ja by som asi zobral toho Lapierra, ale keď som pred vyše rokom kupoval bike, GT Avalanche 1.0 bolo v užšom výbere... nevyhovoval mi napokon až tak posed (ako bývalý cesťák mám radšej užší úchop a natiahnutejší posed a viac mi vyhovujú rovné
rajdy s rohmi - možnosť meniť polohu plutiev)
so servisom tých bŕzd by som to tak tragicky nevidel, nakoľko sú to šmejdy, menil by som za Avid/Shimano/Formula, ale celkom súhlas že za túto cenu radšej Včka.
Tých bŕzd na Treku by som sa nebál, je to dobrý štandard. Bodaj by ti také na GTčku viseli, asi by už nebol dôvod váhať!
Miraculix, sledoval som tvoju anabázu s bikom a mám k tomu pár vecí...
Nepoznám predajcu, teda tu v BA, ktorý by ti pri nákupe nevymenil
komponenty na biku s tým, že ti odráta cenu toho, čo dáva dolu, resp. jej (významnú) časť, to už závisí od predajnosti/nepredajnosti toho komponentu (je to potom fakticky bazárový komponent). Pokiaľ to kúpiš uňho, tak tá výmena pri predaji býva často zadarmo, inak si účtujú štandardné ceny. S tvojim Raidonom by bol správny postup asi ten, že by si došiel vyhliadnutý bike kúpiť s vidlou v
batohu a pri nákupe požiadal o výmenu. Keďže je to komponent kúpený inde, tak tam sa normálne účtuje robota, ale takto pri nákupe by ti možno aj zľavili (MOŽNO).
Hláška tvojho predka "tak to ako celok zostane" je samozrejme jeho nechuť celé toto riešiť (asi nebude mať nejaké aktívne záujmy... my sme mali doma niečo podobné...), predajcovi je to u prdele, akurát nemá veľký záujem o čierneho Petra menom XCR na sklade, ale inak urobí, za čo mu zaplatíš. Takže by ti asi zostala na krku. Čo robí asi 1500 Sk tvojej straty (OEM dodávky sú lacnejšie ako end user ceny, teda dodaný na biku stojí komponent menej ako v obchode). Tej sa ale nedá vyhnúť, pokiaľ nemáš veľké šťastie (a je hlúposť vopred počítať s tým, že budeš mať štístko...). Práve naopak, pri lacných a kvalitatívne horších komponentov treba rátať s tým, že ich napokon vyhodíš. (Budiž ti útechou, že aj mne leží XCR v pivnici, ale ja som s tým počítal.)