este taka otazka: ked sa nastavi vidla (reba)na najvacsiu citlivost, nebude to sposobovat chodenie vidly na doraz (predsa len, nejaka rezerva 1-1,5 cm by nebola na zahodenie)?
02.09.2007 - 09:21:08
00
chalani neviete o nejakej pumpe na vidly, ktorá ma delenie na manometri po 1psi, lebo tu co mam ma delenie po 10psi... thx
02.09.2007 - 09:26:36
00
Dakujem za objasnenie :-)

to: Martinux, myslim si, ze chod vydli (aktivne vyuzivanie jej rozsahu) sa nastavuje pozitivnym tlakom. Ten musis nastavit najskor tak aby vyhovoval tvojej vahe a ucelu pouzita (co jazdis), presne tak aby si nesiel s chodom na doraz. Tlak v zapornej komore vytvara iba nelinearitu chodu v pociatocnej faze chodu vydli - zvysuje citlivost. Cim je ponor vydli vyssi, tym mensi je ucinok zapornej komory, lebo zatazenim stupa tlak v stlacenej kladnej komore. Si tak mysilm, ked sa pozriem na prierez konstrukcie v manuale. Zamozrejme nesmie byt tlak v zapornej komore o vela vyssi ako v kladnej, ale to sa tu uz rozoberalo.
02.09.2007 - 10:58:00
00
mar_tin.. aha, čiže dám predné koleso na váhu, a potom začnem tlačiť, až kým sa vidlica nezačne stláčať.. nuž a od tejto hodnoty odrátam váhu biku (bez zaťaženia).. a mám odtrh? :D
02.09.2007 - 14:05:51
00
Pokial viem hmotnost biku stym nesuvisi vsak nieje rovnomerne rozmistnena na prednom aj zadnom zavese, proste len tlac, ty merias silu ktora tlaci na vidlu a nie ktorou tlacis ty...
02.09.2007 - 15:07:20
00
roman: do hadicky ti pri merani vzdy unikne cast vzduchu. ked chces zmerat, aky tlak mas v nafukanej komore a nasrobujes pumpu, tak urcite odmerias menej, ako tam realne bolo... tomu ziadnou pumpou nezabranis (iba ak takou, co nema hadicku a manometer ma rovno na ventile)

Je to možné. Mám pumpičku ktorou viem skontrlolovať tlak v komore aj niekolko krát za sebou s minimálnimi odchýlkami. Jej životnosť je už u konca, tak hladám niečo podobné ...
pripojíš hadičku, stlačíš pumpu aby na manometri bol tlak (predpokladaný tlak +-100psi) a uvolníš vzduch ventil (nezávislí system) spravidla sa ručička mierne pohne. Pri vybratí najprv odpojíš spojenie, potom vypustíš tlak v pumpe a nakoniec vyskrutkuješ von Nakolko vo vidle nieje zatlačený venil z vidly nič neunikne .... taktiež je bezpečnejšia k závitom, nakolko vysrutkovávaš bez tlaku na závit.
02.09.2007 - 15:57:13
00
mar_tin.. aha, čiže dám predné koleso na váhu, a potom začnem tlačiť, až kým sa vidlica nezačne stláčať.. nuž a od tejto hodnoty odrátam váhu biku (bez zaťaženia).. a mám odtrh? :D

Koleso daj dole, pneumatika by ti zbytočne skreslovala meranie.
Presný návod najdeš tu
Dostať REBU DualAir na doraz je velký problém nakolko jej krivka začína prudko stúpať. (progresivita) Aj keby si nastavil podstatne nižší tlak v pozitívnej komore a mal velký SAG tak aj tak nedokážeš využiť celý možný zdvih lebo ku koncu zdvihu potrebuješ obrovskú silu na prekonanie stlačeného vzduchu.
Vlastníci tejto vidly by vedeli povedať, že dostať vidlu nad 2/3 zdvihu pri správne nafúkanej komore (SAG) je možný len pri drastickom dopade.
02.09.2007 - 16:12:53
00
roman - mas pravdu, asi je potrebna velka sila na stlacenie reby na viac ako 2/3 zdvihu, no niekomu na to staci jeho vlastna hmostnost :) mne chodi urcite na tie dve tretiny, ale je pravda, ze ju mam nafukanu na nizsie tlaky ako doporucuje tabulka... :)
03.09.2007 - 09:03:35
00
Dakujem za potvrdrenie od toho pravého .... drobčeka :shock: :lol:
03.09.2007 - 09:19:41
00
Zdravim, nemate niekto prakticke skusenosti s RS Revelation U-TurnAir alebo dualair? Ako ju mate nafukanu pri konkretnej vahe. Osobne by som obetoval cast zdvihu, za ziskanie super citlivosti. Momentalne mam 120psi v zapornej a 115 psov v kladnej komore pri vahe 76kg. Zdvih sa znizil o necely cm. Do akeho rozdielu v prospech zaporneho tlaku ma vyznam ist.
Este jedna otazka, spominali sa tu grafy priebehu pruzenia. Daju sa niekde stiahnut pre dane vidlice?

Dakujem!
03.09.2007 - 22:43:45
00
Celú problematiku máš napísanú tu. tu
nemá zmyseľ ísť do väčšieho rozdielu tlakov a aj toto už stojí za úvahu. Samostatný vzduch ti nespraví takú citlivú negativku ako lineárny priebeh pružiny a počiatočný tvar krivky bude iný.
Zverejnené grafy sú v sekcii "charakteristika vidiel" ostatné je ponechané na vlastné merania užívateľov.
Sprav graf pre obe vidlice a prídeš na to, že aj napriek rovnakému názvu budú mať uplne odlišnú charakteristiku. (Dual - Solo Air)
04.09.2007 - 08:21:00
00
Roman dakujem. Ked zozeniem rozumnu vahu (ta co mame doma na viac rokov ako ja :) tak spravim graf. Obe RS Revelation 426 su Dual Air, akurat jedna je s U-Turn a prave tu mam na biku. Postudujem, skusim poladit a dam vediet.
04.09.2007 - 09:12:02
00
boa toto vsetko sa musi robit pre spravny chod vydli? heh no tak to je huste ja to mam odnovoty nafukane a som strasne spokojny s tym
04.09.2007 - 20:12:47
00
v prispevku VIDLICE MAGURA ma respo inspiroval tym, ze si tam vyhotovil graf svojej vydli... tak som sa dal tiez do toho...

vydla bola natlakovana na mojich uz teraz 74kg

meranie som uskutocnil 3krat a potom som tieto merania spriemeroval

mm: 0, 10, 20, 30, 40, 50, 60
kg: 0, 17, 28, 40, 51, 63, 75

Prílohy:

tabulka reba race.jpg
tabulka reba race.jpg 31.3 KiB thumb_up0thumb_down

09.09.2007 - 12:01:43
00
hm... a akym sposobom si to meral? neviem si predstavit, kedy si usudil, ze je tam 10mm, 20mm atd. to meranie sa ma robit opacne, kedze na vahe vidis, akou silou stlacas. cize zatlacis 10kg a potom odmerias zdvih, zatlacis 20kg a zase odmerias atd. navyse, graf nemoze zacinat od nuly, odtrh vidlice istotne nezacina hned pri minimalnej sile. takto je ten graf nepouzitelny. treba to robit podla navodu na stranke tuning-test.cz, pretoze potom sa daju tie grafy porovnavat...
09.09.2007 - 13:21:20
00
keyboard_arrow_up