[quote="@2105340"]
prekladač:
Som starý majster mechanik lietadiel/ťažkých strojov. Vždy odstráňte obe tesnenia a vyčistite ich, potom ich skontrolujte, ak sú ložiská dobré, uistite sa, že staré mazivo je vyčistené. Existuje niečo, čo sa nazýva „guľôčky“, čo znamená, že dve mazivá nie sú kompatibilné a spôsobujú, že mazivo reaguje a vysychá a vytvára malé nemazacie guľôčky a ložiská zlyhajú. mali sme nejaké nešťastia s F-16, ktoré mali tento problém, keď bolo použité nesprávne mazivo.
.....ak odstranim tesnenia (krytky) z ložiska automobilu,či už je to ložisko z náboja
kolesa alebo aj z ventilového rozvodu ktorému sa už život skončil uvidím presne tento jav ako ho popisuje starý mechanik lietadiel.Z pôvodného maziva ktoré bolo naplnené vo výrobe a teda nikto do neho nijak nezasahoval zostali len polosuché gulôčky zahusťovadla ktoré už nie su schopné mazať nič,pretože už neobsahujú to najdôležitejšie.....a to je olej.Ak dokážeme zabrániť pristupu vzduchu k ložisku,zabránime vyparovaniu oleja,a tým predlžujeme životnosť ložiska.Alebo ak dokážeme priebežne do ložiska doplňať časom odparený olej,predlžujeme tým životnosť ložiska.