LA RUTA de los Conquistadores

17. - 20. 11. 2010
Etapové preteky
Jacó ()

Propozície, Pozvánka, Foto
La Ruta de los Conquistadores
Stage 1
Pokus o stručný report zo zaujímavého závodu. Išli sme dvaja ja a Katka- môj doprovod.
Celá akcia sa niesla od začiatku v znamení určitých problémov. Cestou na letisko sme zadreli motor v našom aute a odlet sme naháňali taxíkom. Cestovali sme po trase Viedeň-Madrid-San José. Taxíkom sme sa presunuli z letiska do mestečka odkiaľ závod štartoval – Jacó na pacifickom pobreží. Cestou sme sa zoznámili z miestnou špecialitou urputným dažďom, ktorý prichádzal každé poobedie a trval do rána. Na kostarických horských cestách s početnými zosuvmi a prúdmi vody na vozovke to vyzeralo neprívetivo. Ráno vyšlo slnko a hneď sa dojmy zlepšili. Voľné dni sa rýchlo minuli a po krátkej aklimatizácii a rozjazdení nás čakala prvá etapa Jacó – San José. Štartovalo sa o 05.00 a z popisu trasy bolo zrejmé že pôjde o stúpanie. Síce mi chlapci z Česka čo boli vlani hovorili o potrebe mať úzke plášte do blata, ale myslel som si, že 1,95 nie je až tak moc. Iba som čumel keď som na štarte videl na čom prišli miestni borci. Takú šírku plášťov u nás používajú krosové bicykle. Vedeli sme, že na každej občerstvovačke sa meria „cut off time“ po ktorého prešvihnutí nám nedovolia pokračovať v etape. Časy na absolvovanie boli nasledovné PC 1 – 09.00, PC 2 – 11.30, PC 3 - 13.30,PC 4 – 15.00. Netušil som že medzi 25 a 40 kilometrom ma čaká kľúčová blatistá pasáž ktorá rozhodne o mojom neúspechu v tomto závode.
Po prvom stúpaní na šotoline prišli hupy, ktoré boli nepríjemné tým že dažde do nich vymyli pozdĺžne aj priečne stružky hlboké asi 20 – 40 cm a pri súťaživom pojatí zjazdíkov dali poniektorí peknú držku. Terén sa začal postupne zhoršovať. Objavilo sa miestne blato, celkom nepríjemné a šmykľavé. Moje galusky na ňom prekvapivo dobre držali. Zatiaľ. Po menej jazdivých zjazdíkoch a prvom depe sa dostavil skutočný problém. Začalo sa často a hlboko brodiť. Ešte v lete som sa rozhodol začať používať galusky TUFO, hlavne pre možnosť jazdy na takmer úplne vypustenej galuske čo mala byť naša tajná zbraň na preteky v austrálskej púšti. Tam sme použili dezén označený ako XC1. Tufo ale ponúka aj dezén XC3 provnateľný s Racing Ralphom tak som si povedal že to skúsim. Po príjazde z Austrálie v októbri som prelepil galusky pričom som použil pásku TUFO Extrem. Po jazde v blate s vysokým obsahom vody a niekoľkých brodoch páska povolila. Na ráfiku držala perfektne ale látková časť galusky sa odlepila. To by nebol až taký problém, keď galusku veľmi nahustíte bude na ráfku držať aj bez lepidla a pri troche opatrnosti sa dá dokončiť závod. Ja som ale zistil čo sa deje, až keď som odtrhol ventil a tým pádom som skončil. V galuskách som mal naliaty tmel, ale pri takejto závade nepomôže. Takže som naložil bike na chrbát, každému okoloidúcemu som musel odpovedať že nič nepotrebujem akurát tak nové zadné koleso a šliapal som peši na druhú občerstvovačku. Ostatní bikeri mali nasledovný postup: kúsok niesť, kúsok tlačiť, prísť k potoku, pokúsiť sa trochu umyť bike a seba a znovu a znovu. Miestami sa dalo do blata zapadnúť až po koleno. Ja som sa nezdržoval s tlačením a udržiaval som tempo so skupinou, ale v prvom lepšom zjazde mi samozrejme všetci ušli a ja som bol rád keď ma po 15 kilometroch pochodu zobral jeden z „Bomberos“ ( miestny požiarnici a zároveň staff na súťaži) za seba na štvorkolku a doviezol na depo.Tam som čakal na posledného pretekára a nasledoval transport na hotel s ďalšími nešťastníkmi ktorí nestihli limit na tretie depo. Z tretieho depa už pokračovala etapa po asfalte až do cieľa s psychycky náročnýmistúpaniami, technické problémy už neboli.
Príloha:
Komentár súboru: tabuľka pravýšenia Stage 1
DSCNchart.jpg
DSCNchart.jpg 180.55 KiB thumb_up0thumb_down

