Chcem sa spýtať či je možné robiť doma servis tlmiču RockShox Monarch 3.1 .... a kde by som našiel k tomu nejaký manuál ...
29.11.2008 - 16:34:07
00
mozem sa co a preco by si chcel na nom servisovat ?
01.12.2008 - 21:10:11
00
... tak myslím že rovnako ako vidlica je v nom potrebné občas vymeniť olej, vyčistiť ho a podobne ... vidlicu riešim približne každých 1500 km ... tak predpokladám že ani tlmič nie je bezúdržbový ...
10.12.2008 - 06:26:35
00
... tak myslím že rovnako ako vidlica je v nom potrebné občas vymeniť olej, vyčistiť ho a podobne ... vidlicu riešim približne každých 1500 km ... tak predpokladám že ani tlmič nie je bezúdržbový ...

myslím že do tlumící části se nedostaneš, rozdělat se dá vzduchová, ale pokud nemáš náhradní těsnění tak ti to moc nevyřeší
max mužeš doplnit tu trochu spešl olej co maže těsnění :-(
10.12.2008 - 08:43:49
00
dostať by sa ešte možno dalo ... už tu raz aj taký písal myslím, len zložiť ho museli asi v slovkolexe :)

ale ako píše kubad maximálne otvoriť vzduchovú komoru, premazať, vymeniť tesnenia tlmič je totižto natlakovaný .. teda olej v ňom; a to hlavne kôli rôznym polohám tlmiča na rôznych bikoch prípadne pri pružení u niektorých systémov. Keby tam bol olej volne naliaty v niektorých situáciach by sa stávalo že by olej nepretekal cez "črevá" a tlmič by nefungoval správne ... teda pružil by ale netlmil
takže z toho vyplýva ak chceš vymeniť olej jedine dať spraviť do serviscentra proste ho poslať na repas
10.12.2008 - 15:50:07
00
áha ...takže nešahať, nechytať ... OK, ruky preč :-))))
10.12.2008 - 17:45:45
00
a s tou vidlicou by som to rozhodne tiez neprehanal, ak utieras pred alebo po kazdom vyjazde nohy vidlice a streknes silikonovym olejom tak by ma ani nenapadlo to kazdych 1500km otvarat a nieco tam riesit. Netreba zabudat aj na faktor ze vacsina ludi tych km moc nenajazdi a vidlu menia po 2-3 rokoch lebo jednoducho je moralne zastarala a marketing vyrobcov ich k tomu podvedome donuti...
10.12.2008 - 21:17:54
00
servisný interval na výmenu oleja je mylsím 200 hodín jazdenia u väčšiny výrobcov

ale môžu byť aj iné dôvody na otvorenie vidlice :wink: alebehom serióznej údržby sa málokedy stane že sa dostane dovnúra nejako veľa nečistôt ... samozrejme drobné čiastočky v oleji sa nájdu po nejakej dobe ... ale radšej sa o vidlu starať ako ju jazdiť ako bezúdržbovú
10.12.2008 - 22:04:44
00
a s tou vidlicou by som to rozhodne tiez neprehanal, ak utieras pred alebo po kazdom vyjazde nohy vidlice a streknes silikonovym olejom tak by ma ani nenapadlo to kazdych 1500km otvarat a nieco tam riesit. Netreba zabudat aj na faktor ze vacsina ludi tych km moc nenajazdi a vidlu menia po 2-3 rokoch lebo jednoducho je moralne zastarala a marketing vyrobcov ich k tomu podvedome donuti...


No neviem koľko najazdíš za rok KM a v akom teréne ...takže tebe možno jedna vidla vydrží tri roky bez údržby, no ak by si si prečítal manuál od Marzocchi alebo RockShox zistil by si že, oleje by sa mali meniť približne každých 100 hodín jazdenia ... čo je pri primernej rýchlosti ...povedzme 18 km/h každých 1800 km ... to je u mňa tak 2 - 3 krát za rok... záleží od sezóny ...
No a nezabúdaj že tesnenia na vidlici nei sú dokonalé a že najmä voda a jemný prach sa tu dnu dostanú ... takže hlavne olej ktorý je medzi vnútornými a vonkajšími nohami a má mazať vnútorné púzdra býva dosť často znečistený.
Taktiež občasné premazanie vzduchového piesta pomôže tomu aby mala vidla ľahši chod ...
11.12.2008 - 06:47:32
00
ono je to s tou bezúdržbovosťou asi tak ako pri zapúzdrených ložiskách ...

viewtopic.php?f=2&t=18291
11.12.2008 - 06:55:24
00
Všetky tieto údaje o servisných intervaloch od výrobcov vidlíc sú doporučené, nie prikázané...ak si už rozoberal nejaké vidlice, vieš, že za ten čas sa do vnútra vidlice aj pri drsnom zaobchádzaní len tak niečo nedostane...navyše, napr. Marzocchi vyžaduje pri každom takomto zásahu výmenu tesnení čo tiež nie je lacná záležitosť...takže, ako už bolo x-krát spomenuté, čistiť vnútorné nohy, mazať silikonom... :arrow: výmena oleja raz za sezónu, napr. teraz v zime, maximálne stačí...
11.12.2008 - 08:16:04
00
... to hej .. vidlica nie je problém, ale ja som sa pýtal na tlmič ... ale ako vidím nikto nič, takže uzavrime to .. dík za rady.
11.12.2008 - 08:25:36
00
Manual hladaj na webe vyrobcu (http://www.sram.com/en/service/), nie na fore. Interval udrzby tlmica zavisi aj od toho, kde je na biku umiestneny. Ak nan ide vsetok bordel od zadneho kolesa, tak treba logicky cistit castejsie ako v pripade, ked je kryty sedlovou trubkou a pod. Napr. FOX na mojom biku pokojne vydrzi 4-5000 km bez udrzby a vydrzal by aj 8000 km keby som ho nechal, lebo nan ide minimum bordelu a ked ide bike do zdvihu, tak zakladne stieracie tesnenie vsetky nescistoty zotrie smerom dole (nevytlaca ich nad seba).
11.12.2008 - 08:46:19
00
ježiši kriste ty už si hore? :mrgreen:
11.12.2008 - 08:46:59
00
... to hej .. vidlica nie je problém, ale ja som sa pýtal na tlmič ... ale ako vidím nikto nič, takže uzavrime to .. dík za rady.


tlumič je mnohem líp zatěsněný než vidlice, bordel tam, tolik neleze a do tlumící části se prakticky nemá šanci dostat.
takže udržovat v čistotě, mazat pístnici servis podle bordelu 1x za rok - 2 by to mělo stačit podle podmínek ve kterých jezdíš a počtu km
11.12.2008 - 08:49:09
00
keyboard_arrow_up