no mozno to vyskusam zajtra, len si musim zohnat niekoho kto bude brzdit pokial to budem dotahovat :D
01.05.2008 - 22:57:31
00
skus sa pozerat cez strmen proti svetlu a tak nastavovat aby sa kotuc nedotykal .... je tam fakt mala medzera a potoc kolesom potom na ktorom mieste sa dotyka kotuc a tak sa pobav ale aj tak ti to pravepodobne bude robit
01.05.2008 - 23:00:40
00
skus plavajuce kotuce
01.05.2008 - 23:13:43
00
skus sa pozerat cez strmen proti svetlu a tak nastavovat aby sa kotuc nedotykal .... je tam fakt mala medzera a potoc kolesom potom na ktorom mieste sa dotyka kotuc a tak sa pobav ale aj tak ti to pravepodobne bude robit

Presne tento sposob sa mi u formul osvedcil, aj ked stale to trochu sucha, za jazdy to vsak nepocut. :wink:
01.05.2008 - 23:39:30
00
ja som sa tak bavil s K18 no pri zjazde a rychlosti nad 40 automaticky zacal kotuc cinkat
01.05.2008 - 23:41:28
00
system povolit-stlacit paku-zatiahnut na formulu ani mne nejak nefungoval.nastavoval som to ako tuto páni predomnou.a cinká mi to len sem tam, väčšinou keď sú zahriaté kotúče.
02.05.2008 - 08:22:33
00
Par trikov
- kotuc dotiahni do kriza
- ked budes nadstavovat brzdy vloz na tu stranu kde to sucha vizitku
- ked to bude stale suchat tak dieta a 160ka kotuc a mas po problemoch :P
02.05.2008 - 08:27:18
00
Pokial viem, skrutky na kotuci sa maju dotahovat postupne (nie do kriza) a vsetky rovnakym momentom.
Si si isty, ze kotuc namontovany na naboji je rovny? Nie ked je demontovany.
Pri nastavovani brzd si z opacnej strany ako sa pozeras pridrz svetly papierik. Do protisvetla sa zle pozera.
02.05.2008 - 08:43:27
00
Treba rozlišovať cinkanie a škrtanie kotúča (zosumarizované poznatky jedného českého bikera).

škrtanie: Súvisí so zlým zmontovaním prasaťa, napr. nesprávny moment, nevyfrézované diery na vidlici (ráme). Môže byť aj krivý kotúč. Pri jemnom otáčaní kolesa potom kotúč škrtá o brzdové dosky. Riešením môžu byť spomínané vizitky, zmontovanie prasaťa pri sedení na bicykli (treba pomoc druhého človeka), frézovanie, správny uťahovací moment, doťahovať treba na niekoľko pokusov, prípadne vyrovnať kotúč. K škrtaniu počas jazdy zasa dochádza pri náklone bicykla (zrejme tvoj problém, lebo sa ti to stáva v zákrutách), pričom to súvisí s nedostatočnou tuhosťou vidlice/rámu. Ak máš prasa zmontované správne a aj tak to občas škrtne, nedá sa to zmeniť.

cinkanie: Aj správne zmontované brzdy (neškrtajúce) môžu cinkať. Súvisí to s prenosom rezonancií, ktoré vznikajú pri kontakte plášťa a podkladu (najčastejšie asfalt), kedy sa rozcinká aj kotúč (pričom kotúč sa dosiek vôbec nedotýka). Ďalším faktorom je aj rýchlosť. To vysvetľuje už spomínaná výmena plášťov. Cinkanie je prirodzené, odstrániť sa dá jedine jemným pribrzdením, kedy sa rozcinkaný kotúč ukľudní.

A ešte k vidlici: Ten posun o 2-3mm je charakteristický pre systém SoloAir (na istý čas sa uzavrie prechod medzi pozitívnou a negatívnou komorou, zjednodušene napísané). Prejavuje sa hlavne pri vyššom tlaku. Ja ho pri jazde nepociťujem. Možno treba vidlicu správne nafúkať. Alebo je vidlica vadná.
05.05.2008 - 12:47:40
00
keyboard_arrow_up