Prílohy:

Komentár súboru: Miesto štartu
DSCN4174.jpg
DSCN4174.jpg 723.06 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Po prvom stúpaní
DSCN2254.jpg
DSCN2254.jpg 305.6 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Problematické zjazdíky
DSCN2263.jpg
DSCN2263.jpg 551.9 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Brod, jeden z mnohých.
DSCN2265.jpg
DSCN2265.jpg 527.67 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: blato
DSCN2274.jpg
DSCN2274.jpg 638.53 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Až po koleno.
DSCN2269.jpg
DSCN2269.jpg 340.65 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Vyzutý Scalpel
DSCN2272.jpg
DSCN2272.jpg 640.07 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Pauzička
DSCN2281.jpg
DSCN2281.jpg 634.83 KiB thumb_up0thumb_down

28.11.2009 - 00:37:10
00
ufff, tak to je iný masaker :?:
28.11.2009 - 17:38:52
00
Takéto preteky asi moc o bajkovaní nie sú :whew:
28.11.2009 - 18:17:52
00
Ničenie materiálu... :doh:
28.11.2009 - 18:23:28
00
La Ruta Stage 2 Santa Anna- Tres Rios

Po neúspešných pokusoch zohnať niekde lepidlo na galusky ( dal by som 100 USD za tubu Chemoprénu) som kapituloval a nalepil som rezervnú galusku na pásku, išiel som sa povoziť do nočného pouličného ruchu ( ale iba dva bloky od hotela ) a do rána som sa modlil aby na druhý deň neboli brody. Moje želanie bolo splnené. Ako to obvykle v etapových pretekoch býva, aj keď nesplníte limit v niektorej etape, môžete štartovať ďalej ale už nemáte status „finišéra“. Kto chcel vytiahnuť na prvý kopček, ten si musel naraziť špičku sedla hlboko do zadku a v takejto polohe vydržať. Priznám sa, že miestami som si vystúpil a tlačil. Stúpanie bolo po asfalte alebo betóne a nasledoval veselý zjazdík neuveriteľnej strmosti po blate. Našťastie v noci moc nepršalo a tak dezén držal. V jednej zákrute domáci parkovali traktor a od spodku proti nám nejaká staršia pani hnala kravy. To patrí k veci keď nejazdíte špicu. Po prvom depe nasledovala asfaltová pasáž s jedným šotolinovým prerušením až do cieľa. V centrálnej Kostarike nie je kúsok roviny a tak to bolo stále do kopca a z kopca. Naši najväčší fanúšikovia boli deti v školách, ktoré mali počas závodu voľno a vyzeralo to, že sa dobre bavili. Začal sa objavovať nový prvok. Domáci pretekári začali hojne využívať podporu svojich rodinných príslušníkov a priateľov, ktorí ich doprevádzali na neoficiálnych vozidlách. Niežeby sa do stúpaní ťahali ale neniesli absolútne nič a nemuseli zastavovať na občerstvovačkách. Všetko im podali z auta. Toto uvádzam iba pre súťaživé typy, ktoré by mali prípadné ambície na poradie v ďalších ročníkoch. Treba si podobnú podporu zaistiť. Tento deň sa mi išlo dobre, užíval som si v zjazdíkoch zrýchlenie mojich vysokých ráfkov a trochu som deptal okolitých domácich aj s ich doprovodom. Ako to už býva keď sa začnem hrať na pretekára zle to dopadne. Nebolo to inak ani teraz. V zjazde po ceste, tak okolo štyridsiateho kilometra, som chcel predbehnúť austrálsku pretekárku. Po ľavej strane. V Kostarike sa jazdí vpravo. Ale v Austrálii vľavo. Samozrejme že som to pohnojil