Mám bike s karbonovym ramom, bike má cca 11 kg, výrobca píše že maximálne zaťaženie v rátane váhy bicykla by malo byt 110kg, ja mám 120kg, teda dohromady, 131 kg, mám vôbec na tom jazdiť, či je to až príliš veľký risk?
26.04.2021 - 21:56:12
00
nepises aky bajk.... vyrobca, model... vacsina bajkov (ramov) je robena na vahu 120-150kg..... ale najslabsi clanok su v tomto pripade kolesa .... myslim ze ram ta unesie, kolesa uz je ina vec
a tiez co jazdis...... ked pojdes skakat do bikeparku, vydrzat to nemusi, ak sa bicyklujes po normalnych cestach, asi mozes byt v klude
26.04.2021 - 22:28:45
10
FOCUS raven 8.8 píšu 110kg, chodím lesné cesty a asfaltky, riešil som tu pred nedávnom že niečo vrzga na to biku, myslel som že stred, babral som sa s klukami a pedalmi, ani v servise nepomohli, je to ťažko identifikovať, možno vrzga rám, ale bike je nový, možno 300km som urobil, preto mám obavy,.
27.04.2021 - 00:21:06
10
Ono záleží na tom, ako jazdíš. Výrobca vždy udáva aj kategóriu na ktorú je bike určený. Napríklad XC biky bývajú v kategórii skokov do 60cm. To je to, čo by mal bike vydržať aj pri maximálnej povolenej záťaži. Takže ak jazdíš len po cestách, tak ho asi aj môžeš preťažiť a nemusí sa nič stať, ale to ti nikto negarantuje. Ale nehnevaj sa na mňa, kúpiť si bike, ktorý má maximálne povolené zaťaženie o 20kg menšie ako ho naozaj zaťažíš je tvoja hlúposť. Keď mám 120kg, tak proste hľadám bike, ktorý má unesie, aby som nejazdil si strachom.
27.04.2021 - 07:04:51
01
Jasné že je to moja hlúposť,, ani ma to len nenapadlo, a ešte som vôbec nevedel že s tej hmotnosti vždy treba odrátať váhu bicykla, napríklad pri predošlom bicykli s hliníkovým rámom ani len neviem túto informáciu, a vozíl som sa na ňom 10 rokov, mňa to skôr zaujíma z pohľadu, preťaženie biku s hliníkovým rámom VS pretazenie Carbon a možné dôsledky, čo ti praskne, alebo sa to rovno zlomí na 1/2
27.04.2021 - 07:46:12
00
Myslím, že karbón skôr praskne ako sa zlomí, ale to je otázka na niekoho kto s tým robí. Ako ale píše Tesak, najslabším článkom väčšinou bývajú kolesá. Je dosť možné, že rám vydrží aj tých 130kg, ale kolesá iba 110. Skús ešte pogúgliť, prípadne sa spýtaj výrobcu. Možno bude stačiť vymeniť kolesá za pevnejšie a budeš mať pokoj na duši.
27.04.2021 - 08:08:37
00
Tak kolesa su DT SWISS X 1900 SPLINE - max recommended system weight 110kg
27.04.2021 - 08:41:32
01
Len treba zistiť, či je na tom rovnako rám, alebo znesie viac.
27.04.2021 - 09:06:13
00
Skus poziet Enduro alebo all mountain kolesa od nich. Vacsinou maju max 130kg.
27.04.2021 - 09:10:13
00
Alebo rovno H1900, tie maju limit 150 KG.
27.04.2021 - 09:16:26
00
To nemusí byť riešenie ak má rám nosnosť 110kg. Vymení kolesá, dá nejaký malý skok pri zjazde, kolesá vydržia a prdne rám. Treba fakt zistiť, koľko znesie rám samotný a ak to bude v pohode, tak potom vymeniť kolesá za pevnejšie a veselo jazdiť. Ale je aj možné, že tento setup bude jazdiť 10 rokov a nič sa nestane, otázka je či to chce riskovať.
27.04.2021 - 09:21:16
01
Príliš veľký risk to nieje - ako som tu už písal, ja by som potom nemohol mať ani Americké značky. Ja som to riešil tak, že som objednal bike na veľké skoky ktoré skákať neviem a nechcem.

Kolesá treba počítať, že môžu odísť , alebo primárne to zadné vymeniť. Ľahkých enduro kolies je dosť.
Tiež ale musím povedať, že na základných roval kolesách so základným formula nábojmi som najazdil veľa a bez problémov
27.04.2021 - 09:30:27
00
No ako som pisal vyssie, ak by tam nieco nevrzgalo, co neviem zatial zistit co, tak by ma ako laika ani toto nenapadlo riesit... No a to vrzganie je to coho sa bojim... ale zase vrzga to aj pod 60kg mladencom a teda neviem ci je uz nacaty ten karbonovy ram, alebo co to vrzga, a vrzga to len pri silnejsom nasliapnuti do pedalov
27.04.2021 - 09:42:54
00
To môžu byť pedále, kľuky, stred, sedlovka, alebo hocičo iné, nemusí to byť rám. Jedno po druhom vyčistiť, premazať až kým sa vŕzganie neodstráni.
27.04.2021 - 09:58:53
01
Pozri aj prevodnik, mne tiez nieco zacalo vrzgat cerstvo po servise stredu a mal som uvolnene 2 skrutky na prevodniku.
27.04.2021 - 10:23:45
00
keyboard_arrow_up