cavte idem menit komplet ložiská na ráme giant reign, a by ma zaujimalo ci je to mozne vymenit aj doma na kolene alebo to treba dat do servisu. Ci sa tie loziska z rámu daju nejako setrne vytiahnut a ci sa daju dat nove v pohode dnu.
Ako mám vybrať orech s tohoto náboja? Keď som rozobral tie bočné skrutky tak pod nimi je tesnenie aj to som dal dole a orech nejde von treba tam ešte niečo po voliť? Chcem pozrieť ložiská
ak s nim nemas problem, tak jazdi pokial pojde a potom zahod. Je to mix guliciek s konusmi a jednym klasickym priemyselnym loziskom. Nie som si teraz na 100% isty ci orech nie je k naboju prisrobovany pomocou 15mm imbusu, ak mas naboj takto bez rafiku tak to ani nepovolis. V utorok by som ti vedel napisat PM presne ako to je, kolega ho mal viac krat rozobraty.
Caute, tak som pri lisovani lozisk narazil na problem. Mam Canyon Nerve a v zadnej stavbe pri kolese su po dve loziska, ktore treba vytiahnut zvnutra, mate nejake tipy, ako na to?
Prikladam aj nakres, ako to vyzera.
V servise mi to nevedia vybrat, ze na to nemaju naradie
Vdaka za kazdu radu.
Caute, tiez mam Nervaka (rocnik 2016), ja som ani nevedel vytiahnut ten srob (c.18 na obr.) tak som si povedal, ze kaslem na loziska (zatial nedrhnu) ze to necham tak, ale ten srob mi nesiel nasrobovat naspat , asi dve hodiny som s nim zapasil, lebo nechcel chytit do zavitu...
Mam vsak inu otazku - v rame su na dvoch miestach loziska, ktore su specialne (asymetricke, 7901 a 7902, uz mam kupene nove), len stare neviem dostat von z ramu. Medzi nimi v rame je rurka, ktora ma priemer mensieho kruzku loziska, takze vyrazadlo ala PressFit sa neda pouzit. Rurka sa da trocha odstrcit, ze sa tam da strcit maly srobovak. Skusal som lozisko vyklepat kladivom, lenze vyletel len vnutorny kruzok, gulicky (nastastie) a vonkajsi kruzok ostali v rame. Vnutorny kruzok som zatial vtlacil naspat (slo to). Zistil som, ze vnutorny kruzok ma "bocnu stenu" len z jednej strany (von z ramu) a preto nedrzi na gulickach. (pri standardnom standardnu lozisku je bocna stena z oboch stran a celok fest drzi a da sa kludne lozisko vyklepat kladivom). Uz to niekto daval von? Mozte poradit ako? Mam obavy, ze ani kotva do betonu nepomoze. Ci????
PS. inak na zalisovanie novych lozist na pouzivam stare lozisko, ktore opriem o to nove. Ak je lozisko zapustene hlbsie ako je jeho sirka, tak potom na dotlacienie loziska do hlbky pouzivam vonkajsi kruzok zo stareho loziska, ktory som na jenom mieste rozrezal, aby siel potom lahko vytiahnut.
Anthemmer podobne... https://www.mtbiker.sk/forum/post1303515.html#p1303515 žiadna kotva, žiadny prípravok... nakoniec kladivo, skrutkovač a jemne vyklepávať z vnútra vonkajší krúžok (sú tam na to dva zárezy proti sebe 180°) ... samozrejme, vnútorný a guličky predtým už preč... a s novým ložiskom naspäť, tiež problémy s rôznymi prípravkami, najmä pre nedosiahnuteľnú súososť ložiska s dierou, takže ložisko šlo, zo dva krát do vnútra krivo.. nakoniec som opäť zobral kladivko a jemným poklepkávaním, koldokola, rovnomerne a trpezlivo, cez golanástavec s vhodným priemerom, pomaly, ale isto, nalisované... uff.
.. s tým "šróbom" tiež ako ty...teda nevidím síce obrázok, ale s iným čapom problémy neboli, takže... najskôr povolil aj ostatné čapy, aby sa celá stavba uvoľnila a potom som sa snažil naskrutkovať najskôr ten problematický a.. vyšlo to.... až potom som doťahoval rovnomerne, postupne aj ostatné čapy.. zadná stavba je "ťahaná" po uvolnení skrutiek úplne mimo "os"... a keď už máš ten čap vonku, zraz mu pilníkom alebo "šmirgľom" nábehovú hranu závitu, pomohlo to keď som to rozberal a skladal druhý krát... tá hrana bránila čapu vojsť, po priechode ložiskom. do diery, so závitom, na druhej strane, čiže čap sa nemohol chytiť do závitu.
