo byt tym, lebo ked som roztahoval piestijt mal som povoleny vrch. Dakujem.
Podla mna v tom mas len 2 moznosti. Bud najdes niekde niekoho co to skusil a spolahnes na jeho info, alebo to musis mat v ruke a pomerat. V jedodouchosti ak je plocha piestu v strmeni rovnaka, alebo velmi podobna malo by to fungovat. Ale garantovat ti to neviem.
Poskodenie packy nepredpokladam tym, ze je nej iny strmen. Tam by som sa skor bal kratkeho/dlheho chodu piestu, alebo nedostatocneho sa vracania piestu spat....
Dakujem za odpovede. Este sa chcem opytat na kompatibilitu packu mam xt 8100 seriu a strmen deore m6000 ci to je medzi sebou kompatibilne, nejak mi to nejde vygooglit,ci to nemohlo byt tym, lebo ked som roztahoval piestijt mal som povoleny vrch. Dakujem.
Ten strmeň a páčka by mali byť kompatibilné, keďže používajú rovnaký typ hadičky. Odskúšané to ale nemám a asi by som si zo ani takto nenakombinoval na bike. Samozrejme nezabudni použiť správnu (bh90) hadičku a strieborný tŕň 😉
Ahojte. Prosim o radu. Na ebiku mam nic moc brzdy Sram level T. Viete mi poradit, ako nastavit aby packa zaberala hned pri kratkom stlaceni? Lebo teraz packu musim uplne stlacit aby brzdila. Platnicky su OK a brzdy su odvzdusnene. Dakujem
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ak sa bzda odvzdusni s bleed blockom (zlty hranol mezi piestami) = je v nej tolko oleja kolko ma byt = pri roztlacani piestov nemusis otvarat expanzku = nic sa tomu nestane.
problem nastava ked tam niekto pri odvzdusneni da viac oleja ako treba = vtedy pri roztlacani moze prasknut membrana.
inac to iste mi robi hope - ked poriadne poroztlacam piesty vytecie kusok kvapaliny cez tie dierky v kryte expanzky. membrana urcite prasknuta nieje lebo som uz tak otocil 2x platne a brzdi to stale normalne.
Odporucam apku Pro bike garage (https://www.probikegarage.com/), po prepojeni zo stravou sa da byt proaktivny v servise bez toho, aby clovek zhanal vypredany nahradny diel v strede sezony. A tiez mam presne data o zivotnosti dielov ktore som uz mal .... ma to vela vyhod, ak to cloveka bavi.
Podla mna v tom mas len 2 moznosti. Bud najdes niekde niekoho co to skusil a spolahnes na jeho info, alebo to musis mat v ruke a pomerat. V jedodouchosti ak je plocha piestu v strmeni rovnaka, alebo velmi podobna malo by to fungovat. Ale garantovat ti to neviem.
Poskodenie packy nepredpokladam tym, ze je nej iny strmen. Tam by som sa skor bal kratkeho/dlheho chodu piestu, alebo nedostatocneho sa vracania piestu spat....
Ten strmeň a páčka by mali byť kompatibilné, keďže používajú rovnaký typ hadičky. Odskúšané to ale nemám a asi by som si zo ani takto nenakombinoval na bike. Samozrejme nezabudni použiť správnu (bh90) hadičku a strieborný tŕň 😉
Aj toto by poslúžilo
https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/mazivo-a-oleje/vazeliny-pasty/sram-vazelina-dot-assembly-29ml--doporucena-pre-servis-brzdovych-piestov-pak-koncoviek-hadice.html