Presne tak, ak máš tak nad 160-165, ženské modely sú ti k ničomu, čo, myslím, potvrdia asi všetky tunajšie namakané Xeny :P
Totiž ideálny cyklista má ako typická baba dlhé nožičky v pomere k telu etc., takže tie mašiny vlastne sú robené ako keby na (relatívne vyššie) ženy :D
takže maratónske stroje:
majú dnes zdvihy od 100/100 do 120/120, aj keď už sa Talasy (vidla, od Foxu, meniteľný zdvih 100-140 mm) objavili aj na nejakých maratónoch
spravidla sa správajú "chrťácky", teda na začiatku zdvihu nečakaj nejakú citlivosť a žehlenie a potom ku koncu ide citlivejšie
tým trochu eliminujú šliapanie do pedálov (čo sa ale dosahuje aj celkovou konštrukciou zadnej stavby)... pokiaľ chceš fakt že chrtiť tak je relatívne výhodné aby tlmič nezavadzal montáži fľaše do rámu, kvôli ľahkej výmene na občerstvovačkách (napr. ja musím nosiť batoh - do Zestyho fľašu nedostanem), na veci ako lock na tlmiči a vidle si ale myslím že môžeš zabudnúť, lebo na to budeš zabúdať :D správna úroveň propedalu a floodgate to rieši
zadné stavby sa v podstate dajú rozdeliť na niekoľko typov, už sa to tu siahodlho rozoberalo, napr. tu: viewtopic.php?f=2&t=14108
špeciálne ľahké fully sa rozoberali tu: viewtopic.php?f=1&t=17998
a ako by sa páčil tento? http://www.suncycle.sk/index2lapierre.php?nazov=%20X-CONTROL%20310&id=1024
len by sa bolo treba opýtať krokouša či ešte sú
alebo trošku vyšší zadný zdvih:
http://www.canyon.com/mountainbikes/specs.html?b=795 (celkom fajn hmotnosť)
alebo od Cube taký AMS Pro http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AMS-PRO_id_31060_.htm#anker ale ten momentálne neviem nájsť (teda predajcu)... Cube vie obkecať Mlok, ten ich už prestriedal asi všetky :P
10.08.2009 - 10:29:38
00
ja iba doplním link na ten CUBE- http://cube.slovkolex.sk/bicykle/268-MTB_Full_suspension/2210-AMS_PRO_XT
10.08.2009 - 10:57:32
00
Mna by zaujimalo porovanie HT 10.5kg povedzme na XT vs. full 11.3kg tiez na XT oba by mali zdvih do 100mm a teraz otazka bude ten full na rovnake chrtenie na maratonoch ako HT? Lebo kamos co mal fulla LP seria X-control a presiel na HT si nevie vynachvalit jeho rychlost, ale nadava zase na pomalost v zjazdoch...
10.08.2009 - 11:11:43
00
Vďaka za odpoveď Tuleník.

Mňa zatiaľ oslovila Merida (asi preto, že má na svojej stránke vysvetlený systém zadného pruženia LRS a to tak, že som to pochopila aj ja:))

Prečítala som si tebou ponúknuté fóra o kostrách, ale nie som z toho múdra (veľa info, ktorým nerozumiem), ale vyplýva mi z toho, že nie sú nejaké výrazné rozdiely v závislosti od uloženia tlmiča.
Hádam len to zaberanie miesta pre fľašu, či jednoduché čistenie a údržba.

A ako je to s pohupovaním tam kde to nie je vhodné? Ak zadný tlmič nepôjde úplne zamknúť, neberie pohupovanie veľa energie pri šľapaní? Kamoš, napr. dostal pri svojom prvom preteku na fulle kŕče do nôh a tvrdil, že to má z toho pohupovania.
Ja som sa tiež krátko previezla na fulle a to pohupovanie..... no nič moc.



presne na tomto som sa chvilu previezla a na nom aj dostal kamoš kŕče:
http://cube.slovkolex.sk/bicykle/268-MTB_Full_suspension/2210-AMS_PRO_XT
10.08.2009 - 11:28:50
00
Mňa zatiaľ oslovila Merida (asi preto, že má na svojej stránke vysvetlený systém zadného pruženia LRS a to tak, že som to pochopila aj ja:))

ta merida asi az taka super nebude :oops: :oops: :oops:
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?f=1&t=20718
10.08.2009 - 11:31:43
00
epo, dík za info.
AJ PRETO SA PýTAM NA FÓRE ABY SOM SA DOZVEDELA REáLNE SKúSENOSTI, NIE TIE PROPAGOVANé, PAPIROVé (kua, CAPSLOCK JE ZAPNUTY)
10.08.2009 - 12:24:37
00
moe, pozri... ja mám Zestyho, čo je 140/140, čo už je dosť. Pri normálnom kultúrnom šliapaní v sedle sa viacmenej nehúpe. A to si vystačí s Floatom R, čo je tlmič ktorý nemá lock a propedal má na minime (a compression tune tiež, takže citlivosť je výborná). Pokiaľ mierne prifúknem tlmič (na sedlovej trubke je stupnica - viď foto) k tomu XC, tak je tlmič tvrdší, menej citlivý, "pretekárskejší". Pri tom XR je to AMkársky setup, tlmič žerie, čo môže. Podobnú manipuláciu s tlakom je žiadúce vytestovať vždy, "každý sám na seba". Tlmák nemá chodiť po dorazoch (len výnimočne), ale mal by využívať v podstate celý zdvih.
Že sa ti húpalo nejaké spešlovské FSRko alebo Trek alebo Merida sa ani nedivím :D a pri šliapaní zo sedla sa húpe všetko, ale tak sa na fulle práve nemá jazdiť. Také menej húpavé zadné stavby sú napr. Maestro od Giantu alebo tá moja (a aj ten Cube :D)... od LP ten X-Control húpe ešte menej a myslím že aj spešlovské Epicy budú super chrtivé, ale aj DRAHÉ

