úplne zlé je čo? ja mám na Sparku Fox RP23 a s Nude-om sa to nedá porovnať...navyše som sa zbavil tých zbytočných bowdenov z riaditiek
26.04.2014 - 10:14:12
00
Treba sa baviť o konkrétnych verziách s konkrétnymi nastaveniami. "Fox" je široký pojem :lol: Treba zistiť čo kto presne vozí na akom ráme a ako sa to správa, od toho sa bude dať potom odraziť a vybrať náhrada.
26.04.2014 - 10:37:14
00
Patrik, ja viem že palo ma sparka, takže vieme o čom je reč ;) a samozrejme každému vyhovuje niečo iné...;)
26.04.2014 - 11:14:45
00
Ja viem že vieš aký má bicykel, ale on nenapísal dosť info o tom čo tam dával :) Ten doplnok o tom ráme som napísal len preto aby to bolo komplet.
26.04.2014 - 11:27:44
00
takze stredna redukcia vzduchovej komory na rp23 vysustruzena, rozborka tlmica a instalacia za nami. V porovnanim s prednou float34 bolo v tlmici po 3000km pekne cisto ani olej nechybal. som prijemne prekvapeny.
Príloha:
spacer_made.jpg
spacer_made.jpg 36.78 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
rp23rozbor.jpg
rp23rozbor.jpg 336.7 KiB thumb_up0thumb_down


tu su rozmery stredneho kruzku ak by niekto potreboval :
Príloha:
fox rp23 volume shim.jpg
fox rp23 volume shim.jpg 30.86 KiB thumb_up0thumb_down

28.04.2014 - 19:02:45
01
Dá sa toto urobiť na Fox Float CTD SV? Skúšal som prifúknuť, no aj tak ho dávam na doraz. A to nejazdím nejakú zajačiny, že skáčem....AM....
06.05.2014 - 15:24:08
00
Ahoj, mozno to pride niekomu blba otazka, ale nejak sa mi nepozdava moj tlmic fox float ctd. jedna vec je ze rozdiel medzi modmy je skoro ziadny(ale to by ma az tak nesralo), odskok mam na 2 cvaknutia od max a stale mi pride rychli, a ked som sa na nom doma cca minutu intenzivnejsie hojdal:D tak sa tak nazhavil ze som skoro na piestnici neudrzal ruku. s pociatku chodu ked ho jemne stlacam je pocut srkanie prve 2-3mm zdvihu piestnice. je to zahrievanie normalne alebo je ten tlmic podla toho srkania zavzdusneni a to sposobuje to prehrievanie? je to setup bost valve 200 velociti tune L rebound M. no a samozrejme pusta olej okolo piestnice, bud je tam vela mazacieho, alebo prepusta tlmiaci, olej ma cca zelenu farbu, len mi pride ze uz ho vygrcal pomerne dost na to ze by mal bit len na mazanie ;)
06.05.2014 - 20:02:18
00
Neviem o tom aby zahrievanie piestnice bolo normálne. Po takom 15minútovom zjazde ti roztaví guferá? :D A to srkanie je vzduch v oleji.
06.05.2014 - 22:19:50
00
Ked je vo vzduchovej komore moc float fluidu, obzvlast ak sa ho vela dostalo do negativnej komory (cim sa znizi jej objem) tak zvykne mat tlmic moc drsny topout doraz, ako keby nefungovalo tlmenie odskoku. Fox dava k servisnej sade jeden pillowpack float fluidu (5ml) a ludia ho casto pouziju pri servise cely. Na premazanie vzduchovej komory ale bohate staci aj polovica. Mozno to bude tym. V opacnom pripade mas bud tlmic s prilis slabym "factory rebound tune" na tvoj ram/vahu alebo mas naozaj vadny tlmic. No a CTD ma casto len jemne rozdiely. Opet zalezi ake tovarenske nastavenie kompresie a boostvalve vyrobca ramu vybral pre danu kinematiku ramu.

Strata tlmenia kompresie/odskoku tiez moze znamenat aj stary degradovany ci zavzdusneny olej v tlmiacom okruhu, neudavas ale aky stary je ten tlmic ani na akom je bicykli, tak tazko radit.

