Mno, ten rebound závisí aj od tvojej váhy, ťažiska za jazdy a toto všetko. :) Ja mám jedno nastavenie na všetko - pri správnom šliapaní to aj na otvorenom móde moc nepruží. ;) Treba to spustiť z hlavy - poskúšať na viacero výjazdoch rôzne nastavenia, správanie a nakoniec určiť jedno finálne. Pretože neustále to prenastavovať by ťa zožieralo :D .


To beriem, že zo skúsenosti vieš, čo ti univerzálne sedí. Neberiem, že prenastavovanie musí znamenať zožieranie. Ak by to bolo tak, tak ľudia, čo majú remote control k CTD, sú masochisti :-) Možno aj sú :-), ja ho nemám. A čo taká teleskopka? Tiež by sme nemali špekuľovať nad výškou sedlovky a dať tam naveky jednu?
Necháp ma zle, vôbec sa nechcem na tieto témy sporiť, len ma zaujíma názor skúsenejších, než som sám.
Peace.
30.05.2014 - 19:57:09
00
Ja to neberiem ako nastavovanie;
celý systém CTD je práve kvôli tomu, aby si mal 3 jednoduché a rýchle prenastavenia správania vidlice. Je to niečo úplne iné, ako neustále meniť vo vidlici tlaky alebo rebound - čo je otravné a aj zdĺhavé.
Teleskopka je to isté - zmačkneš jedno tlačítko a ideš - ja to neberiem ako nejaké nastavovanie. Jedna jednoduchá činnosť a vyhneš sa celej sérii činností, ktoré by sprevádzali obyčajnú sedlovku: zosadnúť, uvolniť rýchloupinák, znížiť, narovnať, utiahnuť, nasadnúť a to hlavné musíš je, že musíš pritom ZASTAVIŤ a potom ZRÝCHLIŤ... K tomu teleskopku ja osobne využívam buď najnižšie alebo najvyššie. Všetko to slúži na zjednodušenie. :)
30.05.2014 - 20:18:46
00
:)

Prílohy:

20140530_175905.jpg
20140530_175905.jpg 753.18 KiB thumb_up0thumb_down

30.05.2014 - 20:41:32
04
Ja to neberiem ako nastavovanie;
celý systém CTD je práve kvôli tomu, aby si mal 3 jednoduché a rýchle prenastavenia správania vidlice. Je to niečo úplne iné, ako neustále meniť vo vidlici tlaky alebo rebound - čo je otravné a aj zdĺhavé.
Teleskopka je to isté - zmačkneš jedno tlačítko a ideš - ja to neberiem ako nejaké nastavovanie. Jedna jednoduchá činnosť a vyhneš sa celej sérii činností, ktoré by sprevádzali obyčajnú sedlovku: zosadnúť, uvolniť rýchloupinák, znížiť, narovnať, utiahnuť, nasadnúť a to hlavné musíš je, že musíš pritom ZASTAVIŤ a potom ZRÝCHLIŤ... K tomu teleskopku ja osobne využívam buď najnižšie alebo najvyššie. Všetko to slúži na zjednodušenie. :)


Dobre, tu sa zhodujeme. Nazvyme nastavovaním ten proces, keď pumpujeme vidlicu a tlmič na optimálne tlaky podľa našej hmotnosti, sagu atď. Počas jazdy potom môžme podľa potreby rýchlo zmeniť určité charakteristiky, to už nie je nastavovanie, ale rýchle prepínanie prednastavených hodnôt.
Ja som len reagoval na tvoj prístup k veci, že toto rýchle prepínanie nepoužívaš, vyhovuje ti jedna poloha CTD, menovite descend. Nič proti tomu.
30.05.2014 - 20:53:07
00
Ešte z času na čas používam aj nastavenie CLIMB - ale to je vážne veľmi výnimočne - slúži to len na jazdu v meste, bikrose, pumptrack alebo prípadné preverenie skillu v teréne :D = skrátka na vybláznenie . :) Ale tak málo to používam, že to ani nestojí za reč.
30.05.2014 - 20:58:05
00
Ešte z času na čas používam aj nastavenie CLIMB - ale to je vážne veľmi výnimočne - slúži to len na jazdu v meste, bikrose, pumptrack alebo prípadné preverenie skillu v teréne :D = skrátka na vybláznenie . :) Ale tak málo to používam, že to ani nestojí za reč.


