RockShox J3 alebo SRSuntour Axon D-R
RockShox J3 63% [ 12 ]
SRSuntour Axon D-R 37% [ 7 ]
Celkový počet hlasov : 19
Idealna vidla by mala byt taka, co na vahu jazdca nereaguje vobec, ale reaguje iba na nerovnosti. Lenze taka stoji tolko co cely bike.

zaujímavé ... keby vidla nereagovala na váhu jazdca, to by znamenalo, že má nevhodne nastavené pružinu a chýba je negatívna pružina.
V praxi by sa to prejavovalo hlavne pri prejazde neg. prekážky, tvrdým chodom (diera na ceste, kde by sa koleso dostalo na nejaký čas do vzduchu). Pri prejazde konárika cca 2cm by sa ani nepohla a správanie by bolo ako na pevnej nakolko neg pružina pôsobí ako protitlak a je priamo závislá na citlivom chode. Nevhodná neg. pružina sa prejavý vysokým odtrhom ....
Pri správnom nastavení sa na konáriku vidla stlačí a po prejdení nasleduje návrat (viac ako bolo pred nájazdom na prekážku SAG) čo nám zabezpečuje lepšiu manevrovateľnosť, nakolko už pri dopade kolesa je možné zatočiť ...

to duves: skús si to prečítať ešte raz :roll: Každa bude reagovať na váhu jazdca .... bez ohladu ceny. Pri vyšších kategoria sa s tým aspoň niekto zaoberá a snažia sa dať vnútornosti ktoré by podla predpokladov výrobcu mali osloviť cielovú skupinu ... a žial nie vždy sa im to darí.
30.05.2007 - 08:17:36
00
Roman, mám upravený AXON od Milana, pruží ale nie je to také dokonalé ako som čakal.
Včera som dal 2krátke zjazdy a mám pocit že vidla je citlivejšia, treba vidlu po úprave zabehnúť???
30.05.2007 - 08:30:46
00
Duves nam stale potrebuje dokazovat aky je vo vsetkom dokonaly.... :lol:
30.05.2007 - 08:39:45
00
Roman, mám upravený AXON od Milana, pruží ale nie je to také dokonalé ako som čakal.
Včera som dal 2krátke zjazdy a mám pocit že vidla je citlivejšia, treba vidlu po úprave zabehnúť???


Od Milana chodia hotové výrobky, ktoré netreba nejak zvláštne zabehávať. Ak máš model AXON 2007 tak ten je aj v originálnom prevedení v podstate vydarený a úpravou sa jeho chod sa ešte vyhladí. Keby si mal možnosť porovnať vyladený a nevyladený model (ten istý) tak by si zistil rozdiely, prípadne keby si spravil graf pred a po úprave.
Ako sám píšeš vidla je citlivejšia .... to je účel ladenia a že si to spoznal sám ... vynikajúco.
Ked som začínal s mojou Splice tak som nevedel kam sa dá až zájst s úpravami. Aj ked mi bolo povedané "nerieš" ja som sa do toho aj tak rípal a hladal som nezmyselné odpory. Ked som to porovnal s Milanovím XC Pro tak som bol na tom +- rovnako.
Splice (pružina) mala menší odtrh, ale Milanová (vzduch) išla rýchlejšia do zdvihu (charakteristika). Prečo to píšem? lebo som mal predstavu, že to musí vyžehliť aj kopce a pri každom tuku do riditok som bol nesvoj. :lol:

ked budeš mať možnosť, tak si sprav http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_2.html
a sprav si ho aj na inom biku ... budeš cítiť rozdiel.
Najväčší rozdiel budeš cítiť aj v zime pri -10°C kde budeš fungovať bez problémov na rozdiel aj od drahších modelov.
30.05.2007 - 09:10:55
00
Roman, mám upravený AXON od Milana, pruží ale nie je to také dokonalé ako som čakal.
Včera som dal 2krátke zjazdy a mám pocit že vidla je citlivejšia, treba vidlu po úprave zabehnúť???


Od Milana chodia hotové výrobky, ktoré netreba nejak zvláštne zabehávať. Ak máš model AXON 2007 tak ten je aj v originálnom prevedení v podstate vydarený a úpravou sa jeho chod sa ešte vyhladí. Keby si mal možnosť porovnať vyladený a nevyladený model (ten istý) tak by si zistil rozdiely, prípadne keby si spravil graf pred a po úprave.
Ako sám píšeš vidla je citlivejšia .... to je účel ladenia a že si to spoznal sám ... vynikajúco.
Ked som začínal s mojou Splice tak som nevedel kam sa dá až zájst s úpravami. Aj ked mi bolo povedané "nerieš" ja som sa do toho aj tak rípal a hladal som nezmyselné odpory. Ked som to porovnal s Milanovím XC Pro tak som bol na tom +- rovnako.
Splice (pružina) mala menší odtrh, ale Milanová (vzduch) išla rýchlejšia do zdvihu (charakteristika). Prečo to píšem? lebo som mal predstavu, že to musí vyžehliť aj kopce a pri každom tuku do riditok som bol nesvoj. :lol:

ked budeš mať možnosť, tak si sprav http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_2.html
a sprav si ho aj na inom biku ... budeš cítiť rozdiel.
Najväčší rozdiel budeš cítiť aj v zime pri -10°C kde budeš fungovať bez problémov na rozdiel aj od drahších modelov.