Upgrade:
Vdaka Laro22, ktory mi poradil, som sa do toho pustil. Tie kotvy do betonu su uplny zazrak. Takze najskor vyletel vnutorny kruzok, potom som vybral gulicky a potom som rozoprel kotvu do betonu do gulickovej drazky vonkajsieho kruzku. Drzalo to super. Zvnutra som prilozil tyc a kladivom som to (cez kotvu) vyklepal. Treba sa do toho opret, lebo to drzi dost fest. (Inak kopecakov tie zarezy som si vsimol, len su podla mna prilis malicke a srobovak sa mi z toho klzal, vobec mi to neslo. Pomocou kotvy to bola brnkacka)
Lisovanie uz bolo v pohode, lisoval som naraz obe loziska, na ne som prilozil stare loziska, ako zatlacadla, potom podlozku. Islo to krasne, ako po masle. Len odporucam pouzit zavitovu tyc s takym priemerom, aby lozisko na nu presne pasovalo, potom sa lahsie udrzi vsetko v rovine (aby lozisko neslo dosikma).
Prikladam este zopar fotiek, len ospravedlnte kvalitu...
Tu je vidno kotvu s vnutornym kruzkom po vyklepani z ramu
Attachment:
kotva1.jpg
Tu je vidno loziskovu drazku vo vonkajsom kruzku, vdaka ktorej sa kotva lahko uchyti.
Attachment:
kotva2.jpg
Takto to vyzeralo, ked bola kotva uchytena o kruzok (sorry za kvalitu, ale mobil nevedel zaostrit)
Attachment:
kotva3.jpg
Lisovanie - tu uz su nove loziska vnutri, tie loziska, ktore je vidno su stare loziska, ktorymi som zatlacal tie nove.
Palo TT OK - to som nespomenul, bol este jeden dovod, preco som lisoval naraz obe, chcel som to lisovat postupne, ale na rame je taky vystupok, ktory strasne zavadzia (je vidno na poslednom obrazku) a nevedel som sa nijako zapriet o ram, aby som zalisoval lozisko len z jednej strany. Ked som lisoval naraz z oboch stran, slo to bez problemov (musel som dat na zatlacacie lozisko este jednu hrubu podlozku, aby som bol nad tym vystupkom). Inak sa to snazim tiez robit postupne ako uvadzas, len musis mat moznost sa z opacnej strany zapriet o ram a ta plocha, o ktoru sa zapieras, musi byt kolma na os loziska.
PS: dalo sa to vyriesit aj tak, ze by som najskor vylisoval jedno lozisko z jednej strany, potom nalisoval nove sposobom ako ho popisujem a az potom robil druhu stranu, lenze z toho nadsenia, ako sa mi podarilo lozisko vybrat som sa vrhol na vyberanie loziska hned z druhej strany ... takze uz bolo neskoro
PS1: malo vazeliny v novych loziskach:
Hoci som objednal loziska Enduro Max, tak vnutri bolo velmi malo vazeliny. Takze som (podla rad na fore) vymyl vazelinu technickym benzinom, prefukol vzduchom (velkou pumpou, bo nemam kompresor ) a natlacil po vrch novou (mam nejaku od Park Tool, taka zelenkava, len sa ma nepytajte aka to presne je).
ak s nim nemas problem, tak jazdi pokial pojde a potom zahod. Je to mix guliciek s konusmi a jednym klasickym priemyselnym loziskom. Nie som si teraz na 100% isty ci orech nie je k naboju prisrobovany pomocou 15mm imbusu, ak mas naboj takto bez rafiku tak to ani nepovolis. V utorok by som ti vedel napisat PM presne ako to je, kolega ho mal viac krat rozobraty.
PS. vcera som sa vytrapil s tym vacsim loziskom v rame (7902 - blizsie k stredu), kotva 18-10/M12, ktora pasovala do mensieho (7901) loziska, bola mala a kotva 24-20/M16 bola uz zase velka. Nakoniec som ten rozperny kus z vacsej kotvy dal na mensiu kotvu miesto toho povodneho a potom to uz drzalo.
Mam vpredu naboj XLC Evo 15x110 boost
potrebujem vymenit loziska, ale neviem sa dostat dovnutra naboja
nie su tam zvonku ziadne matice, zavlacky, ...
na internete som nic nenasiel
ako dam dolu tie bocne voditka pevnej osi ?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nahodit ojazdeny kotuc a chytit ho poriadne zverakom.
Prikladam aj nakres, ako to vyzera.
V servise mi to nevedia vybrat, ze na to nemaju naradie
Vdaka za kazdu radu.
Caute, tiez mam Nervaka (rocnik 2016), ja som ani nevedel vytiahnut ten srob (c.18 na obr.)