a neskoro som zakričal, takže baba sa pudovo uhla na svoju – austrálsku – krajnicu a ja som dostal parádny bodyček. Bolo to v zákrute doprava, pod nami strmé úbočie s kávovou plantážou, za nami auto a ako som letel von z cesty, tak som si hovoril „ už je to v prdeli“. Panicky som brzdil, bike išiel do šmyku tak som tie brzdy povolil a zabrzdil znovu. Už som bol vonku z asfaltu na takom uzučkom pásiku trávy a prachu a videl som tie kávovníky po sebou. Nepekná pristávacia plocha. Fakt neviem ako sa to stalo ale naraz som vrazil do stĺpa. Stehnom o stĺp z jednej stany a rámom o stehno z druhej strany. Úžasné šťastie. Všetci zastali. Ja, Austrálčanka, to auto aj všetci okoloidúci. Keď som sa pozbieral zo zeme a videli že mi nič nie je, tak pokračovali v závode a ja som zisťoval škody. Na počudovanie žiadna bolesť, rámu sa nič nestalo, spadnutá reťaz ani nestála za reč. Horšie bolo že pri bočnom šmýkaní mi predná galuska zoskočila z ráfku úplne a zadná asi na 20 cm. Našťastie oba ventily boli v poriadku. Tak som galusky rýchlo vypustil, keďže nebolo blato pohodlne som ich nasadil späť na ráfik, na pôvodnú pásku, vrazil som do nich dve bombičky a po 100 tepov pumpou a so stiahnutým chvostom som frčal ďalej. Tak som sa preľakol, že som ani nefotil.Pretekárska nálada ma akosi opustila a vrátila sa až kúsok pred cieľom, keď som sa trochu naháňal s mexickým kolegom. Dal ma na zjazde a už som jeho náskok nezlikvidoval. Deň sa končil pri veľkom nákupnom stredisku, sprchy v stane na parkovisku a biky zostávali v depe u mechanikov, nás odviezli na hotel. Aj tak som nemal šancu s mojou španielčinou niekomu vysvetliť, že potrebujem lepidlo na MTB galusky alebo na koberce (a ani by ho nemali), tak som nechal bike v depe a išiel som relaxovať.

Prílohy:

Komentár súboru: Mapa prevýšenia Stage 2
elevation_chart_stage_2_la_ruta_09.jpg
elevation_chart_stage_2_la_ruta_09.jpg 185.78 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: prvé stúpanie
DSCN2299.jpg
DSCN2299.jpg 807.48 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: zjazdík
DSCN4231.jpg
DSCN4231.jpg 657.16 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: tučko v oranžovom to som ja
DSCN4226.jpg
DSCN4226.jpg 865.51 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: pohľad na krajinu
DSCN2314.jpg
DSCN2314.jpg 630.42 KiB thumb_up0thumb_down

28.11.2009 - 19:31:32
00
Takéto preteky asi moc o bajkovaní nie sú :whew:

Zálež na tom čo rozmieš pod bajkovaním. Na každých etapových pretekoch je nejaký grc kde sa chce organizátor vytiahuť aby obhájil obvyklý text svojej upútavky "najťažšie na svete". La Ruta bola asi zo 60-70% po asfalte.
28.11.2009 - 19:36:02
00
Ničenie materiálu... :doh:

Ani moc nie: zlikvidovaná galuska, reťaz, trochu obrúsená kazeta, a poškdený rám-asi výrobná vada.
28.11.2009 - 19:38:13
00
Záleží od uhlu pohľadu, ja by som takto ničiť bike nedokázal. Nehovoriac o tom, že netuším, kto by mi preplatil všetky komponenty, ktoré odídu do večných lovíšť... Avšak uznávam, že to musí byť zážitok, takto sa zúčastňovať rôznych pretekov po svete. Mňa by ale viac lákalo ísť si po svojom.

