RockShox J3 alebo SRSuntour Axon D-R
RockShox J3 63% [ 12 ]
SRSuntour Axon D-R 37% [ 7 ]
Celkový počet hlasov : 19
Zdravim, rozhodujem sa medzi kupov vidlic RockShox J3 alebo SRSuntour Axon D-R. Mam Autor solution. Mozem ich mat nove za podobnu cenu. Co by ste mi poradili? Dakujem......
27.05.2007 - 10:05:16
00
j3 nie je ktovieaka vidla. v prvom rade ma tenke nohy, cize nie je velmi odolna. chod tiez nie je ktovieco. jazdim j4, takze viem co pisem... ale s tym axonom skusenosti nemam, tak ti neviem poedat, ci je lepsi alebo horsi. ocakaval by som, ze bude lepsi.
27.05.2007 - 15:35:46
00
spytaj sa Romana na toho Axona :wink: tuneny je vraj bomba vidla...
27.05.2007 - 15:40:44
00
tak... ale tuneny je drahsi. ale ocakaval by som, ze netuneny bude tiez v pohode, ak moze mat 2k7 model
27.05.2007 - 15:48:39
00
zaujímave rozhodovanie ... RS J3 vs AXON.
RS J3 28mm nohy, váha cez 2200g
AXON 07 32mm nohy, váha 1620g.

toto je uplne iná cenová kategoria. Skôr by som sa rozhodoval na upravený Epicon, 32mm nohy, olej / vzduch a váha 1900g.

upravený je drahší o cenu úpravy a poštového. Momentálna cena upraveného Epiconu s ovládaním Locku z riditok (konečne pekne vyriešené) 5200,- CZ. (mám pocit)
za to dostaneš podstatne jemnejší chod, mazanie olejom (originál vazelina), vidla bude vyladená na tvoju váhu.

ak ma pamäť neklame tak AXON 07 sa nerobí na V-brake ale len na kotúč.

článok o vidle RS Suntour Epicon 07 www.eurobike.sk/clanok141.htm
Priebeh grafu Epicona a Axona bude skoro rovnaký, nakolko majú oba rovnaké vnútornosti a líšia sa len monolitmi vonkajších nôh a stlpíkmi.
27.05.2007 - 16:29:41
00
Je to tato Axon vidla?
http://aplikacie.slovenska.sk/wobj/data ... %20drl.jpg
28.05.2007 - 19:59:22
00
Ano to je ona, co myslis?
28.05.2007 - 20:49:05
00
Ano to je ona, co myslis?

Mam ju na biku. Som s nou spokojny. Je tuha, nemam rad mekke vidlice. Mam zly pocit pri zjazdoch na obtiaznom terene s mekkou vidlou.
http://picasaweb.google.com/duves1/Tech ... 0673987858
28.05.2007 - 21:03:03
00
Je tuha, nemam rad mekke vidlice. Mam zly pocit pri zjazdoch na obtiaznom terene s mekkou vidlou.


Prosím o vysvetlenie čomu rozumieš pod pojmom tuhá.
Vidla má slúžiť na vyrovnávanie terennych prekážok a aby nám poskytla určitý komfort z jazdy. Najlepšie je ked má vidla vysokú torznú tuhosť a zabezpečí vynikajúce vedenie stopy. (32mm a viac, prípadne pevná osa)
Na druhej strane musí byť správne nastavená na váhu jazdca, minimálne vlastné odpory a funkčný tlmič. Ked splníš tieto tri veci tak dostaneš to čomu hovoríš mäkká.
ked si predstavíš nerovnosti (korene fi 5cm) a mal by si prejsť cez ne cca 10km rýchlosťou. tesne za posledným ostro zmeň smer jazdy.
Budeš prekvapený ale s nesprávne nahustenou vidlou budú jazdné parametre podstatne horšie.
Za normálnych okolností pri nábehu na prekážku sa vidla stláča (keby sa to riešilo detailne tak aj pneu a x další vecí.. ) a mala by pobrať 100% prekážky. To je nereálne, nakolko existujú vnútorne odpory .... dochádza k zvýšeniu riditok. Pri necitlivej vidle to môže byť 2:1 (stlačenie vidly : pohyb riditok)pri citlivej 5:1 v prospech tlmiča. Po náraze majú riditká aj s bikom snahu pokračovať hore aj napriek tomu že prekážka skončila a vidla sa vracia do pôvodnej polohy. V tomto momente je koleso vo vzduchu a nemáš žiadnu šancu na ovladanie biku. S narastajúcou rýchlosťou sa vzdialenosť a výška zvyšuje.
Takže v skratke a v jednoduchosti platí, že čím je vidla menej citlivá, pri náraze ju zotrvačnosť posiela dalej a dalej bude aj dopad za prekážkou. Pomlčím o správani tlmiča pri dopade....