Tlmice sa bezne zahrievaju. Zahrievanie vznika v dosledku trenia ktore vznika ked olej prechadza tlmiacimi okruhmi. Kym sa tlmic nerozhavi na tolko, ze citis za jazdy stratu tlmenia kompresie/odskoku (citelna zmena vlastnosti odpruzenia na tvojom biku) tak je zbytocne sa tym zapodievat.

Co sa zvuku tyka:
https://www.youtube.com/watch?v=X2WabSbsxbQ
Ak je to tento, tak to je normalne.
07.05.2014 - 00:59:11
00
tak tlmic ma najazdenich cca 400km a je uplne novy, no k tomu zahrievaniu, ako som pisal, po minute hojdania doma sa zahrial tak, ze som na piestnici neudrzal ruku. je mi jasne ze sa olej zahrieva ale az takto? to asi veru nie. to keby mi po 15 minutovom drsnom zjazde vietiekol tlmic na litka, tak by som mal asi nepekne popaleniny.... tovarenske nastavenie som uvadzal, co sa odskoku tyka tam mysim prepakovanie nehra rolu...
07.05.2014 - 07:41:48
00
jj a je to ten zvuk z videa
07.05.2014 - 07:45:57
00
Tak po minúte by mal byť tlmič teplý ale zas nie tak aby si ho nemohol chytiť. Osobne mám odskúšané, že po cca 15minútovom zjazde ťažkým terénom (700m klesanie) má tlmič tak 60-70°. Chytiť sa dá no je dosť horúci a páli. :)

Čo sa týka nastavení a reboundu, tak závisí rýchlosť návratu od rebound tune. RT máš na M čo nie je najľahší setup (ja mám napr XL ale to mi príde už moc rychlé) a ešte som asi nevidel tlmič čo by mal F .... (vysvetlenie-XL extrem light L-light M-medium F-firm). Výraznosť propedalu sa dá dosiahnúť zvýšením tlaku BV (to je u teba 200) alebo zvýšiť velocity tune na M/F.
Ešte otázka, aký tlak vozíš v tlmiči? Výrazne viac cez 200psi?
07.05.2014 - 10:49:56
00
Na ten rebound by som fakt najprv skontroval tu vzduchovu komoru. Na vlastnom tlmici sa mi stalo ze som do neho raz kydol viac float fluidu (usla mi ruka ked som to tlacil zo strikacky) a nechal to tak, ze vsak to neuskodi ... a po nahodeni bol horny doraz velmi prudky aj ked som dal rebound na max (normalne vozim cca v strede) ... negativna komora v tlmici bola zaplavena float fluidom a teda v nej nebol dostatocny objem vzduchu co by fungoval ako negativna/topoutova pruzina. Zhodil som tlmic este raz, otvoril, vypustil prebytocny float fluid, zlozil, nahodil a zrazu bol rebound dostatocny.
07.05.2014 - 11:17:44
00
Áno stáva sa to hlavne pri tlmičoch ktoré sú otočené zvislo. Už som to nerozoberal keď si to spomenul a s tým fluidom súhlasím, ani veľa ani málo ... mal by tam byť len olejový film.
07.05.2014 - 11:22:11
00
no fukam to cca na 250, hold mam metrak:D a sag mam tych 28% co uvadza vyrobca. ale pride mi ze tento tlak je uz na ten tlmic vcelku hranica, minimalne pre pumpu bola:D, neviem si predstavit do neho natlacit horny limit 300psi, tak odporucate vypustit, stiahnut vyduchovu komoru a vyliat prebitocny fox fluid? bo toho uz pri tom tlaku vychcalo s tlmica púomedyi tesnenia vcelku dost, co urobilo aj pri predoslom, oni ho tam peru fakt asi trosku viac nez sa patri....len mz este nieje jasne ktora je negativna komora, je to ta kde je dusik alebo ta kde je vzduch? :)
07.05.2014 - 12:55:54
00
keyboard_arrow_up