PS: Budú ešte fotky? :)
28.11.2009 - 20:02:28
00
Galusky sa ale v dobrom svetle neukazujú.
28.11.2009 - 20:22:49
00
Ničenie materiálu... :doh:

každe preteky, ktoré ozaj ideš, a nemusiš ist zďaleka ani o bedňu , sú vždy o ničení materiálu,
ak sa to niekomu nepáči - nech .... chodí poza humná :^)
28.11.2009 - 20:23:23
00
La Ruta Stage 3 Tres Rios - Turrialba
Na štarte sme sa správali trochu hlúpo. Neodolali sme pokušeniu a požiadal som ikonu Canonndalu – Tinkera Juareza o foto s Katkou. Je to príjemný pán, nechová sa ako hviezda. Stretli sme sa už toho roku na Cape Epic kde bol sólo a tu jazdil s tímom Cannondale Mojavie. Katka sa hambí ísť s kožou na trh na internet, tak som foto trochu orezal. Ako je zrejmé z priloženej mapky prevýšenia, tretia stage bola veľmi jednoduchá. Iba vyjsť na kopček a dolu. Kopček bol 3432 m vysoká sopka Irazú. Pustili nás do výšky 3024 m ( zhodovalo sa s Garminom) a najvyšší bod sme dosiahli dvomi súvislými stúpaniami po asfalte s jednou blatistou vložkou. Tie dva stupáky mali dokopy 36 km. Domáci doprovod sa mohol vyblázniť a okrem stravovania poskytol svojim jazdcom aj masáže. Od 2500 m vytrvalo mrholilo ale nebola príliš veľká zima, mne stačili návleky na ruky a tričko pod dresom. Zjazd som si predstavoval ako zvážnicu, po ktorej to jednoducho zbehnem a hotovo. Omyl. Začiatok zjazdu bol podľa mojich predstáv ale moc som kvalite môjho nalepenia prednej galusky neveril, takže som išiel opatrne. Po prvom kúsku zjazdu asi 10 km prišiel zdĺhavý traverz vo veľkej výške a v daždi a keď skončil traverz začal zjazd terénom, ktorý bol ako najhoršie zjazdy v Beskidy Trophy. Kamene, schody až do 70 cm blato, občas potok, všetko pekne rozbité. Ako som tým kľučkoval, zaznamenal som že mi šúcha zadné koleso o rám. Pomyslel som si, že sa uvoľnil rýchloupinák a tak som zastal, upol nanovo a pokračoval, šúchanie však neprestalo, dal som ešte jeden pokus z rychloupinákom a musel som zastaviť, prevrátiť bike a pozrieť sa čo sa deje. Pohľad na rám ma moc nepotešil. Ľavá spodná časť nohy sa uvoľnila z lepeného spoja a následne praskol spojovací mostík. Scalpel zrazu pružil vzadu oveľa viac. Do cieľa mi zostávalo 25 km, tak nasledoval známy scenár z prvého dňa, bike na chrbát a pochodom vchod. Keď sa terén upokojil skúsil som sa na tom zviezť. Keď som bajk v stoji naklonil asi 45 º na pravo, koleso sa odtiahlo od rámu natoľko, že šúchanie bolo znesiteľné. Neskôr som zistil, že sa tak dá jazdiť v sede, po rovine aj do kopca ale nastúpiť na ďalšiu etapu na prasknutom ráme som si už netrúfol. Po dojazde do cieľa som bike rozobral do prepravného kufra a ponoril som sa do smútku.
Stage 4 Turrialba – Limón išla cez banánové plantáže a po populárnych mostoch jednokoľajovej železničky na zvoz banánov. Celý deň pršalo a ja som sa mohol iba dívať.
Na záver by som zhodnotil tieto preteky ako úžasný zážitok hoci som nebol úspešný ani v mojom obvyklom priemere. Trópy boli niečim úplne novým a rád sa do karibskej oblasti vrátim. V Kostarike sa jazdí ešte jeden etapák údajne v prijateľnejších podmienkach ako La Ruta a štvordňovka sa jazdí aj v Guatemale. Všetky preteky na južnej pologuli majú pre nás absolútne nevýhodné termíny. Začínajú októbrom a končia marcom. Nedá mi nespomenúť si na silných ľudí takýchto pretekov. Nájdete ich skoro na každom známom závode. Na La Rute to bol Alejandro Reyes. Chlap išiel už tretiu La Rutu. Chýba mu pravá ruka od pleca. Nemal žiadnu protézu. Bol tam ešte jeden bez nohy, protéza od stehna ale toho som noc nevidel, lebo jazdil špicu v nejakom závodnom týme. V roku 2007 išiel s nami Crocodile Trophy ochrnutý Marc Heereman na hadnbiku a na Trans Rockies 2008 som videl chlapa bez ruky od lakťa a ďalšieho bez chodidla, obaja mali protézu. Keď si na nich pomyslím, tak je jazdenie nás, relatívne zdravých ľudí, akokoľvek akýmkoľvek extrémnym terénom prechádzka ružovou záhradou. Objektívny popis pretekov , fotodokumentáciu a rôzne iné informácie nájdete na webových stránkach preteku http://www.larutadelosconquistadores.com