Jedna otázka (aj keď tu ideme vrámci vlákna už hodne off-topic) - kúsky ako manual, wheelie, bunnyhop - tam bude mať, počítam, vplyv nastavenie CTD - ako toto vidíš?
30.05.2014 - 21:09:40
00
Pls, necituj posledny prispevok.
30.05.2014 - 21:15:29
00
OK :) Ešte niečo k téme?

Edit: beriem výhradu, mám dosť skúseností z iných fór a tiež nemám rád, keď sa citujú veľké posty. Tieto neboli tak veľké, ale aj tak, priznávam chybu.
30.05.2014 - 21:16:49
00
viete mi niekto porovnat 7mickoveho nervaka
https://www.canyon.com/_sk/mountainbikes/bike.html?b=3280
a tento radon?
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Slide-140-7-0_id_25904_.htm
30.05.2014 - 21:29:44
00
No, výhoda zníženej vidlice sa prejaví v podobe väčšej obratnosti. Uzamknuté pruženie je výhoda hlavne kvôli rozbehu, ale aj samotnému odrazu. Bunny hop sa mi však lepšie robí na odomknutom pružení. Manuál a wheelie ti objasní usatetorpedo.
30.05.2014 - 21:46:00
01
Ono čím vyšší chceš dať bunnyhop, tým tvrdšie by si mal mať pruženie (aby si vyžil všetku energiu), samozrejme, potom je tvrdší aj dopad na konci bunnyhopu. Pri manuále alebo jazde na zadnom, je to individuálne, čím máš tlmič tvrdší, tým viac citu potrebuješ mať, aby si to poriadne usmernil. Zároveň je však blbé, keď je to príliš mäkké a zanára sa to jak sprosté, vždy keď sa zakloníš/zapedáluješ, ja na zadnom jazdím na propedale (trail?) - nemusíš sa nakloniť na stupeň presne, alebo na newton presne zatlačiť do pedálov, ale zároveň sa nenamáhaš zbytočne, ako keď je tlmič otvorený úplne :)
30.05.2014 - 21:57:52
01
Nakoniec by z toho mohlo vyjsť, že optimálna je stredná cesta - ako to už všeobecne v živote býva :) - dať tam propedal/trail - a to je ideálne aj na manual/wheelie, aj na bunnyhop - tam je síce lepšie byť natvrdo, ale kto to tak rýchle prepne, žeáno.
30.05.2014 - 22:13:24
00


mozte sa niekto vyjadrit a porovnat?
zo svojho pohladu som jedine dokazal vyzistit ze radon ma o dost vacsie zdvihy takze by mal byt pohodlnejsi?
potreboval by som porovnat komponenty, nie vsetky iba tie dolezite
31.05.2014 - 08:53:00
00
resp. skor asi ten radon vs najslabsi spectral 6 ze? pouzitim teda asi urcite, len ten radon je za cenu nervaka 7 tak teraz neviem :(
31.05.2014 - 10:32:25
00
Kedysi som ho pozeral aj ja chvíľu, ale nenašiel som žiadne veľké skúsenosti z jazdy, preto som uprednostnil canyon nerve Al 7.0, ktorý sadol veľa ľuďom do ruky a keď som aj ja naň sadol na skúšku, nebolo cesty späť.

Komponentovo mi prídu celkom rovnocenne, určite záleži aj ako ťa oslovia vzhľadom. Keď som sa rozhodoval nedávno ja, tiež som zvažoval radon slide 7.0. Ja osobne som doteraz jazdil Rock Shox Rebu a na Radone je Revelation čo ma veľmi lákalo, vždy sa mi páčilo správanie pôvodnej vidlice, s foxom som nemal skúsenosti. Radon teda ide celý na rock shox, canyon je postavený na foxe s ktorým sa teraz zoznamujem. :o
Radon je postavený na srame a tu zase preferujem shimano, takže tu u mňa vyhrával canyon. Brzdy sú úplne rovnaké, čiže elixíry 3. Takže otázka stojí čo ti viac vyhovuje RS/fox sram/shimano a ako sa ti páčia vzhľadovo.

Ja som sa rozhodol aj na základe skúsenosti tu na fóre :D aj keď popravde stále by som radšej mal tú revelation :P . Rozdiel v cene nie je zásadný, otázka je ako sa na tom radone jazdí, ideálne by bolo nájsť niekoho kto ho ma ;) .
31.05.2014 - 10:39:57
00
keyboard_arrow_up