Ja mam cross so 42mm plastami a starsi
cestak s 28mm plastami. Vahovo su na tom skoro rovnako.
Samotny prechod dokonca ani na cestak priemerku velmi nezvysi. Aspon nie ked este nie si na urovni jazdy okolo 30km/h. Cim vyssia priemerka, tym vacsi rozdiel pocitis. Ale aj to len skor na rovine a proti vetru. Do kopca sa trpi skoro rovnako na oboch (u mna rovnaka vaha) a dolu kopcom je to skor o odvahe.
Na oboch mam vyjazdy cez 100km. Na crosse po dlhej ceste narieka zadok, kvoli tomu ze vaha je na nom. Na
cestaku si polohou skor ako keby si bol na styroch. Vaha sa lepsie rozlozi a je to pohodlnejsie. Akurat treba viac dvihat hlavu a ruky prenasaju vacsiu cast vahy (viac trpia).
Na cestaku jazdim s ovela vyssou kadenciou pedalovania. Aj na toto si treba zvyknut.
Co sa tyka rychlosti, tak stale mam parkilometrove cestne useky (Strava segmenty), kde som rychlejsi na crosse ako na cestaku. Proste bolo vtedy viac sil a lepsi vietor. Na cestaku by to pri podobnych podmienkach bolo asi rychlejsie, ale bohuzial priaznive podmienky nie su velmi casto. Bavime sa o priemerkach 35+km/h na danych usekoch.
Dolu kopcom som vsade rychlejsi na crosse. Mam na nom vacsiu istotu, lepsie brzdy.
Celym tymto chcem povedat, ze je jedno ci mas pri aktualnej kondicke cross alebo fitness bajk. Bude to cca to iste, ostavas v tej istej kategorii bicyklov.
Ja som po cca roku a pol odjazdil nieco pod 10 tisic km a je to vidno. Na oboch bajkoch. Aktualne sa pri svojej vahe 95+kg blizim k priemerke 20km/h na kratsom (1+km) 5% stupani. Pred rokom to bolo 15km/h. Na crosse. Priemerky okolo 30 na ceste nie su problem.
Gravel je podla mna este vo vyvine. Vidno to pekne na tom, ze tam postupne pridavaju vselijake odpruzenia. Dopredu, dozadu. O chvilu tipujem ze zistia, ze tym ze ho spohodlnili pre teren sa z neho stratila tuhost pre cestu a zacnu tam pridavat zamykanie pruzenia atd.
Ale
gravel sa mi paci. Len ja osobne by som asi este pockal. Aj kvoli chaosu s prevodmi ktore tam davaju. Netrieskaju cestne sady retazou v terene?