Zdravím mám novú servisnú pumpu značky SKS Germany, model RENNKOMPRESSOR (dá maximálne 16 bar / 230 PSI) a pri fúkaní kolies to spočiatku ide ľahko (ak fúkam prázdnu dušu), no ako sa zvyšuje tlak, tak potom pri vyššom tlaku sa fúka už dosť tažko a musím vynakladať dosť veľkú silu :(
Fúkam kolesá na cesťáku s plášťami MICHELIN, ktoré sa fúkajú do 8 barov, nafúkal som obe kolesá na 7 barov.

Je to v pohode, že ide tak ťažko to fúkanie, alebo bude chyba v pumpe, alebo niečo robím zle ?
Lebo čakal som, že sa bude s takou pumpou fúkať ľahko a pritom pumpa je nová.

Je to táto pumpa:
http://www.sks-germany.com/?l=en&a=product&r=floor%20pumps&i=2191753745&RENNKOMPRESSOR

Ďakujem.
23.10.2011 - 18:41:40
00
ved cim vecsi tlak tym sa tazsie fuka-logické

Nikdy neraď tomu kto si nechce dať poradiť.

23.10.2011 - 18:55:19
00
uwww, ale nie hentakou veľkou pumpou. To ide ľahko aj pri vyšších tlakoch. Mám podobnú veľkosť Blackburn. Manomenter má do 1,1 MPa. Ja som čakal, že píše o malinkej na bicykel, na opravu defektu počas výjazdu. Vtedy na cesťáku ani ja nenafúkam viac ako cca 500 - 600 kPa. Čo na zvyšok tréningu či dojazd v pohode stačí.
23.10.2011 - 19:06:42
00
Áno čím väčší tlak, tým tažšie, ale s mojou veľkou odolnou servisnou pumpiskou aby to šlo tak tažko ? lebo zo začiatku to ide ľahúčko, postupne ťažšie a keď dosiahnem tlak okolo 6 barov, tak potom to už ide dosť ťažko a nafúkať koleso na 8 barov, tak to treba držať pumpu poriadne oboma rukami za rúčku a tlačiť silno, lebo odpor je fakt veľký. Inak musím cez 30 krát fúkať, aby som nafúkal prázdne koleso na cesťáku.

Mohol by sa niekto vyjadriť, kto má podobnú pumpu a fúka kolesá na cesťáku.
23.10.2011 - 20:12:46
00
Ja mám tiež pumpu Blackubrn ako klaiman do 11bar.Tlačím na 9,5bar.Ide to tažšie ale nie tak aby som musel vynaložiť vačšiu námahu.Nemáš náhodou plášte limitovane do 7bar?
23.10.2011 - 21:28:52
00
podla vsetkeho chybny kus...moja SKS Rennkompressor fuka ako nic tlaky do 12bar
23.10.2011 - 21:32:01
00
Plášte mám MICHELIN Pro Race na nich je uvedené 6 bar min. - 8 bar max.

A ešte ako zasúvate ventil do hlavice pumpy pri fúkaní ? na doraz ako to ide ?
23.10.2011 - 21:34:03
00
Tiež si myslím že chybný kus.Reklamuj ju.Nastrčím a zaistím páčkou,natlačím na 9,5bar.Ked hlavicu sundam volačo odfučí.Tipujem že tam ostane 9bar.A tak jazdím.Ono to aj tak povolí po 3h jazdení na 8bar.Duše mám Continental z jedny z najlepších čo držia tlak dlhšie. :D
23.10.2011 - 22:03:14
00
Aké máš ventilky?

Pumpa nevie aké máš pneu... Ešte by to mohlo byť ventilmi. Niektorí ešte stále používajú na cesťákoch autoventily. S autoventilmi by mohol byť problém. Ja som mal, keď som používal klasickú pumpu so "šlajfikom" :-) Ten nemal stredový kolík na zatlačenie kolíka vo ventile a ani spätnú klapku. Niektoré duše sa nedali bez toho kolíka nafúkať ani kompresorom na čerpačke (s vadnou koncovkou) s vyvíjaným tlakom 1,2 MPa. Ale po stlačení kolíka sa nafúkať dali ľahko. Záležalo od duší. Kus od kusu...
23.10.2011 - 22:10:59
00
Tak nakoniec som si požičal druhú pumpu servisnú tiež SKS nižší model AIR X-PRESS do 10 barov a fúkalo sa s ňou ešte tažšie ako s mojou, ani som nedofúkal na 5 barov, lebo už začala ísť strašne tažko a bál som sa, aby sa s ňou niečo nestalo a myslím žeby som s ňou ani nenafúkal na 8 barov.

Tak pumpou to zrejme nebude, rozmýšľam či nemôže byť chyba v dušiach, mám nejaké lacné Kendy a inak majú galuskový ventil.

