Je tuha, nemam rad mekke vidlice. Mam zly pocit pri zjazdoch na obtiaznom terene s mekkou vidlou.
Prosím o vysvetlenie čomu rozumieš pod pojmom tuhá.
Vidla má slúžiť na vyrovnávanie terennych prekážok a aby nám poskytla určitý komfort z jazdy. Najlepšie je ked má
vidla vysokú torznú tuhosť a zabezpečí vynikajúce vedenie stopy. (32mm a viac, prípadne pevná osa)
Na druhej strane musí byť správne nastavená na váhu jazdca, minimálne vlastné odpory a funkčný tlmič. Ked splníš tieto tri veci tak dostaneš to čomu hovoríš mäkká.
ked si predstavíš nerovnosti (korene fi 5cm) a mal by si prejsť cez ne cca 10km rýchlosťou. tesne za posledným ostro zmeň smer jazdy.
Budeš prekvapený ale s nesprávne nahustenou vidlou budú jazdné parametre podstatne horšie.
Za normálnych okolností pri nábehu na prekážku sa vidla stláča (keby sa to riešilo detailne tak aj pneu a x další vecí.. ) a mala by pobrať 100% prekážky. To je nereálne, nakolko existujú vnútorne odpory .... dochádza k zvýšeniu riditok. Pri necitlivej vidle to môže byť 2:1 (stlačenie vidly : pohyb riditok)pri citlivej 5:1 v prospech tlmiča. Po náraze majú riditká aj s bikom snahu pokračovať hore aj napriek tomu že prekážka skončila a vidla sa vracia do pôvodnej polohy. V tomto momente je
koleso vo vzduchu a nemáš žiadnu šancu na ovladanie biku. S narastajúcou rýchlosťou sa vzdialenosť a výška zvyšuje.
Takže v skratke a v jednoduchosti platí, že čím je vidla menej citlivá, pri náraze ju zotrvačnosť posiela dalej a dalej bude aj dopad za prekážkou. Pomlčím o správani tlmiča pri dopade....
viem že pri správnom vyladení, nastavení je zo začiatku taký nepríjemný pocit, že pri brzdení budeš pokračovať bez bicykla, ale to je len zvyk.
Mal som možnosť vydieť reakcie ludí, pre a po vyladení .... zvykli si veľmi rýchlo.