Pozri, prišiel si na toto fórum a snažil získať info a požiadal o radu skúsenejších. Keď ti však aj chcel niekto poradiť tak si ho odpálkoval napr. komentárom čo som citovala ja. Ale OK. Skúsim to ešte raz. SAG je pre teba ten najdôležitejší údaj keď chceš vedieť na koľko máš nafúkať. Pokiaľ nevieš čo je SAG tak napr. tu máš názorné vysvetlenie.
http://www.dirt-bike-secrets.com/mountain-bike-suspension.htmlhttps://www.bikerumor.com/2014/07/24/suspension-setup-series-1-set-your-sag-properly/Takže laicky povedané sag je hodnota, o ktorú sa ti zanorí vidlica a
tlmič keď sedíš nepohnute na bajku v pozícii akej jazdíš. Je rovnaká pre každého (zjednodušene povedané aby ma niekto nechytal za slovíčka). Povedzme, že pre vidlicu máš odporúčaný sag 20% čo sú pri zdvihu
vidlice 100mm rovné 2cm. U tlmiča to bude pravdepodobne odporúčaná hodnota 25% čo je 1/4 z celkového chodu piestu tlmiča. Aby si dosiahol hodnoty sagu musíš nafúkať vidlicu a tlmič na potrebný tlak. Najskôr si zistíš aké máš hodnoty teraz. Na vidlici aj tlmiči máš také gumičky. Rukou ich zasuň úplne nadoraz k stieracím tesneniam. Opatrne nasadni na bajk tak aby sa pri nasadaní nezhúpol, ale aby sa
vidla aj tlmič ponorili iba pod tvojou váhou. Najlepšie sa to robí pri stene a na nasadnutie použi nejaký schodík. Opatrne zosadni a zmeraj vzdialenosť o koľko sa posunuli gumičky na vidlici a tlmiči. To je ten sag. Keď sa na vidlici posunula vyššie o viac ako 2 cm tak musíš dofúkať vidlicu. Rovnako aj na tlmiči ak je gumička ďalej ako v jednej štvrtine chodu piestu tlmiča musíš dofúknuť. Keď menej musíš znížiť tlak. Takto sa s tlakom budeš "hrať" až pokiaľ nedosiahneš požadované zanorenie vidlice pri nasadnutí. To je ten sag.
Až potom nastavuješ odskok (rebound) alebo ak máš možnosť aj kompresiu odpruženia podľa požiadaviek.