Claymore a LT su prekurzormi sucasneho freeride revivalu :- ). Z LT a UZZI som mal uslintane detstvo nad katalogmi. Ale su to
biky z 2012 a posledne 4 roky urobili velmi vela ohladom geometrie a ani za cenu financnej zlavy by som im prednost nedal osobne uz pre niekoho kto kupuje prave teraz. Obzvlast ak existuju aj cenovo dostupne modely ako Propain, YT, Commencal (ktory prave vidal dalsi model, SX, sranda, tusim ze do konca leta tak urobi este niekolko znaciek
https://www.pinkbike.com/news/commencal-supreme-sx-hard-drug.html )
Najvacsi benefit sucasnych bikov tejto kategorie je (aj ked nie vsetky znacky to uplne trafili) ze maju prijemne rozmerny kokpit(/reach) a vzpriamenu
sedlovku (efektivny sedlovy uhol). Claymore aj LT toto riesili pre vyssich jazdcov defacto tak, ze si sedel nad zadnym kolesom. Ten rozdiel voci hyper-duru z 2017 kategorie je aj 4-6 stupnov v efektivnom uhle (a 4+ cm reach) a to je vyrazne vacsi benefit nez znizovatelny zdvih vidlice, od coho sa viacmenej upustilo (Talas aj dual-position Pike/Lyrik su viacmenej dnes uz cisto after-market moznosti len, dovody najskor boli mierne horsia citlivost kvoli dalsim puzdram, mierne vyssia vaha a servis, a priechodnost terenom pri stupani). Takze lepsia stabilita dole kopcom (co je primarny ciel tejto kategorie) aj kolena su spokojnejsie hore kopcom.
Napriek super atraktivnej kategorii by som si dal pozor pri nazyvani tychto bikov 'one-quiver'/univerzalom, urcite to nie su ziadne zabavne biky na nedelny XC/Trail vylet s priatelkou po navrate z Morzine. Capra/Meta 4.2 postaci 95perc. ludom na bike-park rovnako dobre a nezadusi radost v mensich kopcoch. Este do minuleho mesiaca to boli najviac hard-core biky na trhu :- )
Ja osobne som trpel deiluziou univerzalnosti ze si poneham tie iste
kolesa na bike-park aj karpaty a nasadil 1.2kg super-gravity schwalbe bocnice na obe kolesa. Vysledok bol katastrofalne zufaly :- D Teraz uz viem ze overkill odtial potial...