cavte idem menit komplet ložiská na ráme giant reign, a by ma zaujimalo ci je to mozne vymenit aj doma na kolene alebo to treba dat do servisu. Ci sa tie loziska z rámu daju nejako setrne vytiahnut a ci sa daju dat nove v pohode dnu.
no uz v zime bolo jedno z tych velkych na tom biedne, i ked premazanie pomohlo...ale v poslednej dobe mi to castejsie vrzgalo, tak som ich vymenil vsetky...po 3 rokoch...a to wapkujem stale, i ked s malym tlakom...
po dvoch rokoch a cca 22 000 km som zistil ze jeden z pedalov Time Xpresso 12 ma volu. Rozobral som ich a zistil, ze na konci osky pedala je klzne puzdierko. Klzne puzdra som vymenil za 3 ks loziska 8x12x3,5, ktore snad vydrzia dlhsie.
Čaute páni, keď meníte ložiská v kolesách/ ráme tak nové ložiská dodatočne natláčate vazelínou, alebo ich jednoducho nainštalujete také aké ich kúpite? Konkrétne sa pýtam na SKF / NSK / ENDURA? Vďaka.
v ziadnom lozisku uz dnes nieje tolko vazeliny ako byvalo pred par rokmi a je jedno o aku znacku ide.... ja otvaram kazde jedno lozisko co kupim a z oboch stran opatrne vyberiem prachovku a natlacim doplna.... pouzivam vazelinu BPW co sa pouziva do lozisk nabojov na kamionoch a navesoch (robia 100k km rocne) ...
Otazkou vsak je, nakolko to ovplyvni vlastnosti loziska. Jedna vec je trenie, druha vydrz. Ked sa tam natlaci prilis vela vazeliny, lozisko bude mat vacsie trenie. Na druhej strane by vsak malo dlhsie vydrzat. Bolo by zaujimave, keby bolo mozne odmerat tento rozdiel.
marine grease je aj PM 600 ale podla mojej skusenosti nieje vhodna do lozisk... casom vytecie lebo prachovky na loziskach niesu uplne tesne (zvlast ked sa vyberu a vlozia nazad) ... ine je ked sa vazelina pouzije napr. na loziska lodneho srobu ale to je zavrete v domceku a okolo velmi kvalitne gufera.
A prave preto co si prave napisal nove loziska nerozoberam a nedavam do nej vazelinu. Dolezitejsie je podla mna co najlepsie utesnenie ako tam dat viac vazeliny ako od vyroby.
tiez sa mi to nepacilo - na lacnych loziskach som chcel vediet kolko je tam vazeliny - no akokolvek som sa snazil ihlou vybrat prachovku nezostala uplne bez poskodenia. enduro loziska som teda ani neotvaral a rovno nalisoval. som zvedavy na rozdiel vo vydrzi. lebo cena je priepastna.
navyse na odradila miestna diskuia o tom ze sa vazeliny nemaju zmiesavat - cize treba najprv original vyplachnut. a to sa mi stym teda uz vobec nechce babrat.
A prave preto co si prave napisal nove loziska nerozoberam a nedavam do nej vazelinu. Dolezitejsie je podla mna co najlepsie utesnenie ako tam dat viac vazeliny ako od vyroby.
nic v zlom .... ja hovorim o trende ktory sledujem v priemysle lozisk ako takom a ... par rokov dozadu bolo kazde nove lozisko plne vazeliny.... to je jedno ci 15cm lozisko naboja kamionu alebo lozisko na bicykel..... dnes je v loziskach naplute a to doslovne.... PM 6OO je nahovno na loziska a nech urobi kazdy jak uzna za dobre
spravne Tesak... nech si maze kazdy cim chce.. z mojej skusenosti su nove loziska naplnene riedkym mazivom, tiez kazde rozoberam, vycistim a naplnim vazelinou. Do kolies nejakou zelenou na loziska a do lozisk zadnej stavby bez pardonu davam plasticke mazivo 00, ktore je huste a lepkave, okrem toho ze vyborne odpudzuje vodu pekne sa prilepi na gulicky v klietke a nestane sa, ze naplnene lozisko vazelinou sa v podstate nemaze, lebo vazelina sa prilepi na prachovku a gulicky sa aj tak otacaju nasucho. Nevyhodou je, že sa s nim trochu horsie pracuje... nuz ale, pocas dlhych zimnych večerov......... vyhodou je, ze ked sa lozisko otvori aj po roku, to mazivo tam stale je...
Ak môžem aj ja prispieť do debaty, tak
nové ložiská otváram, vyčistím pôvodnú šprtku vazelíny a natlačím novú doplna.
Moja osobná skúsenosť je taká, že väčšie trenie napr. v zadnej stavbe, kde tie ložiská idú v rozsahu cca pol otáčky absolútne ničomu nevadí.
Na ložiskách v náboji napr. na cesťáku to cítiť, ale nie je to taká katastrofa. Ložiská natlačené vazelínou vydržia rádovo o roky viac.
Málokedy sa mi stalo, že by ložisko umrelo na opotrebovanie. Ak ložisko umrie je to skôr kvôli tomu, že sa doň dostala voda a hrdza dorobila svoje.
Cesťák umývam napr. minimálne, v zime jazdím iné kolesá a stačilo zapár ciest v lejaku domov z práce a ložiská nenatlačené vazelínou boli na odpis.
Radšej ložiská natlačím vazelínou, ako to dokola lisovať na všetkých bikoch každú sezónu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
V novych ložiskach? A to je načo dobre?
pozri si stranu 48
Pri vysokých otáčkach veľké množstvo vazelíny môže robiť problém.
navyse na odradila miestna diskuia o tom ze sa vazeliny nemaju zmiesavat - cize treba najprv original vyplachnut. a to sa mi stym teda uz vobec nechce babrat.
nic v zlom .... ja hovorim o trende ktory sledujem v priemysle lozisk ako takom a ... par rokov dozadu bolo kazde nove lozisko plne vazeliny.... to je jedno ci 15cm lozisko naboja kamionu alebo lozisko na bicykel..... dnes je v loziskach naplute a to doslovne.... PM 6OO je nahovno na loziska a nech urobi kazdy jak uzna za dobre
nové ložiská otváram, vyčistím pôvodnú šprtku vazelíny a natlačím novú doplna.
Moja osobná skúsenosť je taká, že väčšie trenie napr. v zadnej stavbe, kde tie ložiská idú v rozsahu cca pol otáčky absolútne ničomu nevadí.
Na ložiskách v náboji napr. na cesťáku to cítiť, ale nie je to taká katastrofa. Ložiská natlačené vazelínou vydržia rádovo o roky viac.
Málokedy sa mi stalo, že by ložisko umrelo na opotrebovanie. Ak ložisko umrie je to skôr kvôli tomu, že sa doň dostala voda a hrdza dorobila svoje.
Cesťák umývam napr. minimálne, v zime jazdím iné kolesá a stačilo zapár ciest v lejaku domov z práce a ložiská nenatlačené vazelínou boli na odpis.
Radšej ložiská natlačím vazelínou, ako to dokola lisovať na všetkých bikoch každú sezónu