Ja mám model 2005 alebo 2006, je tam veľký rozdiel?
30.05.2007 - 17:14:50
00
áno je, hlavne v tuhosti a chode
AXON 07 je úplne iná vidla (neviem prečo mu zostal Axon) má 32mm nohy (zabudnite na stránku výrobcu a jeho verziu :roll: ), čo mu zaručuje podstatne vyššiu torznú tuhost.
čo sa týka vnútorností, tak tie sú na 95%zhodné s Epiconom a na podstatne vyššej úrovni spracovania ako staršie modely a v tejto cenovej skupine bezkonkurenčnú váhu 1620g.
žial ani staršie vyladené modely SR nedokážu konkurovať vyladému Epiconu a Axonu 07. Jediný konkurent je FOX Talas 32 (len tento model)
Moja XC Pro E-TR sa tiež len s hambou prizerá :cry: (ale len tesne a je to daň za zmenu zdvihu, DualAir a absenciu neg. pružiny)
30.05.2007 - 18:46:46
00
.......zaujímavé ... keby vidla nereagovala na váhu jazdca, to by znamenalo, že má nevhodne nastavené pružinu a chýba je negatívna pružina.

VIDLICE XC / FREERIDE - ( všetky vidlice majú vnútorné nohy 32 mm )
F80X 80 áno XC vidlica, vzduch/olej, Terra Logic systém tlmenia, regulácia tvrdosti, V brzdy / kotúčové brzdy 1,59 kg cena: 35990
http://www.bikemagazin.sk/clanok-649-Fo ... -2005.html
Terra Logic - patentovaný systém tlmenia, umožňujúci jazdiť bez pohupovania vidlice,
spôsobeného šľapaním pri zachovaní vysokej citlivosti na podnety terénu.

Cital som na to recenziu, zeby si vymyslali?


Naposledy upravil duves dňa 30.05.2007 - 19:00:32, celkovo upravené 1 krát.

30.05.2007 - 18:52:51
00
Duves nam stale potrebuje dokazovat aky je vo vsetkom dokonaly.... :lol:

Okrem ikonky "smiech" vies este co?
30.05.2007 - 18:54:34
00
Cital som na to recenziu, zeby si vymyslali?


a mozes nam poradit, kde si cital tu recenziu, ze idealna vidla nema vobec reagovat na vahu jazdca(neni to presny citat tvojho prispevku, ale myslim, ze podstata je rovnaka)?
30.05.2007 - 19:01:00
00
"Terra Logic - patentovaný systém tlmenia, umožňujúci jazdiť bez pohupovania vidlice, spôsobeného šľapaním pri zachovaní vysokej citlivosti na podnety terénu. "
vynikajúco .... súhlas. Je to v podstate SPV (určite si si prečítal, že aj to robí to isté len od Manitou) ktoré zabranuje húpaniu, ale podstatne lepšie prepracované. Na rozdiel od SPV nenastavuješ hranu odtrhu, ale ako sa má správať vidla pri malých rozdieloch tlakov (húpanie, Low/High kompresia).

Možno to tam nebolo napísané, že každý systém musí byť správne nastavený, nakolko môžeš mať super, špeci, bomba vnútorné vybavenie, pokial to nefunguje ako celok, je ti to k ničomu a degraduješ vidlu. Ty ako vlastník budeš spokojný, lebo podla teba to tak má fungovať (diagnoza mám drahú vidlu) ale v skutočnosti budú na tom lepšie podstatne lacnejšie a nastavené modely. Jeden čas existovala vidlová modla a zastánci tej značky ani len na 0,001% nepripustili, že môže byť niečo lepšie.

Skús čítať aj medzi riadkami a pochopíš, že nie všetky veci sú tak, ako o nich píšu výrobcovia. Na najlepšie pochopenie je minimálne vidieť vidlu v rozobratom stave alebo sa v nej špárať.


Naposledy upravil Roman dňa 30.05.2007 - 19:41:53, celkovo upravené 1 krát.

30.05.2007 - 19:29:24
00
2roman to o tych priemeroch noh je z toho duvesovho linku, takze ten tvoj uvod si uprav(samozrejme, ak chces)

edit suhlas s tvojou teoriou
30.05.2007 - 19:39:36
00
2roman to o tych priemeroch noh je z toho duvesovho linku, takze ten tvoj uvod si uprav(samozrejme, ak chces)

upravené ďakujem :lol:
30.05.2007 - 19:42:47
00
a mozes nam poradit, kde si cital tu recenziu, ze idealna vidla nema vobec reagovat na vahu jazdca(neni to presny citat tvojho prispevku, ale myslim, ze podstata je rovnaka)?

Pohladam, poprosim o trpezlivost.
30.05.2007 - 20:05:25
00
.....ale v skutočnosti budú na tom lepšie podstatne lacnejšie a nastavené modely. Jeden čas existovala vidlová modla a zastánci tej značky ani len na 0,001% nepripustili, že môže byť niečo lepšie.

Nemam taku vidlu. Vychadzam z recenzie.
Co mam, som spokojny, alebo skor spokojnejsi, nez to bolo na vidlici bez tlmenia.

......... pochopíš, že nie všetky veci sú tak, ako o nich píšu výrobcovia.
To suhlasim. Recenzia bola vo Velo.

Na najlepšie pochopenie je minimálne vidieť vidlu v rozobratom stave alebo sa v nej špárať.

Ako sparat? Co tym myslis? Nejake vylepsovacky?
Tuto co mam teraz, som este neotvaral (SR Suntour D-RL)
30.05.2007 - 20:26:33
00
""Na najlepšie pochopenie je minimálne vidieť vidlu v rozobratom stave alebo sa v nej špárať.""

Myslel to tak, ze otvoris, a poskladas a hras sa s tym, totalne to poznas a ovladas, a k tomu skusat mierny tuning
30.05.2007 - 20:43:39
00
keyboard_arrow_up