1.) Vadí ten vyžratý materiál v ráme niečomu? Asi by nemal. Vyzerá že zloženie je v kontakte s rámom iba cez závity a ten zvyšok je asi "v lufte". Ale pre istotu sa opýtam.
2.) Všimol som si, že pokročilé štádium korózie na pár miestach oslabilo závity. Proste sa prežrala cez závity. Ale len na miestach, kam nesiahal zašrobovaný protikus. Zvyšok závitov, ktoré boli v kontakte so stredovým zložením, tie sú ok. Riešiť to so servisom a nechať to prebehnúť závitníkom, alebo sa na na to vykašlať?
3.) Mám stredové zloženie Shimano BB-UN25. U nás v cyklo obchode som našiel len BB-UN26. Máte tušenie v čom je rozdiel? Márne hľadám na webe, príde mi to rovnaké.
BB-UN25 je starší model zapúzdreného štvorhranného stredového zloženia.
BB-UN26 je jeho priama náhrada s mierne vylepšeným tesnením a v niektorých prípadoch aj lepšou odolnosťou voči vode a prachu.
Chat gpt
https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/vazeliny-a-pasty/park-tool-antiseize-pt-asc-1-montazna-pasta-113-g-p7060.html
https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/vazeliny-a-pasty/motorex-anti-seize-montazna-antikorozna-pasta-100-g-p266054.html?itm_medium=widget&itm_campaign=
Samotné púzdro stredového zloženia povrchovo ošetriť jemným náterom vhodnou vazelínou, ktorých je tu na výber tiež kvantum. Rovnako vnútro stredu, okrem časti závitov, kam pôjde anti-seize.
A občas stredové zloženie vymontovať, očistiť, premazať - a predchádzať uvedenému problému. Frekvencia záleží aj podľa podmienok, v akých bude stroj používaný (blato, voda, sneh, soľ,..). Raz za 2-3 roky by malo stačiť (osobne závitové zloženia z bajkov v rámci zimnej údržby vyberám každoročne).
Prajem úspešnú revitalizáciu stroja!
-16% Motorex Anti Seize montážna antikorózna pasta, 100 g
10,90 € -16%
MOC 13,99 €Park Tool AntiSeize PT-ASC-1 montážna pasta, 113 g
11,50 €
vzhladom na vek 20r a hliník , je pravdepodobnosť že onedlho niekde praskne, keň sa po servise na ňom začne znova jazdiť.....po rožky
Zihadlo5: Akosi cítim z toho príspevku iróniu. Neviem, či by som si v roku 2004-2005 kupoval bicykel za vtedajších cca 15tisíc Sk (čo na tú dobu nebolo úplne málo) aby som mal na čom chodiť po rožky. Práveže v rokoch 2005-2010 som na tom jazdil pomerne dosť. Neskôr akosi nebolo času, trocha sa zmenili aj priority, takže ďalších 5 rokov jazdil bicykel už len veľmi sviatočne, možno 300-400 km za sezónu, ak sa chcelo. Väčšinou sa nechcelo. A cca od roku 2016 už nebol na ceste ani raz. Až do minulého roku, kedy som mal úraz nohy a po niekoľkomesačnej maródke som zistil, že bicykel celkom pomáha tú nohu rozhýbať a vrátiť ju do bežného "používania". A akosi ma bicykel po rokoch opäť chytil, tak som sa rozhodol, že mu dám údržbu a poctivo ho zrenovujem, keďže roky státia sa na ňom podpísali. Minulý rok som si v rámci rehabilitácie na ňom vybehol okrem iného na Žiarsku chatu, čo myslím si nazapadá úplne do kategórie jazdenia po rožky.
A keď už si s tým začal-prečo vlastne by mal onedlho prasknúť "keň sa po servise na ňom začne znova jazdiť.....po rožky"? Toto jediné som fakt nepochopil.
Asi preto.Ale ak su to iba rovinky a lúky,tak to v pohode jazdi dalej.Nic sa nestane
To si vôbec nepripustaj " k srdcu "
To je o úplne inom vesmire ...😀