Prílohy:

Komentár súboru: začiatok zjazdu zo sopky
DSCN2327.jpg
DSCN2327.jpg 831.84 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Prerušenie v stúpaní na sopku Irazú
DSCN2320.jpg
DSCN2320.jpg 459.5 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Tinker Juarez a Katkina ruka
DSCN2317.jpg
DSCN2317.jpg 628.27 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Tabuľka prevýšenia Stage 3
elevation_chart_stage__3_la_ruta_09.jpg
elevation_chart_stage__3_la_ruta_09.jpg 335.72 KiB thumb_up0thumb_down

29.11.2009 - 09:20:50
00
Galusky sa ale v dobrom svetle neukazujú.

To by som práve nechcel svojím reportom povedať. Galusky sú iné. Ani raz som nemal problém z defektom, slabinou sa ukazuje montáž na ráfik. Použitie pásky, ktorá je priložená výrobcom plne postačuje na jednodňové maratóny a XC v našich podmienkach. Veľkú výhodu vidím oproti UST alebo No Tube systémom v možnosti dojazdu na defekte, galuska nepodfukuje pri náraze, naliaty tmel zabraňuje defektom, môžeš extrémne podhustiť, a s páskou je jednoduchá manipulácia. Môj prípad je trochu špecifický. Nemám ešte dosť skúseností s lepením. Mňa láka aj nízka hmotnosť a bláboly o lepšom odvaľovaní. pravda v etapáku je to všetko stávka na jednu kartu.
Treba povedať že nevýhodou je potreba zakúpenia kolies, vyššia cena galusty a malý výber dezémov a rozmerov.
Ale aspoň máte na biku niečo čo nie je z Číny (to je asi hlúposť).
Ja dám galuskám ešte šancu na Cape Epic 2010.
29.11.2009 - 09:32:37
00
klobuk dole ...
obdivujem
a tíško závidím
(nemám na to asi v žiadnom smere)
keby bola niekde nejaká "verejná" prezentácia Tvojho bikocestovania, rád by som sa prišiel pozrieť
29.11.2009 - 10:09:29
00
Šedá myš, aj Ty máš také indiánske meno. Inak ten Tinker Juarez vyzerá ako Latanka Yotanka (Sitting Bull) -Sioux Hunkpapa zo Severnej Dakoty od Veľkej rieky.

Pekne si to napísal. Mohol by si založiť tému ku každému závodu a pridať viac fotiek. A keď budeš rezať Katku, nechaj nám aspoň jedno líčko.
29.11.2009 - 13:40:40
00
Wow tak to uz ano - toto je ako sprava z ineho sveta. (vlastne, ved ono to aj je sprava z uplne ineho sveta ;) Len tak dalej od teba si rad este nieco precitam
30.11.2009 - 19:13:23
00
keyboard_arrow_up