ano, nemecky kolega mi to tiez hovoril. Aj som si vsimol, ze oni neblikaju, ale svietia.
Nie som sofer, nemam auto = netusim, ake neprijemne je blikanie ciklystu do oci sofera. Ale osobne sa domnievam, ze je lepsie pre bezpecnost cyklistu, ked blika ako ked len svieti. Ked napr. auta stoja v kolone, zapche a pod. a ja ich obieham sprava tak male svetielko mozu v spataku lahko prehliadnut. Kdezto blikacku si skor vsimnu a hned im je jasne, ze ide cyklista. Pri trvalom svieteni nemusia vediet, ci to ide bicykel, kolobezka, motorka ale daco ine. Takisto zadne
svetlo na frekventovanej ceste skor splynie so zaplavou svetiel, ked neblika. Aspon ja si to tak myslim, aj sa toho drzim, ze blikam vzdy a vsade. Ci skoro rano pri vychode slnka, ci ked ide cesta cez husty les, ci v noci, hmle, dazdi... Niekto tu spominal, ze stacia reflexne prvky. No nemyslim si. Zazil som dva pripady, ked napr. manzelka mala na sebe reflexnu
vestu - ja som bol na priamom silnom slnku a ona uz bola pod tmavym mostom. Napriek tomu, ze mala vestu, som ju vobec nevidel. A takisto pri zapade/ vychode slnka. Auto bolo odstavene pri krajnici, meter za autom vystrazny trojuholnik. Slnko akurat vychadzalo a mi svietilo priamo do oci. Ja som auto ani trojuholnik vobec nezbadal. Videl som len velku oranzovu ziaru. Az ked som bol par desiatok cm od trojuholnika som ho zbadal. Takze tam
vesta zrejme tiez nepomoze. Skor ta blikacka (aj to som si nie isty, ci by ju bolo vidno). A k tym sklonom. Minule som sa prvykrat v zivote docital, ze predpisy urcuju sklon odrazky. Nikdy by mi nenapadlo, ze aj toto je stanovene. Ale pri svetlach som sa s tym nestretol. Preto ma to zaujalo. Jazdim denno-denne uz vyse 7 rokov po KE azatial bez jedineho tukesu, takze to svietenie/ blikanie ma svoj vyznam. Ale napr. mnohi vodici/ chodci sa stazuju na BOLT kolobezky, ze im prekaza svetlo na nich. A to ani neblika len svieti. Takze podstatne je asi nie to ci blika - svieti, ale zrejme ten sklon.