viem že pri správnom vyladení, nastavení je zo začiatku taký nepríjemný pocit, že pri brzdení budeš pokračovať bez bicykla, ale to je len zvyk.
Mal som možnosť vydieť reakcie ludí, pre a po vyladení .... zvykli si veľmi rýchlo.
29.05.2007 - 08:24:13
00
roman: velmi dobre a kvalitne si mu to napisal :idea:
29.05.2007 - 09:08:32
00
pre tých, ktorý si chcú pozrieť problematiku detailnejšie ...
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_4.html

... ešte k tomu dodám, že toto sú naozaj výsledky meraní na stroji a nie len čarbanica ako by to malo vyzerať. Zo stroja vychádzajú zapísané v kruhu a potom ich treba pracne prekresliť do tejto podoby, aby to bolo zrozumuteľné pre každého. Takto sa testuje kvalita vidly ako celku. citlivost, odpory, kvalita tlmiča na konkretnom biku (hlavový uhol, geometria ...) všetko treba pred testom nastaviť.

z tohoto dôvodu si Milan môže byť istý na 99% svojimi výtvormi ... :lol:

Bol som, videl som, skoro ma šklblo a chystám sa znovu na "školenie" .... :lol:
29.05.2007 - 09:34:07
00
no tak RS som mal v ruke iba v shope, ale axonu jadzim druhy rok a nemozem povedat kriveho slova....ja som o nej nikdy bohvieaku mienku nemal, predsa je to len najnizsia axona a nestala tolko aby mohla mat taky maslovy chod ako ma, napriek tomu ju uz par ludi pochvalilo...pruzina je pruzina, je citliva ale asi az moc makka, aj ked doraz som este nezacitil...kazdopadne bez LO by bola v kopcoch takmer nepouzitelna aj pri slapani zo sedla...nuz ale vakel zatial ziadny (160mm mechaniky) takze este snad par rokov odsluzi :)
29.05.2007 - 13:12:26
00
no tak RS som mal v ruke iba v shope, ale axonu jadzim druhy rok a nemozem povedat kriveho slova....ja som o nej nikdy bohvieaku mienku nemal, predsa je to len najnizsia axona a nestala tolko aby mohla mat taky maslovy chod ako ma, napriek tomu ju uz par ludi pochvalilo...pruzina je pruzina, je citliva ale asi az moc makka, aj ked doraz som este nezacitil...kazdopadne bez LO by bola v kopcoch takmer nepouzitelna aj pri slapani zo sedla...nuz ale vakel zatial ziadny (160mm mechaniky) takze este snad par rokov odsluzi :)

Ja som mal na biku od vyrobcu Rock Shox Jet 63 mm, uplny smejd, bez tlemenia, mekka vidla. Teraz som spokojny.
29.05.2007 - 14:36:04
00
pre tých, ktorý si chcú pozrieť problematiku detailnejšie ...
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_4.html

... ešte k tomu dodám, že toto sú naozaj výsledky meraní na stroji a nie len čarbanica ako by to malo vyzerať. Zo stroja vychádzajú zapísané v kruhu a potom ich treba pracne prekresliť do tejto podoby, aby to bolo zrozumuteľné pre každého. Takto sa testuje kvalita vidly ako celku. citlivost, odpory, kvalita tlmiča na konkretnom biku (hlavový uhol, geometria ...) všetko treba pred testom nastaviť.

z tohoto dôvodu si Milan môže byť istý na 99% svojimi výtvormi ... :lol:

Bol som, videl som, skoro ma šklblo a chystám sa znovu na "školenie" .... :lol:

Nepopieram, je to cela veda. Mal som skusenosti s vidlou, takou co ich stale montuju nadalej. Iba pribudaju nejake funkcie navyse (zamok). Povodna vidla, aj som ju otvoril bola ocelova pruzina, nejaky elastomer a toz vsetko. Axon ma aj hydraulicke tlmenie. Ma maslovy chod, je to o tom, ze ju tak lahko nestlaci vaha jazdca a ak, pri pruzeni hned "nevystreli". Idealna vidla by mala byt taka, co na vahu jazdca nereaguje vobec, ale reaguje iba na nerovnosti. Lenze taka stoji tolko co cely bike.
29.05.2007 - 20:03:35
00
:lol:
30.05.2007 - 07:52:33
00
keyboard_arrow_up