Takže pumpa v tom je zrejme nevinne a problém bude inde hm, ale kde ? žeby duše ? Bojím sa už fúkať, aby som nepoškodil svoju pumpu.
23.10.2011 - 22:34:49
00
Ešte hodne záleží od toho, aký si "mocný"... Povedať, že sa ti ťažko fúka, je relatívne.

mardzo napísal:
Ked hlavicu sundam volačo odfučí.Tipujem že tam ostane 9bar
Ak máš dobrý ventil, tak by ti v gume malo ostať 9,5 barov. Odfučí to, čo je v hadičke.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

23.10.2011 - 22:54:56
00
Nedalo mi to - sfúkol som gumu a na 27 zatlačení mala 10 barov. Používam galusky TUFO S33. Pumpa BBB. Samozrejme, počet zatlačení závisí aj od priemeru valca pumpy, prípadne aj jeho výšky.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

23.10.2011 - 23:01:43
00
Tak hádam na to nie je treba kulturistu :) tak nie som dieťa, ani žena, ani starec, aby som nevládal nafúkať koleso, alebo aby mi to išlo tak tažko a to s takou pumpou akú mám.

A cítim že to ide tažko, to fúkanie a už mi to je podozrivé, cítiť že niečo nie je v poriadku a s tou požičanou pumpou až tak, že by vystrelilo hlavicu, keď nie iné niečo, lebo už sa nedalo s ňou fúkať, veľký odpor.

Asi neviem fúkať, alebo fakt neviem, žeby som zle nasadil hlavicu ? veď nie som debo, možno zlý rozmer duší, možno sú určené na širšie pneumatiky hm, neviem nič na nenapadá.

Tak mne to dalo cez 30 zatlačení 8 barov, s mojou pumpou a to mám vysoký valec, je veľká.

EDIT: Tak vybral som dušu je to Kenda nejaká lacná s rozmerom 700 x 18/23 takže rozmer je v pohode, skúšal som ju fúkať vybratú a ide to ľahko, takže ventil je v tiež v pohode. Hm...
23.10.2011 - 23:08:27
00
Takze asi nemusis mat ziadne obavy,mne ten rennkompresor nafukal 8 barov po 33 stlaceniach,samozrejme lahkost chodu tvojej pumpy posudit neviem,tiez si to vyzadovalo ku koncu viac namahy(pri kupe som cakal menej),ale nic strasne.Uvidim ako bude fukat galusky na 11 barov.Nie je to zazrak, len mechanicka vec vyzadujuca svalovu pracu.Svoje robi aj reklama, takze clovek automaticky ocakava viac.Mala by to byt spickova pumpa(aspon cena tomu zopoveda)pouzivana v profi teamoch a vitaz viacerych testov,fukanie by urcite nemala byt ziadna drina.Najlepsie by bolo porovnat 2 rovnake kusy - nech ti to predajca umozni,alebo kludne reklamuj.Porovnanie s inymi pumpami nebude objektivne,rennkompresor je starsia koncepcia - nema taky objem vzduchu na pieste(na jedno stlacenie) ako ine pumpy s vacsim priemerom piestu,ale mala by spolahlivo(s rezervou)fukat na vysoke tlaky.Hlavicu na ventil nasadzujem nadoraz,pri uvolneni sa az "zadymi" - vzduch by mal unikat len z hadice.Aj ja mam otazku: Ma aj tvoja paka hlavice volu cca.5mm ?Ta plastova konstrukcia hlavice na mna posobi dost lacno a nedoveryhodne,ale hadam to nam amaterom pri domacom pouziti vydrzi - bude tesnit.
24.10.2011 - 10:12:10
00
mjazga: Presne po toľkých stlačeniach ako mne :) Aj mne sa zadymí po uvoľnení hlavice. Kde má byť tá vôľa presne ??

Tak nakoniec som skočil do cyklo obchodu, nech mi vyskúšajú nafúkať koleso s ich servisnou pumpou, chlapík vytiahol SKS AIR X-PRESS pumpu do 10 barov, (takú akú mám požičanú) a začal fúkať, ale ako :D začal sa tam vešať na tú pumpu, vdzychal, napínal sa, tlačil až nafúkal 8 barov a povedal že to tak veľmi tažko ide na tie vyššie tlaky 8, 9 barov pri cesťákoch a že oni sa tam až vešajú na tie pumpy.

V druhom cyklo obchode mi povedal predavač, že to tak tažko má ísť, že asi od 4 barov to už ide dosť tažko a že nafúkať na nejakých 8 barov to chce už dosť námahu.

Tak moja SKS RENNKOMPRESSOR 16 bar ide lahšie, ako tá čo mám požičanú SKS AIR X-PRESS 10 bar, tak zrejme to má tak ísť a pumpa je v poriadku, ja len som čakal, že to pôjde lahšie, keď ľudia vypisujú, ako mi to ide ľahúčko s mojou servisnou pumpou... proste len som čakal, že to pôjde ľahšie.
24.10.2011 - 12:31:33
00
keyboard_arrow_up