Prílohy:

SAG indicator.jpg
SAG indicator.jpg 62.65 KiB thumb_up0thumb_down

10.08.2009 - 12:31:33
00
Ak by si nahodou rozmyslala nad tym x-controlom :arrow: viewtopic.php?f=14&t=20573
10.08.2009 - 21:34:58
00
ja mám Zestyho

aj ja chcem zestyho :cry: :cry: :cry: :mrgreen:
10.08.2009 - 21:47:25
00
Pri normálnom kultúrnom šliapaní v sedle sa viacmenej nehúpe.

Tak toto tvoje tvrdenie mi budeš musieť vysvetliť - lebo buď sa hojdáš, alebo sa nehojdáš, ale neviem a nechápem, čo to je viacmenej sa nehojdať. To je niečo také ako väčšia polovica?
10.08.2009 - 22:09:07
00
Tulen: neviem ci kasles na fakty ako:
-mas tam propedal furt zapnuty - slabsie hupanie, slabsi chod
-tlak v tlmaku nemeni citlivost ale tvrdost
-nieje hupanie ako hupanie, ide o hupanie sposobene trhanim retaze(to je skutocne hupanie) a to tvoj bike nema zrovna vrcholove, ved vychadza z fsr ktory mierne hupe. Pokial by si mal i-drive, vpp (alebo jeho azijsku podobu maestro) nic nepoviem.
-cube je tiez fsr
-nejde len o zdvihy, ale aj o chrakter celeho biku, to urcuje jeho urcenie
alebo o nich nevies. :wink:
10.08.2009 - 22:32:17
00
- propedal je vlastne kompresia, ktorá stabilizuje tlmič. Úplne odstaviť sa vlastne nedá, dá sa znížiť na minimálne minimum. Propedal je len pomenovanie, nič viac žiadne zázračné slovíčko ktoré robí tlmič necitlivým. Slabšie hupanie , slabší chod .. tým si asi myslel vyššie nastavný propedal, nižšia citlivosť? S chodom to nič spoločné nemá, spôsobuje to len tuhosť tlmiča pri stláčaní teda citlivosť. Float R na compression tune min je asi ako Float RP23 s compression tune na max.
- zmenou tvrdosti sa zmení aj citlivosť, teda čiastočne. Tlmič nebude chodiť ja neviem pri určitej prekážke do zdvihu o 34mm ale len o 30mm a tieto 4mm znamenajú zníženei citlivosti, o koľko už závisí na tlaku. Vyššia tvrdosť tlmiča vlastne znamená nižšiu citlivosť ... takže to isté.
- ak Ti hovorí niečo pedal kickback, tak nejde o to či máš VPP alebo FSR, ide o uloženie čapov a dĺžok ramienok a podobných detailov závesu zadnej stavby. V spoznávaní tohto efektu blokovania pruženia ťahom reťaze Ti pomôže program linkage. I-drive je v tomto dosť odlišný od Maestra. I-drive bude citlivejší ale hojdavejší. Dokonca Spicy je v zábere tuhší ako Reign, zdroj Warzone. Otázne je, či je toto + alebo -, každému vyhovuje niečo iné.
- viac asi nemám čo dodať. A áno Cube je FSR.


Naposledy upravil Lapierre dňa 10.08.2009 - 23:13:15, celkovo upravené 3 krát.

10.08.2009 - 22:58:04
00
-nieje hupanie ako hupanie, ide o hupanie sposobene trhanim retaze(to je skutocne hupanie) a to tvoj bike nema zrovna vrcholove, ved vychadza z fsr ktory mierne hupe.

Je úplne jedno, čím je hojdanie spôsobené - akonáhle sa ti pri pedálovaní zadok pohybuje hore-dole, je pedálovanie menej efektívne a časť výkonu sa stráca v hojdaní. A to ešte nepíšem o tom, že čapy sa časom vybúchajú a sedlo aj zo zadkom začne plávať sprava do ľava, prípadne dopredu a dozadu. Niekedy už aj pri nových hojdačkách.
10.08.2009 - 22:58:21
00
Miro ma opäť predbehol že takmer niet čo dodať.
Zesty je tiež v zábere tuhší ako Reign a povedal by som že asi aj ako Trance X (modely 2008), ale to už môže byť placebo.
Čo sa týka low speed kompresie Floata... rozmýšľam nad pushnutým Rkom, možno RP23. To ale perspektívne, keď príde na rad repas.
10.08.2009 - 23:27:46
00
Tuzsi je uz len tym ze maestro je diky vacsiemu pomeru prepakovania na zaciatku citlivejsi od zestyho uz od prirody. A ten float R co viem ma dost velky kompresny utlm-propedal sa tomu nadava, ale to som len pocul od zasvetenych, floaty idu inak mimo mna.
10.08.2009 - 23:38:57
00
keyboard_arrow_up