Mam vsak inu otazku - v rame su na dvoch miestach loziska, ktore su specialne (asymetricke, 7901 a 7902, uz mam kupene nove), len stare neviem dostat von z ramu. Medzi nimi v rame je rurka, ktora ma priemer mensieho kruzku loziska, takze vyrazadlo ala PressFit sa neda pouzit. Rurka sa da trocha odstrcit, ze sa tam da strcit maly srobovak. Skusal som lozisko vyklepat kladivom, lenze vyletel len vnutorny kruzok, gulicky (nastastie) a vonkajsi kruzok ostali v rame. Vnutorny kruzok som zatial vtlacil naspat (slo to). Zistil som, ze vnutorny kruzok ma "bocnu stenu" len z jednej strany (von z ramu) a preto nedrzi na gulickach. (pri standardnom standardnu lozisku je bocna stena z oboch stran a celok fest drzi a da sa kludne lozisko vyklepat kladivom). Uz to niekto daval von? Mozte poradit ako? Mam obavy, ze ani kotva do betonu nepomoze. Ci????
PS. inak na zalisovanie novych lozist na pouzivam stare lozisko, ktore opriem o to nove. Ak je lozisko zapustene hlbsie ako je jeho sirka, tak potom na dotlacienie loziska do hlbky pouzivam vonkajsi kruzok zo stareho loziska, ktory som na jenom mieste rozrezal, aby siel potom lahko vytiahnut.
.. s tým "šróbom" tiež ako ty...teda nevidím síce obrázok, ale s iným čapom problémy neboli, takže... najskôr povolil aj ostatné čapy, aby sa celá stavba uvoľnila a potom som sa snažil naskrutkovať najskôr ten problematický a.. vyšlo to.... až potom som doťahoval rovnomerne, postupne aj ostatné čapy.. zadná stavba je "ťahaná" po uvolnení skrutiek úplne mimo "os"... a keď už máš ten čap vonku, zraz mu pilníkom alebo "šmirgľom" nábehovú hranu závitu, pomohlo to keď som to rozberal a skladal druhý krát... tá hrana bránila čapu vojsť, po priechode ložiskom. do diery, so závitom, na druhej strane, čiže čap sa nemohol chytiť do závitu.
Vdaka Laro22, ktory mi poradil, som sa do toho pustil. Tie kotvy do betonu su uplny zazrak. Takze najskor vyletel vnutorny kruzok, potom som vybral gulicky a potom som rozoprel kotvu do betonu do gulickovej drazky vonkajsieho kruzku. Drzalo to super. Zvnutra som prilozil tyc a kladivom som to (cez kotvu) vyklepal. Treba sa do toho opret, lebo to drzi dost fest. (Inak kopecakov tie zarezy som si vsimol, len su podla mna prilis malicke a srobovak sa mi z toho klzal, vobec mi to neslo. Pomocou kotvy to bola brnkacka)
Lisovanie uz bolo v pohode, lisoval som naraz obe loziska, na ne som prilozil stare loziska, ako zatlacadla, potom podlozku. Islo to krasne, ako po masle. Len odporucam pouzit zavitovu tyc s takym priemerom, aby lozisko na nu presne pasovalo, potom sa lahsie udrzi vsetko v rovine (aby lozisko neslo dosikma).
Prikladam este zopar fotiek, len ospravedlnte kvalitu...
Tu je vidno kotvu s vnutornym kruzkom po vyklepani z ramu
Tu je vidno loziskovu drazku vo vonkajsom kruzku, vdaka ktorej sa kotva lahko uchyti.
Takto to vyzeralo, ked bola kotva uchytena o kruzok (sorry za kvalitu, ale mobil nevedel zaostrit)
Lisovanie - tu uz su nove loziska vnutri, tie loziska, ktore je vidno su stare loziska, ktorymi som zatlacal tie nove.
https://www.mtbiker.sk/forum/post976622.html#p976622
PS: dalo sa to vyriesit aj tak, ze by som najskor vylisoval jedno lozisko z jednej strany, potom nalisoval nove sposobom ako ho popisujem a az potom robil druhu stranu, lenze z toho nadsenia, ako sa mi podarilo lozisko vybrat som sa vrhol na vyberanie loziska hned z druhej strany ... takze uz bolo neskoro
Hoci som objednal loziska Enduro Max, tak vnutri bolo velmi malo vazeliny. Takze som (podla rad na fore) vymyl vazelinu technickym benzinom, prefukol vzduchom (velkou pumpou, bo nemam kompresor
Je tam tá 15-ka imbus?
potrebujem vymenit loziska, ale neviem sa dostat dovnutra naboja
nie su tam zvonku ziadne matice, zavlacky, ...
na internete som nic nenasiel
ako dam dolu tie bocne voditka pevnej osi ?